مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

منطقه جنگلی خرما ( سیسکو)

منطقه جنگلی خرما در روستای خرما واقع در شهرستان لنگرود از استان زیبا و سرسبز گیلان میباشد. این منطقه زیبا و جذاب از درخت های توسکا ، لرک و انجیل تشکیل شده و دارای چشم انداز زیباییست. شما میتوانید در هنگام سفر به استان گیلان و شهرستان املش در این پارک جنگلی اوقاع خوشی را سپری کرده و از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، آب اشامیدنی و … استفاده کنید.

منطقه جنگلی خرما در املش

قدم زدن در کوچه باغ های چای و تماشای مردمی که به دامپروری و کشاورزی مشغولند میتواند برایتان سفر خوشی را رقم بزند. امامزاده سید ابراهیم نیز در نزدیکی این منطقه وجود داشته و از جمله اماکن مذهبی املش و روستای کلوبون بشمار میاید.

نام این جنگل زیبا در حقیقت از دو عبارت “خُر” و ” مه” به معنای افتاب و مهتاب گرفته شده و برخی دیگر معتقدند نام منطقه جنگلی خرما از خواهر بابک خرمدین برمیاید.

اینستاگرام

جنگل خرما سیسکو

نام این جنگل بکر و زیبا از عبارت ” سی” و ” کو” بمعنای کوه گرفته شده است. سی در زبان پهلوی از عبارت کوه و سنگ برگرفته شده و به غلط مصطلح شده اما به هرصورت  جنگل خرما را سیسکوه یا سیسکو نیز میخوانند.

خرما سیسکو کجاست؟منطقه جنگلی خرما در املش

اگر تصمیم گرفته اید به این منطقه بکر و زیبا سفر کنید ،  برای دسترسی به آن باید از استان گیلان به شهرستان املش رفته و در ۲۴ کیلومتری جنوب املش با این پارک جنگلی اشنا شوید.

اطاقور خرما

شهرک تازه تاسیس اطاقور ، در نزدیکی پارک جنگلی خرما ، ساحل چمخاله ، پارک جنگلی بلوردکان، تله‌کابین لاهیجان، مناطق ییلاقی، باغات چای پارک جنگلی مریدان، پارک آبی املش قرار گرفته و بعنوان یک منطقه خوب و بهشت پنهان در استان گیلان مطرح شده است.

ادرس پارک جنگلی خرما لنگروداگر قصد سفر به املش ، گیلان و یا هرکجای از ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق رزرو اقامتگاه در سایت ایران کجاست بهترین خدمات را دریافت نمایید.

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

همچنین بخوانید:

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
روستای تابستان نشین املش
نوشتهٔ بعدی
روستای بلوردکان املش

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست