مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستای جوکندان کجاست؟

تالاب جوکندان در شمال ساحل دهستان جوکندان میباشد و به مساحت 235 هکتار میباشد. پرندگان مهاجر برای گذراندن زمستان به این تالاب سفر کرده و طبیعت این منطقه را زیباتر میکنند.

اگر قصد سفر به تالش ، استان گیلان و یا هرکجای ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اقامتگاه نمایید.

پل چوبی تالار جوکندانتالاب جوکندان ، قسمت هایی از روستای قنبرمحله ، دیراکری ، شاندرمن محله ، بیسیم و پشته را شامل میشود و دارای طول 6 کیلومتر و عرض 200 متر است. تنوع گونه های حیوانی ، گیاهی و جانوری که در این منطقه وجود دارد بر اهمیت این منطقه افزوده و این تالاب را بعنوان منطقه محافظت شده لیسار و جوکندان معرفی کرده است.

جوکندان قدیم

عمق تالاب جوکندان در عمیق ترین قسمت به 4/0 متر و در کم عمق ترین نقطه به 3/0 متر میرسد. آب تالاب جوکندان به وسیله ی سه رودخانه کوچک محلی تامین میگردد. درخت توسکا بعنوان یکی از گونه های غالب تالاب جوکندان مطرح بوده است که در سه دهه گذشته به طور کلی قطع و اثار انان همچنان باقیست.

اینستاگرام

ترک محله جوکندان

شهر تالاب گیلان

انطور که مشخص است در حدود نصف این منطقه جنگل میباشد و در کنار جنگل های زیبا ، دو رودخانه ی بزرگ نیز وجود دارد که مجاور دریای خزر میباشد و در ارتفاعی در حدود سه هزار متر در حاشیه ی دیاچه نئور قرار دارد.

همه چیز راجع به تالاب جوکندان

تالاب جوکندان بعنوان یکی از تالاب های نادر در استان گیلان مطرح است که از پیشروی آب دریای خزر در دهه 70 شکل گرفت و به وسیله ی سه بخش مستقل تامین میگردد.اگر توفان ایجاد شود، شاهد این خواهیم بود که آب  دریا به قسمتی از تالاب نفوذ کند. همچنین به دلیل انکه این تالاب از سه رودخانه جوکندان ، قلعه بین و سیلدر لیسار آبگیری میشود ورودی های منتهی به تالاب جوکندان در اثر رسوباتی که انباشت شده است ، مسدود میباشد.

عکس روستای جوکندان

تالاب جوکندان تالش

روستای جوکندان کجاست

جوکندان قدیم

نوشتهٔ قبلی
سفر به سوباتان
نوشتهٔ بعدی
آبشار بارزاو لوندویل

برچسب ها

, , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست