مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی املش

اگر قصد سفر به یک منطقه دنج و زیبا دارید که هم سرسبز باشد و هم دارای قدمت تاریخی ، مذهبی باشد پیشنهاد ما سفر به املش است.  املش در 16  کیلومتری شهرستان‌های رودسر و لنگرود قرار دارد و اگر میخواهید بدانید چگونه به املش مسافرت کنید باید بگوییم که املش از شمال به رودسر و لنگرود، از جنوب به سیاهکل و رودسر، از شرق به رودسر و از غرب به رودسر و سیاهکل دسترسی دارد. فاصله شهر املش تا مرکز استان گیلان، شهر رشت ۷۵ کیلومتر است که از نظر زمانی حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه با آن فاصله دارد.

املش با مساحت تقریبی ۳۵۰ کیلومتر مربع از زمان شاه عباس صفوی ساخته شد و خاندان هایی چون صوفی، بیقاله‌ها و رمضانی در این منطقه سکنی گزیدند.

اگر قصد سفر به املش ، گیلان و یا هرکجای از ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق رزرو اقامتگاه  در سایت ایران کجاست بهترین خدمات را دریافت نمایید.

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

جاذبه های گردشگری املش

املش بعنوان یکی از شهرستان های گردشگری استان گیلان ، دارای مناطق بکر و زیباییست که توصیه میشود حتما در هنگام سفر به املش از انها دیدن فرمایید. از جمله  مناطق تفریحی املش میتوان به این موارد اشاره کرد:

اینستاگرام

  • تالاب زربیجار :

تالاب زربیجار از جمله جاذبه های گردشگری املش است که محل ذخیره آب جهت مصارف شالیکاری میباشد . برای دسترسی به این تالاب شما میتوانید از جاده کمربندی املش به آن دسترسی یابید. تالاب زربیجار دارای دو استخر است که قسمت اول آن در کنار جاده و قسمت دوم بصورت تالاب با گونه های تالابی میباشد.

تالاب زربیجار

تالاب زربیجار

 

  • غار تلاین :

غار تلاین یکی از بناهای تاریخی استان گیلان میباشد که کشف بقایایی از استخوان و سفالینه‌هایی از دوران‌های مختلف در این منطقه نشان میدهد کشف بقایایی از استخوان و سفالینه‌هایی از دوران‌های مختلف نشان میدهد که غار تلاین در گذشته محل سکونت افرادی بوده است.

غار تلاین

غار تلاین

 

  • هفت خم تله سره :

کشف اثاری که در هفت خم تله سره وجود دارد همچون استخوان ها نشان میدهد که در این غار سکونت وجود داشته و احتمالا به دوران آغاز نوسنگی تا دوره عصر آهن برمیگردد. هفت خم تله سره از جمله جاهای دیدنی املش در استان گیلان میباشد.

هفت خم تله سره

هفت خم تله سره

 

  • پارک جنگلی هلو دشت :

این پارک زیبا بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری املش دارای چشم انداز زیباییست و از جمله ویژگی های آن میتوان به آب و هوای مطبوع ، پوشش جنگلی ، منطقه کوهستانی و … اشاره کرد. برای دسترسی به این منطقه باید در جاده ییلاقی بلوردکان حرکت کرده و در کیلومتر  12 به آن دست یابید.

پارک جنگلی هلو دشت

پارک جنگلی هلو دشت

 

  • روستای تابستان نشین :

روستای تابستان نشین از جمله مناطق گردشگری املش است که اگر میخواهید یک تفریح کوتاه اما عالی داشته باشید حتما به آن سفر کنید. برخلاف انچه از اسمش بر میاید ، این روستا ییلاقی نیست و شما میتوانید از یک جاده ی اسفالت بعد از گذراندن 4 تا 7 کیلومتر از شهر املش به آن دسترسی یابید و از طبیعت بکر و زیبای آن برای اوقات ارام و دلنشین بهره مند شوید.

روستای تابستان نشین

روستای تابستان نشین

 

  • منطقه جنگلی خرما :

یکی از مناطق زیبا و دوست داشتنی برای طبیعت گردی ، منطقه جنگلی خرما میباشد. در این جنگل شما میتوانید انواع درخت توسکا ، لرک و انجیل را مشاهده کنید و از امکانات موجود در این منطقه بهره مند شوید.امامزاده سید ابراهیم در روستای کلوبون  در این منطقه قرار دارد و شما میتوانید به آن مشرف شوید.

منطقه جنگلی خرما

منطقه جنگلی خرما

  • روستای بلوردکان املش :

این روستای بسیار زیبا از جمله مناطق گردشگری و توریستی در لنگرود است که در 12 کیلومتری املش قرار گرفته است و حیف است در هنگام سفر به املش از این منطقه دیدن نکنید. زیبایی غیر قابل وصف بلوردکان و رودخانه ای که از میان آن عبور میکند شما را به سمت خود جذب میکند.

روستای بلوردکان

روستای بلوردکان

 

  • خصیب دشت :

این روستای زیبا و جذاب در رانکوه املش قرار گرفته است و یک منطقه ییلاقی میباشد. برای رسیدن به این منطقه باید از یک جاده خاکی عبور کرده و در مسیر از چای خانه ها میتوانید برای استراحت در این منطقه زیبا استفاده کنید. هر زمانی را برای سفر به خصیب دشت انتخاب کنید اشتباه نکرده اید اما پیشنهاد میکنیم فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه حتما به خصیب دشت سفر کنید.

خصیب دشت

خصیب دشت

  • سه شنبه بازار املش :

سه شنبه بازار املش یکی از بازارهای سنتی این شهرستان است که میتوان انواع محصولات و مواد غذایی و … را در میان طبقات مختلف مردم مشاهده کردو فرصت خوبی برای تفریح  و خرید از این بازار است.

سه شنبه بازار املش

سه شنبه بازار املش

  • غار سیاه استخر :

غار سیاه استخر از جمله جاذبه های گردشگری املش در استان گیلان است که نشان از تمدن و سکونت در این سرزمین و وجود انسان هایی در دوره ای از تاریخ میباشد که در هنگام سفر به املش مورد توجه گردشگران وتوریستان قرار میگیرد.

غار سیاه استخر

غار سیاه استخر

  • چشمه آب معدنی لوزان :

این چشمه در املش در ارتفاع 2144 متری از سطح دریای ازاد قرار گرفته و در کنار آن مسیری است که با موتور و جیپ میتوان از آن عبور کرد. این منطقه ییلاقی که چشمه لوزان در آن قرار گرفته برای دامپروری نیز مناسب است و همچنین تفریحاتی نظیر موتور سواری ، کایت ، ورزش های زمستانی بسیار جالب میباشد.

چشمه آب معدنی لوزان

چشمه آب معدنی لوزان

  • خانه گوهرتاج‌خانم :

این بنا از جمله اثار باقی مانده از دوران پهلوی است که امروزه بعنوان یکی از اثار تاریخی ثبت شده و از جمله بناهای تاریخی استان گیلان و شهرستان املش به شمار میاید.

خانه گوهر تاج خانم

صنایع دستی املش چیست؟

از جمله سوغاتی هایی که میتوانید از املش تهیه کرده و برای عزیزان خود هدیه ببرید میتوان به این اثار هنری و سلیقه ی زنان املشی و حاصل تلاش مردان و زنان اشاره کرد:

  • چادرهای شب بافی
  • دستباف های پشمی
  • نازک کاری و خراطی چوب
  •   فندق
  • گردو
  • عسل
  • گل گاو زبان
  • انواع فرآورده های دامی
  • و…

همچنین بخوانید:

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

 

نوشتهٔ قبلی
شاه شهیدان گیلان
نوشتهٔ بعدی
اشنایی با تالاب زربیجار

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست