مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

چاف و چمخاله

چاف کجاست

چاف و چمخاله یکی از 5 شهر شهرستان لنگرود استان گیلان محسوب می شود، که در بخش مرکزی شهرستان لنگرود واقع شده‌ است. بخش زیادی از اراضی شهر چمخاله در کنار ساحل دریاست. این شهر زیبا و دیدنی با آب و هوایی معتدل بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در گیلان به حساب می آید. این شهر با داشتن امکانات رفاهی در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب گردید، که هر ساله پذیرای بسیار زیادی از مسافران می‌باشد.

ساحل چمخاله لنگرود

جاذبه های گردشگری چمخاله

این شهر علاوه بر طبیعتی بکر و خوش آب و هوا دارای مناطق گردشگری دیدنی از جمله ساحل ، رودخانه ، تالاب ، پارک جنگلی می باشد. در ادامه جاهای دیدنی این شهر  را معرفی می کنیم.

بهترین ساحل گیلان برای شنا 

قطعاً یکی از سوالهای هر گردشگر برای سفر این است که به دنبال بهترین ها باشد. اما بهترین ساحل گیلان برای شنا کجاست؟ ساحل چمخاله که در سالهای اخیر جز بهترین ها محسوب می شود و جوایزی را هم از آن خود کرده است، جزء بهترین ساحل ماسه ایی گیلان با نوار 17 کیلومتری محسوب می شود. این ساحل توریستی یکی از سواحل قدیمی و زیبای منطقه است و نزدیکترین ساحل به لنگرود می باشد. به دلیل پلاژهای زیبا ، سوارکاری، قایق‌سواری و آلاچیق که وجود دارد می توان آن را به عنوان انتخابی مناسب برای استراحت و لذت بردن انتخاب نمایید.

اینستاگرام

ساحل چمخاله

تالاب چمخاله

تالاب چمخاله در ارتفاع منفی 25 از سطح دریا قرار دارد، که جز مناطق شکار ممنوع می باشد. این تالاب از شرق به درياي خزر، از جنوب و غرب به روستاي چاف بالا محدود مي‏شود و وسعت تالاب در حدود ۸۰۰ هکتار است.

تالاب چمخاله

 رودخانه چمخاله

یکی از دلایل شهرت چمخاله رودخانه‌ی زیبا و پر آب آن است که در گذشته محل عبور و مرور کشتی‌های کوچک ایرانی و روسی بوده ا‌ست. این رودخانه یکی از پرآب ترین رودخانه های ایران به حساب می آید و عمق آن در بعضی قسمتها به 6 متر می رسد.

رودخانه چمخاله

پارک جنگلی توسکا چاف و چمخاله

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چمخاله پارک جنگلی آن به مساحت 3 هکتار است، که با احداث آن فضایی تفریحی را برای مسافران فراهم آورده است.

پارک جنگلی توسکا چاف و چمخاله

پارک جنگلی توسکا چاف

جزیره ارشیا چمخاله

جزیره ارشیا چمخاله با مساحتی 50 هکتاری در 3 کیلومتری ساحل چمخاله قرار گرفته است. این جزیره توریستی دارای امکاناتی مانند جت اسکی، قایق سواری، اسکی روی آب، شاتل، پاراموتور، پاراسل، Fly Board  و … است همچنین با کباب های لذیذ پذیرای گردشگران عزیز می باشد. در سال نزدیک به بیش از ۷ هزار نفر گردشگر از جزیره ارشیا چمخاله بازدید می کنند.

جزیره ارشیا چمخاله

سوغات چمخاله

این شهر دارای بازارهای محلی و سنتی هست که گردشگران و مسافران عزیز می توانند برای خرید و سوغاتی به این مکان ها مراجعه کنند. از سوغات چمخاله می توان به مرکبات ، ترشیجات ، مربا و …. اشاره کرد، علاوه برآن می توان صنایع دستی مانند بامبوبافی ، جاجیم بافی، گلیم بافی و …. را نام برد.

شغل مردم چمخاله

اکثر مردم چمخاله از لک های جلالوند و جاف استان کرمانشاه می باشند که گویش آنان لکی است و به دلیل جنگ به این شهر مهاجرت کرده اند. شغل بیشتر آنها کشاورزی و صید است. هندوانه چاف با کیفیت و مرغوبیتی که داره یکی از محبوب ترین و مشهور ترین محصولات کشاورزی این منطقه به حساب می آید ، که حتی به کشورهای همسایه نیز صادر میشود و همچنین در اقتصاد منطقه بسیار موثر است.

 

آغاز نشا چاف و چمخاله

بهترین فصل سفر به چمخاله

اگر به آب تنی و شنا علاقه دارید طبیعتاً نیمه ی دوم بهار و تابستان بهترین زمان سفر به چمخاله و لذت بردن از ساحل آن است. اما در کل فصول سال این شهر دیدنی جذابیت های خاص خودش را دارد.

فاصله چمخاله تا رشت

نزدیکترین مسیر چمخاله تا رشت حدود 70 کیلومتر است که 1 ساعت 20 دقیقه تا رسیدن به رشت زمان می برد.

مسیر رشت چمخاله

فاصله تهران تا چمخاله

فاصله‌ی تهران تا شهر چاف و چمخاله ۳۷۴ کیلومتر ( ۴ ساعت و ۵۴ دقیقه) است. از آنجایی که این ساحل به پایتخت نزدیک است، توصیه می شود حتماً دیدن این شهر ساحلی زیبا را از دست ندهید. اگر با خودروی شخصی می خواهید به این شهر سفر کنید باید از شهرهای چالوس ، رامسر عبور کرده و بعد ورود به استان گیلان به سمت لنگرود بروید. فاصله چمخاله تا لنگرود 10 کیلومتر می باشد. مسیر دیگر آن، بعد از گذشتن از رشت و رسیدن به لاهیجان کافی است که 20 کیلومتر به سمت شرق برانید تا به چمخاله برسید.

نقشه شهر چاف و چمخاله

همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی لنگرود

جاهای دیدنی گیلان

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
بوستان ملل ساری | عکس های دیدنی
نوشتهٔ بعدی
شهر کومله | عکس های زیبا

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست