مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی بابل | جاذبه های گردشگری | مکانهای دیدنی

جاهای دیدنی بابل کجاست؟

جاهای دیدنی بابل بسیار زیادند.اما میتوانیم در این مطلب چند نمونه از جاذبه های گردشگری پر طرفدار آن را به شما معرفی کنیم.پایگاه گردشگری ایران کجاست سعی دارد تا بهترین مکان های دیدنی بابل را برای شما معرفی کند.

آبشار درازکش یکی از جاذبه های گردشگری بابل 

آبشار درازکش یا آبشار دوقلوها یکی از زیباترین و ارامبخش ترین جاهای دیدنی بابل میباشد. این آبشار زیبا در بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در میان انبوهی از درختان جنگل پهن برگان قرار گرفته است.مکانی سرشار از ارامش موسیقی آب و صدای پرندگان که برای رهایی از مشکلات و دغدغه های زندگی امروزی نیازمند روح و جان ماست.آبشار درازکش دارای دو حوضچه میباشدکه اگر قصد شنا و تنی برآب زدن را داشته باشید حوضچه ی اول مناسب است زیرا حوضچه ی دوم که در 200 متری آن قرارگرفته هم عمق کمتری دارد هم کف آن را سنگ ها بزرگ پوشانده اند. آبشار دوقوها در اکثر فصول سال پر آب میباشد اما بیشترین حجم آب آن را بارش های فصل بهار تامین میکند.

اینستاگرام

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره ی این آبشار داشته باشید این مطلب را بخوانید: آبشار درازکش

 

جاهای دیدنی بابل آبشار درازکش

جاهای دیدنی بابل آبشار درازکش

جاهای دیدنی بابل آبشار درازکش

جاهای دیدنی بابل آبشار درازکش

هفت آبشار تیرکن از جاذبه های گردشگری بابل

هفت آبشار تیرکن در روستای تیرکن، در مراتع کالبکوشت و بخش بابلکنار شهرستان بابل قرار دارد.ارتفاع آبشار حدود ۹ متراست .این آبشار یه خاطر داشتن هفت آبشار پشت سرهم به این نام معروف شده است. البته از میان آبشارها تنها یکی از آن است که دارای حوضچه ای نسبتا بزرگ میباشد و مناسب شنا کردن است .آبشار تیرکن یکی از جاهای دیدنی بابل است که برای رفتن به آنجا شما بابد از جنگل های لفور گذر کنید در واقع با یک تیر 2 نشان میزنید.

پیشنهاد میکنیم جاهای دیدنی سوادکوه را هم ببینید.

جاهای دیدنی بابل هفت آبشار تیرکن

جاهای دیدنی بابل هفت آبشار تیرکن

جاهای دیدنی بابل هفت آبشار تیرکن

جاهای دیدنی بابل هفت آبشار تیرکن

پارک جنگلی بابلکنار از جاذبه های گردشگری بابل

پارک جنگلی بابلکنار باداشتن مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هکتارکه درفازاول ۴۰ هکتار آن به بهربرداری رسیده یکی ازبهترین مناطق گردشگری کشور ازسوی معاون توسعه ی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری معرفی شده است.این پارک زیبا درمحدوده ی جنگلی روستای درونکلای شرقی قرار دارد.دراین پارک به دلیل وجود دهکده ای زیبا درآن به پارک جنگلی بزچفت نیز شهرت پیداه کرده است. پارک جنگلی بابلکنار یکی از انبارهای ذخیره گاهی ژنتیکی است که در آن ۱۵۰ پوشش گیاهی بومی درختی و بوته ای که از معروف ترین آنها راش، بلوط، شمشاد، توسکا، نارون و زبان گنجشک را میتوان نام برد قرار دارد. که به آنان جنگل های  فسیلی و هیرکانی گفته میشود که زیست گیاهشناسان ازاین جنگل ها به موزه های طبیعی یا فسیل زنده یاد میکنند،زیرا قدمت بعضی از این گونه ها به دوران دایناسور ها میرسد.

جاهای دیدنی بابل پارک جنگلی بابلکنار

جاهای دیدنی بابل پارک جنگلی بابلکنار

روستای فیلبند از جاذبه های گردشگری بابل

روستای فیلبند یکی از مرتفع ترین ،زیباترین و رویایی ترین دهکده ی ایران است که در جنوب بابل در بخش بندپی غربی در دهستان حشرود قرار دارد.این روستا در نزدیکی قله ی ۳۳۹۲ متری اندوار و حصین بن واقع شده است.که در فاصله ی ۲۵۰۰ متری از این قله مرقد مطهر امام زاده قاسم نمایان میشود.در روستای فیلبند به دلیل وضعیت اب و هوایی ۴ فصلی خود به مکانی زیبا برای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی تبدیل شده است. زیرا در ۶ماهه ی اول سال که به انجا میروید با صحنه ای روبه رو میشوید که زبان از گفتن احساساتتان در ان لحظه عاجز است. اقیانوسی از ابرا ها که در زیر پاهای شما درگذرند و گاهی اوقات به صورت مه در میایند و تمام دهکده و اهالی ان را در اغوش خود پنهان میکنند. اما این اخر کار نیست زیرا شرایط اب و هوایی این روستا به گونه ایست که ممکن است در طول یک روز به فاصله ی چندین ساعت شما نظارگره بارش برف ، باران و حتی پرتوهای گرم  خورشید باشید.

جاهای دیدنی بابل روستای فیلبند

جاهای دیدنی بابل روستای فیلبند

جاهای دیدنی بابل روستای فیلبند

جاهای دیدنی بابل روستای فیلبند

تالاب نیلوفرآبی از جاذبه های گردشگری بابل

تالاب نیلوفر آبی حیدر کلا در کمربندی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران قرار گرفته است این تالاب یکی از بزرگترین تالاب های محدوده ی شهری استان مازندران با وسعت ۳۴ هکتار میباشد.این تالاب در تمام فصول سال پذیرای مهیمانان داخل و خارج از استان میباشد.چرا که دیدن غروبی دل انگیز در کنار دشت نیلوفرهای آبی با بودن گونه های کمیاب پرندگان و وجود ماهیگرانی که به صورت تفرحی برای صید میایند این منطقه را بیشتر از پیش خاص و دیدنی میکند.منبع تغذیه این تالاب از رودخانه آقارود و انشعابات آن است که باعث شده تالاب نیلوفر آبی حیدرکلا آب 3 منطقه حیدرکلا،حمزه کلاوحاجی کلا را تامین کند.

جاهای دیدنی بابل تالاب نیلوفر آبی

جاهای دیدنی بابل تالاب نیلوفر آبی

جاهای دیدنی بابل تالاب نیلوفر آبی

جاهای دیدنی بابل تالاب نیلوفر آبی

موزه بابل(گنجینه) از مکانهای دیدنی بابل

از جاهای دیدنی بابل موزه بابل است که به گنجینه نیز معروف میباشد. این مکان تاریخی در سال 1307 به دستور رضاخان پهلوی توسط یک معمار آلمانی به عنوان ساختمان بلدیه یا همان شهرداری امروزی ساخته شد.تا سال 1374 در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار داشت اما در سال 1375 رسما به عنوان موزه ی شهرستان بابل افتاح گردید. این ساختمان 3 طبقه دارای بخشهای مختلفی است از قبیل:مردم شناسی،باستان شناسی و چوب میباشد.البته در سال 1379 با بازسازی های قسمتهایی از این ساختمان در سال 1382 این موزه را به عنوان تنها موزه مردم شناسی مازندران معرفی کرده اند.

جاهای دیدنی بابل موزه بابل

جاهای دیدنی بابل موزه بابل

جاهای دیدنی بابل موزه بابل

جاهای دیدنی بابل موزه بابل

مسجد جامع بابل از مکانهای دیدنی بابل

مسجد جامع بابل یکی از بناهای تاریخی و قدیمی این شهرستان میباشد که در محله ی قدیدمی مسجد جامع بنا شده است. در مورد زمان ساخت این بنا یحث های زیادی وجود دارد .اما براساس چند کتب تاریخی احتمال میدهند که در دوران قاجاریه ساخته شده باشد. این مسجد یکی از مساجدی است در استان مازندران که کتیبه های بسیاری دارد از نمونه هایش میتوان به کتیبه فرمان های شاه سلطان حسین صفوی یا کتبیه ای که نام مسجد عتیق بارفروش بروی آن حکاکی شده است اشاره کرد.

جاهای دیدنی بابل مسجد جامع بابل

جاهای دیدنی بابل مسجد جامع بابل

جاهای دیدنی بابل مسجدجامع بابل

جاهای دیدنی بابل مسجدجامع بابل

مسجد محدثین از مکانهای دیدنی بابل

مسجدمحدثین بابل یا جمکران دوم. حدود 300 سال پیش به دستور محمد نصیر بارفروشی معروف به ملانصرا که از عالمان با فضیلت و کمالات بود؛ در دوره ی پادشاهی نادرشاه افشار بناشد.یکی از تاریخی ترین و پرکاربردترین و فعال ترین مساجد این شهرستان در زمینه های فعالیتهای فرهنگی،اجتماعی و سیاسی است.درسال 1387 ، 2کبوتر بال شکسته ی گمنان نیز بر روی دستان مردم مومن و شهید پرور شهر بابل تشیع و در صحن مسجد به خاک سپرده شد.

این مسجد دارای فعالیت ها و مراکز فرهنگی مختلفی میباشد از قبیل:برگزاری نمازهای یومیه به جماعت،ارائه ی احکام و برزگاری مراسمات قرائت زیارت عاشورا و دعای توسل، داشتن حوزه علمیه نرگس خاتون خواهران،کتابخانه مهدوی،کانون فرهنگی هنری خورشید و موارد دیگر.

برای دریافت اطلاعات کامل  درباره مسجد محدثین اینجا کلیک کنید.

جاهای دیدنی بابل مسجد محدثین

جاهای دیدنی بابل مسجد محدثین

جاهای دیدنی بابل مسجد محدثین

جاهای دیدنی بابل مسجد محدثین

پل محمد حسن خان از مکانهای دیدنی بابل

پل محمد حسن خان به آن پل هفت چشمه نیز میگویند در 2 کیلومتری مرکز شهر بابل قرار دارد.در حدود 300 سال پیش یعنی در دوره ی قاجاریه بر روی رودخانه بابلرود ساخته شده است. تا سال 1343 این پل تنها راه ارتباطی بین بابل و آمل بوده است .تا اینکه در سال های اخیر راه جدیدی از سوی غرب شهر آماده ساخت شد. یکی از نکات جالب و خاص درباره ی این پل مواد تشکیل دهنده در هنگام ساخت آن است .که از سفیده تخم مرغ و ساروج برای استحکام بیشتر آن استفاده کرده اند.این پل را محمد حسن خان قاجار به پاس قدر دانی از مردم شهر بارفروش(بابل) ،به جهت تصرف بر شهر و پیروزی بر کریم خان زند با صرف هزینه ی 12000تومان احداث کرد.این پل تاریخی در اردیبهشت ماه سال 1356 در فهرست آثار ملی قرار گرفته و به ثبت رسید.

جاهای دیدنی بابل پل محمدحسن خان

جاهای دیدنی بابل پل محمدحسن خان

جاهای دیدنی بابل پل محمدحسن خان

جاهای دیدنی بابل پل محمدحسن خان

امام زاده قاسم (ع)بابل

امام زاده قاسم(ع) یکی از کهن ترین و قدیمی ترین اثار تاریخی شهر بابل میباشد. این مرقد مطهر در مرکزشهر بابل در محله ی آستانه سر واقع میباشدو به نوشته ی مورخان امام زاده قاسم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) میباشد که از جور ظلم عباسیان در حدود 1000سال پیش به این خطه آمده و بر اثر بیماری فوت شده است.

جاهای دیدنی بابل مام زاده قاسم (ع)

جاهای دیدنی بابل مام زاده قاسم (ع)

از دیگر جاهای دیدنی بابل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آبگرم ازرود بابل:این جاذبه طبیعی در «روستای آری» در فاصله ی 33 کیلومتری از جنوب شرقی بابل قرار دارد.

آبشار کیمون:روستای کیمون در جنگل قرار دارد و در 30 کیلومتری بخش بندپی شرقی از شهر بابل واقع شده است .این روستا با دارا بودن آب و هوای معتدل خودو داشتن چند آبشار در مسیر رسیدن به روستا زیبایی آن را دوچندان میکند.

دریاچه کامی کلا :این دریاچه در بخش بند پی غربی شهرستان بابل قرار گرفته است.این دریاچه فصلی است و معمولا در مرداد ماه بسیار کم میشود اما در فصل بهار باوجود بارانهای بسیار پر آب شده و زیبایی خود را به دست میاورد.دریاچه کامی کلا دارای چشم انداز کوه و جنگل است از سفر به این منطقه لذت ببرید.

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این مناطق دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

نوشتهٔ قبلی
معرفی بازارهای محمودآباد | آدرس | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
شهرستان ساری کجاست؟

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست