مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

آلاچیق درختی خمام | آلاچیق درختی کجاست

 آلاچیق درختی خمام موفق ترین طرح گردشگری در روستای دهنه سرشیجان  و از دیدنی های شهر خمام است. این آلاچیق بر روی درختهای جنگلی و نزدیک مرداب دهنه سرشیجان واقع شده است. اطراف این مکان دیدنی جنگل بکر وجود دارد و زیبایی اش گردشگران را ترغیب می کند که ساعتها بنشینند و مناظر زیبای رو به رو و اطراف را نظاره گر باشند.  اولین حسی که داخل این آلاچیق ها به آدم دست می ده احساس صمیمت و گرمای بیشتر داخل آنهاست، پیشنهاد میکنیم حتماً یکبار امتحانش کنید.

 

رستوران آلاچیق درختی خمام

ماجرای آلاچیق درختی خمام

کاشت درختان این آلاچیق توسط مرتضی ملائی صورت گرفته و ابتدا به طور شخصی از آن استفاده نموده و بعدها یعنی از سال 90 به بعد مورد استقبال و استفاده عموم قرار گرفت. آلاچیق درهتی خمام در سه طبقه بر بالای 20 درخت و به متراژ های 8 ،10 و 12 ساخته شده اند. البته بعدها آلاچیق هایی با استانداردهای بهتر و در شش طبقه توسط آقای ملائی ساخته شده است. علاوه بر این آلاچیق ، آقای ملائی طرح های گردشگری بیشتری را مدنظر دارد که در آینده از آن بیشتر خواهید شنید.

اینستاگرام

آلاچیق درختی خمام

نمای آن در شب ها فوق العاده است، انعکاس نور و درخت و آلاچیق درون استخر چشمان هر گردشگری را به خود جذب می کند. درختان اطرافش هم سایه بانی خوب هستند، که مسافران را از گرما و آفتاب در امان بدارد.

 

لذت ماهیگیری در کنار آلاچیق درختی خمام

غذاهای محلی گیلان در این رستوران آلاچیق درختی سرو می شود و یک اتفاق جالب اینکه شما می توانید در استخر آنجا ماهیگیری کنید و سپس آن را خریداری کنید. استخر روبروی آن هم و لذت ماهیگیری در آنجا همه و همه تجربیات منحصربفردی است ، که گردشگران در طول سفر از آن بهره مند می شوند.

غذای محلی خمام گیلان

بازدید گردشگران خارجی از  آلاچیق درختی خمام

جالب است که گردشگران خارجی از کشورهای مختلف نظیر فرانسه، کلمبیا، آمریکا، چین، بلژیک و …. از این خانه درختی دیدن کرده اند. ایده ی آن هم از کارتن خانواده دکتر ارنست گرفته شده است و برای نسل دهه ی 60 این کارتن با خاطراتی زیادی همراه است. نمونه های آلاچیق درختی در کشورهای دیگر دنیا مانند فرانسه، هند، سوئد، آمریکا ، کاستاریکا، کانادا، ژاپن وجود دارد. در مسیر رسیدن به این آلاچیق ها مردان و زنانی را می بیند که در شالیزارها مشغول کارند و می توان شاهد مناظر طبیعی زیبایی بود.

 

شالیزار شیجان خمام

روستای دهنه سر شیجان ( خمام) علاوه بر خانه درختی جاهای جذاب دیگری دارد. این روستای زیبا به یمن ظرفیت های بالای گردشگری زنان و مردان زیادی را مشغول به کار کرده است. فعالیت و جنب و جوش حس نشاط و سرزندگی را به گردشگرانی که به این منطقه پای می گذارند را القاع می کند.

مسیر دسترسی آلاچیق درختی خمام

مسیر دسترسی شهر رشت ، خمام ، روستای دهنه سر شیجان ، آلاچیق درختی است. بعد از عبور از شالیزارها و دیدن صحنه های زیبا و تلاش زنان و مردان زحمت کش گیلکی در این خطه سبز به مکان مورد نظر خواهید رسید.

رستوران آلاچیق درختی

همچنین بخوانید:

روستاهای دیدنی خمام

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
پارک جنگلی گیسوم
نوشتهٔ بعدی
اسبومار تالش

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست