مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی لوشان

لوشان بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان میباشد که از نظر تاریخی به استان قزوین تعلق داشته و قومیت های کرمانج ، لر ،گیلک ، تات ، قفقازی تباران ، ترک  در میان انها دیده میشود. نام این شهر به احتمال زیاد برگرفته از نام مهندس روسی لوشانسکی لوشان میباشد که به دستور ایران مشغول ساخت بود. این شهر  در زمستان هوایی معتدل و در تابستان گرم و خشک است. لوشان به وسیله ی رودخانه شاهرود که از وسط آن میگذرد به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است.

اگر قصد سفر به لوشان ، گیلان و یا هرکجای از ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق رزرو اقامتگاه در سایت ایران کجاست بهترین خدمات را دریافت نمایید.

 

جاهای دیدنی لوشان

اینستاگرام

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

 چگونه به لوشان برویم؟

برای بازدید از این منطقه گردشگری بکر و زیبا از جاده قزوین رشت رفته و وارد لوشان میشوید. بعلاوه از اتوبان تهران رشت نیز که از کنار لوشان عبور میکند میتوانید وارد این شهر شوید.

سوغات شهر لوشان

 در هنگام سفر به لوشان ، حتما از محصولات این شهر برای سوغاتی تهیه کرده و استفاده کنید. از جمله محصولات لوشان زیتون ، روغن زیتون ، ترشیجات ، رب ، بافت پشمی ، نمد بافی ، گلیم بافی و… میتوان اشاره کرد.

نمد و نمد بافی از جمله صنایع دستی گیلان و لوشان است که با هنر و سلیقه ی زنان و مردان گیلکی امیخته شده و بسیار زیباست.

رزرو اقامتگاه در لوشان

اقتصاد مردم لوشان

مردم شهر لوشان معیشت خود را اغلب از راه کشاورزی و باغداری میگذرانند و زندگی میکنند. زیتون ، پیاز ، سیب زمینی از جمله محصولات شهر لوشان است. همچنین دو کارخانه سیمان و معدن در لوشان وجود دارد که برخی از مردم در انجا مشغول به کار و کسب درامد میباشند و معدن زغال سنگ این شهر برپا است.

موقعیت جغرافیایی شهر لوشان در میان دو بخش عمارلو و طارم سفلی قرار گرفته است. بعد از زلزله سال 69 مردم زیادی از روستاهای مختلف به لوشان مهاجرت کرده و جمعیت آن تغییر کرد .

جاهای دیدنی لوشان

اگر میخواهید به لوشان سفر کنید و در این شهر زیبا اقامت کنید، در مورد جاهای دیدنی آن بیشتر بخوانید و سپس عازم سفر بشوید.

مناطق دیدنی لوشان

پل خشتی لوشان

پل خشتی لوشان

این پل در فاصله ی 93 کیلومتری گیلان واقع شده و چیزی که انرا متفاوت کرده است اختلاف سطح ابتدایی و انتهایی آن است که از جمله بناهای تاریخی ایران محسوب میگردد. معماری این پل برخلاف بقیه پل های دیگر که قوسی شکل است ، پلکانی بوده و کتیبه ای در ورودی آن قرار گرفته است.

پل خشتی لوشان

امامزاده قل قلی

امام زاده قلقلی

امامزاده حنفیه در بین مردم لوشان به امام زاده قل قلی معروف است. مردم انجا معتقدند با غلت زدن میتوانند حاجت بگیرند. دلیل این نام هم به این دلیل است که در زمان حیات حنیفیه ایشان به چاه انداخته شده ، اسب ایشان طناب را به داخل چاه میاندازد و با غلتیدن محمد بن حنیفیه را بیرون میاورد.  این امام زاده در ارتفاع 1045 متری ساخته شده و در زلزله ی سال 68 تخریب و سپس بازسازی شد.

امامزاده قلقلی

روستای خرمکوه

روستای خرمکوه لوشان

این روستا در فاصله ی 52 کیلومتری از لوشان است و دارای 107 خانواده میباشد که به گویش تاتی باهم سخن میگویند. در این شهر اثار تاریخی نظیر قلاکوتی ، بقعه امامزاده طاهر خرمکوه ، اسیو روخونه و… دیده میشود که این روستا را با قدمت تاریخی محل بازدید گردشگران قرار داده است که پر از نشانه های تاریخی میباشد.

روستای خرمکوه

همچنین بخوانید:

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
خانه گوهر تاج خانم | اثار تاریخی شهرستان املش
نوشتهٔ بعدی
پل خشتی لوشان | تصاویر پل خشتی لوشان

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست