مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستاهای خمام | عکس های جذاب

روستاهای خمام جمعاً در سه دهستان به نام های چوکام ، چاپارخانه و کته سر خمام قرار دارند. بخش خمام جمعاً 40 روستا دارد که حدود 57 درصد کل جمعیت در بخش  قرار گرفته است. از جمله می توان به شیجان، کلاچاه اول، کته‌سر، تسیه، لات، گورابجیر، کویشا، جفرود، چاپارخانه، جیرده، خواچگین، چوکام، زیرده ، فشتکه و مرزدشت را نام برد. تعداد ۷ روستا از حومه خمام جزیی از منطقه آزاد انزلی به‌شمار می‌روند. در ادامه جاهای دیدنی اطراف خمام را نام می بریم.

گورابجیر صحرا خمام

معرفی جاهای دیدنی اطراف خمام

روستای تسیه

یکی از روستاهای خمام که زیبا و دیدنی تسیه می باشد، که بین جاده ی خشکبیجار و جاده ی انزلی قرار گرفته است. حتماً از تسیه خمام دیدن کنید.

روستای تسیه خمام

اینستاگرام

روستای توریستی دهنه سر شیجان

روستای توریستی دهنه سر شیجان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خمام است که به عنوان روستای نمونه گردشگری و بوم گردی معرفی شده است. این روستا که در دهستان چاپارخانه و در کناره های تالاب بین المللی انزلی قرار دارد. از طریق اسکله‌ی موجود گردشگران می‌توانند از تالاب زیبای انزلی و جنگل‌های اطراف آن دیدن کنند. به دلیل ظرفیت بالا از آن به عنوان روستای بدون بیکار در سالهای اخیر نام برده شده است، که رشد چشمگیری را نشان می دهد. اطلاعات بیشتر درباره دهنه سر شیجان …..

خانه درختی شیجان خمام

روستای مرزدشت

روستای مرزدشت در دهستان کته سر از روستاهای خمام واقع محسوب می شود. یکی از جاهای دیدنی آن اقامتگاه بوم گردی تلارخانه بردبار است که در 2 طبقه ساخته شده است. طبقه اول آن فروشگاهی برای فروش صنایع دستی و حصیری و همچنین لباس های محلی میباشد. اطلاعات بیشتر درباره اقامتگاه بوم گردی تلارخانه…..

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه خمام

روستای بالا محله چوکام

این روستا در دهستان چوکام قرار دارد و شغل اغلب مردم آنجا کشاورزی و برنجکاری است. یکی از جاهای دیدنی آن  باغ تاریخی چوکام است. اطلاعات بیشتر درباره باغ تاریخی چوکام …..

باغ تاریخی چوکام در خمام

فشتکه خمام

از دیگر روستاهای خمام که افتخار آفرین بوده روستای فَشتَکه (fashtakeh) است که با داشتن 400 بافنده ی حصیر به عنوان نخستین روستای ملی حصیر ایران است. حصیر بافی در این منطقه اغلب توسط دستان پرزحمت زنان این دیار درست می شوند. سالانه چندین میلیون قطعه حصیر به کشورهای دیگر چون امارات، فرانسه ، آلمان و آمریکا صادر می شود. اطلاعات بیشتر درباره فشتکه خمام…

روستای فشتکه خمام

روستای فتاتو

یکی دیگر از روستاهای خمام روستای فتاتو در دهستان چاپارخانه است، که برای علاقمندان به جنگل توصیه می شود حتماً سری به این مکان زیبا و دیدنی بزنند. یکی از جاذبه های دیدنی آن جنگل های بکر و فوق العاده زیبای فتاتو است که به جامانده توسکاستان‌های قشلاقی حاشیه دریای خزر است.

جنگل فتاتو خمام

روستای جیرسرباقرخاله

گردشگری جیرسرباقرخاله  قطعاً برای شما خاطرات فوق العاده ایی را به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از روستاهای خمام ، روستای جیرسرباقر خاله است که جمعیت آن حدود 1000 نفر می باشد. یکی از مناطق دیدنی آن مرکز مرکز اکوتوریستی جیرسرباقرخاله است که صحنه ایی فراموش نشدنی را برای مسافران به همراه دارد. طرح طبیعت گردی در این مرکز با همکاری ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن صورت گرفته است. در این جای دیدنی می توانید تفریحاتی چون اطلاعات بیشتر درباره روستای جیرسرباقرخاله ……

جیرسرباقرخاله خمام

روستای چاپارخانه

برنج برای ایرانی ها اهمیت خاصی دارد خصوصاً اگر از نوع هاشمی باشد. بله روستای چاپارخانه خمام تولید کننده یکی از لذیذترین انواع برنج یعنی هاشمی می باشد. چاپارخانه از دیگر جاذبه های گردشگری خمام است، که با طبیعتی زیبا و شالیزارهایش و مناظر بی نظیرش می تواند میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران عزیز باشد.

روستای چاپارخانه خمام

نقشه خمام

همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی خمام

جاهای دیدنی رشت

جاهای دیدنی گیلان

 

ایران کجاستسایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
جاده اسالم به خلخال+عکس
نوشتهٔ بعدی
روستای توریستی دهنه سر شیجان | عکس های جذاب

برچسب ها

, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست