مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

اطاقور | جاهای دیدنی شهر اطاقور | عکس های جذاب

منطقه توریستی اطاقور (otaghvar)

شهر اطاقور یا اتاقوَر (بهشت پنهان گیلان) از توابع شهرستان لنگرود است که در استان گیلان واقع شده است. این شهر ییلاقی که در منطقه ای کوهپایه ای و سرسبز قرار گرفته به شهرهای زیبای دیگر استان گیلان یعنی کومله، لنگرود، املش، رودسر و  لاهیجان نزدیک است و فاصله آن تا دریای خزر حدود ۱۶ کیلومتر می‌ باشد. در این شهر انواع فرآورده های کشاورزی و دامداری، عسل، صنایع دستی نظیر دست بافته های گوناگون عرضه می گردد و رستوران های آن نیز دارای تنوع غذایی بسیاری می باشند. داشتن پارک جنگلی های بی نظیر به نام های پارک جنگلی خرما و پارک جنگلی بلوردکان، چشمه ها، باغات چایی و مرکبات، خانه های ویلایی، کلبه های چوبی و غیره سبب شده که این شهر رویایی سالانه میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور باشد.

اگر تصمیم دارید تا در تعطیلات پیش رو به مسافرت بروید بی شک شهرهای شمالی هم در گزینه های شما به عنوان مقصد سفر وجود دارند. شمال کشور با طبیعت فوق العاده، آب و هوای خوب، جاذبه های گردشگری و تفریحی و سایر دیدنی هایی که دارد همواره در تمام طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی می باشد. در هر فصلی از سال که به دیدن یکی از شهرها یا روستاهای شمالی بروید می توانید از دیدن آن همه زیبایی لذت ببرید. در بهار سرسبزی و شکوفه های درختان و هوای لطیف و باران های گاه به گاه حال و هوای شما را هم مانند طبیعت تازه و شاداب خواهد کرد.

در تابستان نیز با سفر به شمال می توانید به دریا بروید و تنی به آب بزنید و یا به جنگل بروید و در خنکای سایه درختان گوش به صدای آواز پرندگان و آواز جوی های روان میان درختان بسپارید. اگر در پاییز به شمال سفر کنید به هر سمتی که سر بچرخانید تصویری رویایی و عاشقانه پیش روی شما خواهد بود. تمامی جنگل با برگ های زرد و سرخ و نارنجی پوشیده شده است و باران های پاییزی هوا را شاعرانه می کنند تا در هماهنگی کاملی با زیبایی جنگل قرار بگیرد. در زمستان نیز جنگل بدون برگ باز زیبایی جاودان خود را به رخ می کشد و اگر برف هم بارید باشد جنگلی سفید پوش و رویایی میزبان شما خواهد بود. تصور نشستن در کنار آتش در هوایی سرد و مه گرفته همیشه می تواند برای رفتن به سفر وسوسه کننده باشد.

عکس شهر اطاقور

اینستاگرام

جاذبه های گردشگری شهر اطاقور

شمال کشور علاوه بر آب و هوای خوب و طبیعت زیبا جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. اگر بهشت پنهان گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید می توانید از جاهای دیدنی که در این نوشته معرفی می کنیم دیدن کنید و مطمئن باشید که خاطرات این سفر برای همیشه در ذهن شما جاودانه خواهد شد. آشنایی با جاذبه های دیدنی  هر منطقه پیش از سفر به آنجا می تواند به شما کمک کند تا برنامه مناسبی برای سفر خود داشته باشید و بتوانید به میزان زیادی در زمان خود صرفه جویی کرده و از تمامی لحظات سفر خود نهایت استفاده را ببرید. تعدادی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر اطاقور که پیشنهاد می کنیم دیدن از آن ها را در برنامه سفر خود قرار دهید عبارتند از:

پارک های جنگلی اطاقور

  • پارک جنگلی خرما

پارک جنگلی خرما در روستای خرما واقع شده است. برای رفتن به پارک جنگلی به سمت جاده لیل خرما رفته، تا به روستای خرما برسید. مسیر جاده شامل کوه، رودخانه، شالیزارها، باغ چایی و گونه های متنوع درختی (توسکا، لرک، انجیلی) است، که صحنه ایی رویایی را در ذهن هر گردشگری ثبت خواهد کرد. خرما مخفف “خور” و “مه” است. عده ای بر این باور هستند که خورمه نام خواهر بابک خرمدین بوده است، اما سند محکمی برای این مدعا در دست نیست. خور و مه، همان است که آفتاب و مهتاب می‌ گوییم، یکی عنصری نرینه و دیگری عنصری مادینه است .

این پارک جنگلی چشم اندازی زیبا دارد و می توانید ساعات خوشی را در آن سپری کرده و جنگل پیمایی سبک و دلنشین داشته باشید. در  این پارک جنگلی می توانید عکس های زیبایی بگیرید و خاطرات این سفر را برای خود ثبت کرده یا احساس خوب خود را با دوستان و عزیزانتان در صفحات مجازی به اشتراک بگذارید.

پارک جنگلی خرما

 

  • پارک جنگلی بلوردکان

پارک جنگلی بلوردکان در روستای لات لیل که از توابع بخش اطاقور لنگرود محسوب می شود قرار دارد. این پارک جنگلی بسیار زیبا و چشم نواز است و به منطقه جنگلی هلودشت هم می رسد که پوشیده از جنگل های توسکا، ممرز، درختان فندق روستایی، باغات چایی  و غیره است. جاده این پارک جنگلی پر پیچ و خم و اما آسفالته و بسیار زیبا است. فاصله این منطقه تا لنگرود 40 کیلومتر می باشد.

در این پارک جنگلی می توانید از دیدن پوشش گیاهی متنوع و درختان سر به فلک کشیده لذت ببرید و با نفس کشیدن در هوایی سرشار از اکسیژن خالص شادابی را به روح و جسم خود دعوت نمایید.

پارک جنگلی بلوردکان

فاصله اطاقور تا شهرهای اطراف آن

– فاصله اطاقور تا لنگرود : 15کیلومتر

– فاصله اطاقور تا لاهیجان : 29 کیلومتر

– فاصله اطاقور تا رشت : 70 کیلومتر

 

اطاقور زیبا

از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این منطقه می توان ساحل چاف و چمخاله، منطقه توریستی نگین سبز، تله‌ کابین لاهیجان، مناطق ییلاقی، باغات چای، پارک جنگلی مریدان و پارک آبی املش را نام برد.

طبیعت اطاقور لنگرود

نقشه اطاقور لنگرود

همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی لنگرود

جاهای دیدنی گیلان

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، خاطره خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
چه زمانی بهترین تجربه فروش خودرو را خواهید داشت ؟
نوشتهٔ بعدی
سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است؟

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست