مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت ) + عکس

دریاچه میانشه (دریاچه چورَت) کجاست؟ 

دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت) یکی از جاذبه های گردشگری کیاسر است که در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورَت قرار دارد. این دریاچه، در ۳۵۰ کیلومتری تهران در جنگل‌های بکر روستای چورَت واقع است در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر کیاسر است. وسعت این دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است. و به دلیل نزدیکی به روستای چورَت، دریاچه چورت هم نامیده ‌شده است همچنین در برخی منابع از این دیاچه با عنوان ( خواهر خوانده ی دریای خزر) نام برده شده است. در سال ۱۳۱۸ شمسی زلزله و رانش زمین سبب بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، شد و اینگونه این دریاچه بوجود آمد.

دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت) _ کیاسر

دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت) _ کیاسر

دریاچه میانشه ( چورَت) در ارتفاع 1034 متری از سطح آب های آزاد، واقع شده و از سال 1389 به یکی از جاذبه های اصلی منطقه ی کیاسر تبدیل شده است که دارای ژرفایی متغیر با توجه به میزان بارش‌های فصلی است، در تابستان ها و به طور کلی زمان هایی که میزان آب دریاچه کاهش می یابد، تنه های درختان در میان آن پدیدار می شوند و منظره ای رویایی و منحصربفرد را ایجاد می کنند در واقع این درختان، بازمانده ی همان گیاهانی هستند که پیش از وقوع زمین لرزه و به وجود آمدن دریاچه، در این قسمت وجود داشتند و به یک باره به زیر آب رفته اند. خواص طبیعت و قدرت خالق زیبای درختان، در این است که بازهم حتی درختان مرده، قدرت دلربایی و زیبایی آفرینی دارند و اکنون چند سالیست که تصویر لاشه ی درختان قدیمی (که روزی سبز و با صلابت بوده اند ) در میان دریاچه از عمده دلایل شهرت دریاچه میانشه (چورَت ) شده است .  

جاذبه توریستی مشابه :دریاچه شورمست سوادکوه
دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت) _ کیاسر

دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت) _ کیاسر

اینستاگرام

دریاچه میانشه با کالبد هندسی بیضی شکل در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در برگرفته‌است . این دریاچه دارای ماهی است که به دو روش بوجود آمده اند تعدادی را بومیان روستای چورَت به دریاچه ریخته اند و تعدادی هم به سبب ورود پرندگان مهاجر، با چسبیدن تخم ماهی های سایر مناطق، به پر پرندگان موجب انتقال و بارگذاری در دریاچه ی میزبان شده اند.

ویژگی های توریستی _ تفریحی دریاچه میانشه ( چورَت)

چون منطقه ای بکر و برای گردشگران تقریبا جدید و تازه کشف شده است پس امکانات رفاهی چندانی ندارد اما توان های بالقوه محیطی تفریحاتی را به ما هدیه می دهد از جمله :

– جنگل نَوردی در جنگل بِکر کنار دریاچه
– ماهیگیری

دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت) _ کیاسر

دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت) _ کیاسر

– دیدن و عکسبرداری از منظره ی خاص و زیبای تنه درختان در دریاچه که هنوز هم پس از مرگشان وفادار به دریاچه مانده اند
– قایق سواری و کمپ چادر زدن در کنار دریاچه 

گردشگران در کنار دریاچه میانشه ( چورت) _ کیاسر

گردشگران در کنار دریاچه میانشه ( چورت) _ کیاسر

– بازدید از روستای چورَت، در 10کیلومتری دریاچه، روستایی که با 1260نفرجمعیت، از شمال به روستای شش از جنوب به جنگل هفت خال از شرق به هزار جریب نکا و از غرب به روستای ورنام وصل است روستایی که شغل اصلی مردم روستا دامپروری ، کشاورزی و کارگری در جنگل است وصنایع دستی گلیم بافی، جاجیم بافی و لاک تراشی نیز در چورت رونق خاصی دارد
– و در نهایت اقامت در خانه های روستایی و خرید صنایع دستی بعنوان سوغاتی از اهالی روستای چورَت.

جاده خاکی روستای چورَت منتهی به دریاچه میانشه _ کیاسر

جاده خاکی روستای چورَت منتهی به دریاچه میانشه _ کیاسر

آدرس و راه دسترسی به دریاچه میانشه ( دریاچه چورَت)

از سمت سمنان: پس از شهمیرزاد _ ورود به جاده ساری و پس از طی مسیری 150کیلومتری _ فولاد محله _ کیاسر _ پس از گذر از پلی که بر روی رودخانه است _ ورودی جاده روستای چورَت _ پس از15کیلومتر در جاده خاکی _ دریاچه میانشه ( چورَت)
از سمت ساری : به سمت جنوب شرقی ساری _ بلوار کشاورز و خروج از ساری _ پس از 42 کیلومتر به دو راهی ورودی روستای چورت می رسید _ پس از 15 کیلومتر در جاده ای آسفالته می رسید به روستای چورَت _ پس از 10 کیلومتر در جاده ای خاکی به دریاچه می رسید . 

مطالب پیشنهادی خواندنی :

چشمه های رنگارنگ باداب سورت 

قله شاهدژ و غار کالم مال _ بهشت صخره نوردان 

پارک ملی کیاسر

روستای جمال الدین کلا ( روستای سادات )

روستاهای معروف گردشگری قائم شهر

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
شهرستان محمودآباد | جاذبه های گردشگری | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
جاهای دیدنی محمودآباد | تصاویر

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست