مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

4 جای دیدنی زیراب | تصاویر

4 جای دیدنی زیراب

جاهای دیدنی شهر زیراب می توانند برای سفرهای تعطیلات یا آخر هفته های مقاصد خوبی باشند. زیراب یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه است. آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبای این شهر سبب شده تا مسافران و گردشگران زیادی به این منطقه جذب شوند. اگر می خواهید به سوادکوه یا هر منطقه دیگری از کشور سفر کنید، سایت گردشگری ایران کجاست امکان رزرو اینترنتی محل اقامت مورد نظر شما را مهیا کرده است.

1- امام زاده عبدالحق، یکی از جاهای دیدنی زیراب

امام زاده عبدالحق بقعه و مدفن یکی از فرزندان امام زین العابدین  علیه السلام است که در سال دویست و پنج هجری قمری در این منطقه وفات یافته است . برخی معتقدند که علت به وجود آمدن شهر زیراب نیز جمع شدن  و سکونت یافتن مردم در کنار این امام زاده بوده است. و حتی تا مدت ها این شهر را نیز با نام امام زاده عبدالحق می شناختند. این بنای مذهبی که در مرکز شهر زیراب قرار گرفته است علاوه بر بقعه امام زاده ، حسینیه و مهمان پذیر نیز دارد.

جاهای دیدنی زیراب

امام زاده عبدالحق

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

اینستاگرام

روستاهای مشهد

غارهای مشهد

2- برج لاجیم، یکی از جاهای دیدنی زیراب

جاهای دیدنی زیراب

برج لاجیم

برج لاجیم یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان سوادکوه و یکی از جاهای دیدنی زیراب است . قدمت برج لاجیم به هزار سال پیش باز می گردد. علاوه بر این که این بنا جاذبه ای تاریخی است  و جزو آثار باستانی منطقه به حساب می آید . فضای سبز و محوطه زیبای اطراف این بنای تاریخی و روستای لاجیم نیز نظر مسافران و گردشگران را به خود جذب کرده است. به طوری که لاجیم یکی از پر تردد ترین جاذبه های گردشگری منطقه سوادکوه است. این برج متعلق به زمان تسلط آل زیار بر مازندران است. در برج لاجیم دو کتیبه به زبان های پهلوی و کوفی در کنار هم قرار گرفته اند. برخی از روستاییان این برج را بقعه امام زاده عبدالله می دانند که صحت تاریخی ندارد.

برج لاجیم از آجر و ملات ساروج درست شده است و گنبدی ساده دارد. اطلاعات بیشتر و کامل تر در مورد این بنای تاریخی را در این نوشته بخوانید  : معرفی برج لاجیم

پیشنهاد  می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید :

دریاچه شورمست

دریاچه میانشه

3- پارک جنگلی جوارم، یکی از جاهای دیدنی زیراب

جاهای دیدنی زیراب

پارک جنگلی جوارم

پارک جنگلی جوارم یکی از جاهای دیدنی زیراب است. پارک جنگلی جوارم حدود سیصد و شصت و پنج هکتار است . جاده داخلی پارک جنگلی جوارم کاملا اسفالت است و در ابتدای  ورودی پارک نیز ایستگاه امداد هلال احمر وجود دارد . از جمله امکانات موجود در پارک جنگلی جوارم عبارتند از سرویس بهداشتی، کلبه های جنگلی جهت اجاره، آلاچیق، فروشگاه، نمازخانه، سکوی نصب چادر، محوطه بازی کودکان و ..از جمله جانورانی که ممکن است در پارک جنگلی جوارم ببینید میتوان به شغال، جوجه تیغی، خرگوش، گرگ، قرقاول، فاخته و قمری اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر و کامل در مورد این پارک را در این نوشته بخوانید: معرفی پارک جنگلی جوارم

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید :

اجاره خانه روستایی در سوادکوه

اجاره ویلا در سوادکوه

4- روستاهای زیراب

جاهای دیدنی زیراب

روستاهای زیراب

از مهم ترین جاهای دیدنی زیراب می توان روستاهای بکر و جنگلی این منطقه را نام برد. روستا های زیراب آب و هوایی مطبوع و تمیز و طبیعتی زیبا دارند. می توانید برای اقامت خانه ای روستایی اجاره کنید و چند روزی به دور از مشغله ها و درگیری های زندگی شهری آرامش محض را تجربه کنید. روستای جمشید آباد، کرد آباد ، سرخ کلا، لاجیم و … از جمله روستاهای این حوالی هستند.

آدرس و نقشه زیراب


پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

اجاره کلبه جنگلی در سوادکوه

جنگل های سوادکوه

 ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ قبلی
4 جاذبه گردشگری آلاشت | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
3 جاذبه دیدنی شیرگاه | تصاویر

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست