مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جیرسرباقرخاله | جیرسر کجاست

روستای جیرسرباقرخاله قطعاً برای شما خاطرات فوق العاده ایی را به همراه خواهد داشت. روستای جیرسرباقر خاله (Jire_sare_bagher_khale) در دهستان چوکام قرار دارد، که جمعیت آن حدود 1000 نفر می باشد. علاوه بر طبیعت بکر و وجود شالیزارهای برنج و ….. یکی از مناطق دیدنی این روستا مرکز  اکوتوریستی جیرسرباقرخاله است که صحنه ایی فراموش نشدنی را برای مسافران به همراه دارد. طرح طبیعت گردی در این مرکز با همکاری ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن صورت گرفته است.

مرکز اکوتوریستی (ecotourism) جیرسرباقرخاله

 مرکز اکوتوریستی در دل طبیعتی بکر در روستای جیرسرباقرخاله خمام رشت و استان سبز گیلان ساخته شده است. وجود دشت های وسیع که اسب ها در آن در حال تاختن هستند ، نزدیکی به شالیزارها برنج، غذاهای لذیذ این منطقه که حاکی از تنوع غذایی مردمان این دیار است و امکانات تفریحی و … توانسته توجه گردشگران را به خود جلب نماید. در ادامه می تونید کلی عکس های خوشگل ببینید.

 

طبیعت جیرسر

اینستاگرام

گردشگری جیرسرباقرخاله

می توان لذت قدم زدن در دشت های سبز پر از اسب، قایق سواری، کایاک سواری، رفتینگ و …. را با تمام وجود در این منطقه لمس کرد. پرندگانی همچون قوها، اردک ها، غازها و چنگرها در زمستان به تالاب نزدیک این روستا مهاجرت می کنند، که شنیدن صدای آنها روح انسان را جلا می دهد. در این مرکز اکوتوریستی برج پرنده نگری نیز احداث شده است.

حیوانات اهلی جیرسر

حیوانات اهلی روستای جیرسرباقرخاله

 

نان گندمین جیرسرباقرخاله

نان گندمین

 

صبحونه جیرسر

یه صبحونه ی لذیذ در طبیعتی بکر

کایاک سواری

کایاک سواری

جیرسرباقرخاله کجاست

برای رسیدن به منطقه گردشگری جیرسرباقرخاله به روستای جیرسرباقرخاله که جز دهستان چوکام خمام در استان گیلان می باشد، بروید. این مرکز نزدیک به تالاب انزلی است. فاصله آن تا شهر رشت 17 کیلومتر، بندر انزلی ۲۸.۶ کیلومتر ، موزه باغ عمارت چوکام ۴۰۰ متر ، روستای زیبای چاپارخانه ۱۲.۸ کیلومتر است.

همچنین بخوانید:

روستاهای دیدنی خمام

جاهای دیدنی خمام

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
روستای سراگاه | دریاچه سراگاه کجاست؟
نوشتهٔ بعدی
روستای مریان تالش

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست