مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

تهران‌گردی با خانواده را از کجا شروع کنیم؟

تهرانتهران یکی از شهرهایی است که در تمام فصل‌ها هوای معتدل و مناسبی برای سفر کردن دارد. به دلیل تنوع تفریحاتی که در تهران در دسترس مسافران است، این شهر گزینه خوبی برای سفر به همراه خانواده است.

 

در تهران چه تفریحاتی برای همه اعضای خانواده لذت‌بخش هستند؟

شهر تهران نیاز به معرفی چندانی ندارد. اغلب افراد از امکانات و تنوع تفریحات پایتخت با  خبر هستند. اما آنچه اهمیت دارد این است که قبل از سفر، از نحوه بی‌نقص بودن سفر خود در این شهر بزرگ اطمینان حاصل کنید. اطلاع داشتن از مکان‌های تفریحی و جذاب در تهران، به شما کمک می‌کند بتوانید وقت و هزینه را برای گردش در این شهر شلوغ و پر هزینه، به خوبی مدیریت کنید. شما برای اقامت در تهران نیز گزینه‌های مختلفی را در دسترس دارید. اجاره آپارتمان مبله در تهران و همچنین اقامت در اقامتگاه‌ها یا هتل‌های تهران به شما امکان انتخاب نوع سفر را می‌دهند. در ادامه این مطلب به شما تفریحات و مکان‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای تمام افراد خانواده با رده‌های سنی مختلف جذاب باشند.

 

دربند

دربند یکی از محله‌های شمال تهران است که روی کوه بنا شده و پر از رستوران‌های با فضای باز است. این رستوران‌ها و قهوه‌ خانه‌ها روی کوه و در حاشیه رودخانه ساخته شده‌اند. فضای دربند فضایی پر از رنگ‌ است که با آمدن فصل پاییز رنگ خاص برگهای درختان نیز به این تنوع رنگی افزوده می‌شود. گذراندن وقت در دربند فقط در رستوران غذا خوردن نیست. پیاده روی روی کوه و هوای پاک و تمیز را تنفس کردن، حال شما را در تهران به کلی دگرگون می‌کند. غیر از اینها این اوقات حتی می‌توانند هیجان انگیز شوند اگر تصمیم بگیرید سورتمه سواری کنید یا بانجی‌ جامپینگ را تجربه کنید. از هر منظری که به دربند نگاه کنیم، جای مناسبی برای یک گردش خانوادگی است. در مسیر کوه می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه‌ای را هم ببینید که امتحان کردن آنها به خصوص بچه‌ها را هیجان زده می‌کند. برای افرادی که در تهران مسافر هستند و تمایل دارند دسترسی راحتی به دربند و بخش مالی شهر داشته باشند اقامت در هتل استقلال تهران یک گزینه‌ی ایده‌آل محسوب می‌شود.

 

بام تهران

بام تهران یکی دیگر از گزینه‌های تفریحات چند جانبه در تهران است. این فضا که به توچال نیز شناخته می‌شود در محله ولنجک تهران واقع شده است. این مجموعه تفریحی که روی کوه ساخته شده، دارای ایستگاه‌های پیاده روی است که در نهایت شما را به بام تهران می‌رسانند. البته لازم نیست تمام این مسیر را حتما پیاده روی کنید. مجموعه ماشین‌هایی را به منظور جا به جا کردن افراد در مسیرهای پیاده روی در نظر گرفته است که مدام از ایستگاه اول به ایستگاه آخر و برعکس، در رفت و آمد هستند. هوایی که در بام تهران تنفس می‌کنید، پاک و سبک است که در پاییز و زمستان خنک‌ تر از بقیه نقاط تهران است. در این مجموعه تفریحی پرطرفدار، افراد زیادی را می‌بینید که به بدمینتون، فریزبی و دیگر ورزش‌های جذاب مشغول هستند. عده‌ای را در رستوران‌های متنوع در حال غذا خوردن و عده‌ای را نیز در کافه‌ها مشغول نوشیدن نوشیدنی‌های سرد و گرم می‌بینید. غیر از تمام اینها می‌توانید دیدن فیلم در سینما پنج بعدی، زیپ لاین، سورتمه و تله‌سیژ را به گردش خود اضافه کنید و به این طریق هیجان را نیز به سفر خود راه دهید. در آخر، با نوشیدن یک نوشیدنی گرم و تماشای شب‌های روشن تهران زیر پای خود، گردش خود را همراه با آرامش به پایان برسانید. در صورتی که دوست دارید محل اقامت شما در نزدیکی بام تهران و در یک هتل بسیار مجهز و مجلل باشد شاید بهترین گزینه هتل اسپیناس تهران باشد.

 

باغ پرندگان

باغ پرندگانباغ پرندگان یک مجموعه جذاب است که در مجاورت پارک جنگلی لویزان واقع در شمال شرق شهر تهران ساخته شده است. در این باغ زیبا انواع پرندگان مانند شکاری، آبزی، ماکیان، گرمسیری و … داخل محوطه‌های بزرگ بدون سقف و حفاظ نگهداری می‌شوند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است. این باغ یکی دیگر از فضاهای محبوب بچه‌ها در هر رده سنی است. دیدن انواع پرندگان که اغلب در شهرها قابل رویت نیستند، برای بچه‌ها یک تجربه منحصر به فرد است که تا آخر عمر آن را به عنوان خاطره‌ای جذاب در ذهن خود حفظ می‌کنند. اگر به تهران سفر کردید حتما همراه با خانواده خود از این باغ باصفا دیدن کنید. منطقه لویزان آب و هوای بسیار مطلوبی دارد که ممکن است شما را به فکر اقامت در آن بیندازد. هتل استقلال تهران و هتل هما دو هتل قدیمی، خوش نام و راحتی هستند که امکانات رفاهی خوبی را نیز به مسافران خود ارائه می‌دهند.

 

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیکپارک ژوراسیک پارک جذابی است که برای نمایش دوران ژوراسیک یعنی عصر دایناسورها ساخته شده است. امروز از آن عصر منقرض شده بیش از ۱۶۰ میلیون سال زمان می‌گذرد و احتمالا تجربه گردش در ماکت ژوراسیک برای اغلب ما جالب باشد. به خصوص اینکه ما در این پارک قرار است شاهد بیرون آمدن یک نوزاد دایناسور از یک تخم بزرگ باشیم. اضافه بر این‌ها، قابلیت حرکت پلک‌ها و دست‌های دایناسورهای این پارک هیجان زیادی را به گردش در پارک اضافه می‌کند. امکانات و تفریحات دیگری چون آتلیه عکاسی، سینمای چهاربعدی، کافه و رستوران نیز در این پارک به چشم می‌خورند. هتل اسپیناس تهران نیز از هتل‌های لوکس تهران است که در نزدیکی پارک ژوراسیک در منطقه سعادت آباد واقع شده است. نمایشگاه بین‌المللی تهران، پارک پرواز، برج میلاد و مرکز خریدهایی چون الهیه، سام و کوروش نیز از جمله مراکز تفریحی دیگر تهران هستند که فاصله کمی تا پارک ژوراسیک دارند.

اگر قرار است برای مدت زمانی کوتاهی سفر کنید اجاره آپارتمان مبله در تهران بهترین گزینه اقامتی برای شما است. با این روش تنها هزینه‌ی مدت زمانی که نیاز دارید را می‌پردازید و یک محل اقامت اختصاصی برای خود دارید.

 

 

 

نوشتهٔ قبلی
سوغات مشهد
نوشتهٔ بعدی
نکات مهم در خرید ساعت های کوهنوردی

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست