مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی

حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی

 

حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی پنجره را ایمن و از آن در برابر مواردی مثل حملات سارقان محافظت می‌کند. حفاظ پنجره متحرک برای پنجره‌ها از جنس آهن ساخته می‌شود و می‎‌تواند از بیرون یا داخل پنجره نصب شود. حفاظ‌های متحرک در مدل‌های مختلف و با توجه به ارتفاع پنجره ساخته می‌شوند. در ادامه اطلاعات بیشتری از حفاظ پنجره در اختیارتان می‌گذاریم.

حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی

حفاظ پجره متحرک کشویی یا ریلی به صورت کشویی داخل ریل باز و بسته می‌شود. نوع دیگری از حفاظ پنجره وجود دارد که به صورت ثابت ساخته می‌شود. این حفاظ‌ها در حقیقت نرده‌هایی هستند که پس از ساخت، توسط جوشکار نصب می‌شوند. حفاظی که از نوع ثابت باشد، برخلاف نوع متحرک قابلیت حرکت ندارد. هنگامی که از میله برای ساخت حفاظ پنجره استفاده شود، باز هم امکان عبور برای فرد وجود دارد؛ اما اگر از حفاظ‌‎های متحرک استفاده کرده باشید، به هیچ عنوان امکان عبور سارق از طریق پنجره به داخل منزل وجود ندارد.

حفاظ‌های متحرک برای پنجره در انواع و طرح‌های مختلفی ساخته می‎‌شوند. مزیتی که حفاظ پنجره متحرک نسبت به ثابت دارد این است که مواقعی که اعضای منزل حضور دارند، نیازی به وجود حفاظ پنجره نیست. بنابراین می‌توان حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی را از روی پنجره برداشت. اما اگر ثابت باشد، نرده‌ها ثابت هستند و نمی‌توانید آن‌ها را بردارید و کارهایی مانند گردگیری پنجره را انجام دهید.

اینستاگرام

حفاظ پنجره متحرک این قابلیت را دارد که برای آن قفل مخفی نصب کنید تا امنیت پنجره بیشتر شود. استفاده از حفاظ بازدارندگی زیادی ایجاد می‌کند. به این دلیل که سارق حتی اگر برای باز کردن حفاظ تلاش کند، سروصدای زیادی باید ایجاد شود و همین امر او را ترسانده و از خانه شما دور می‌کند. اگر فکر می‌کنید جایی که زندگی می‌کنید امکان سرقت منزل شما وجود دارد، استفاده از حفاظ پنجره یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای محافظت از منزل و وسایل شماست.

 

چرا پنجره‌ها به حفاظ نیاز دارند؟

در و پنجره اولین راه ورودی سارقان به خانه هستند. سارق در ابتدا با کمک پنجره وضعیت خانه را بررسی می‌کند و در صورتی که متوجه شود کسی در خانه نیست، به راحتی از پنجره می‌تواند وارد خانه شود. حتی اگر پنجره شما قفل محکمی داشته باشد، باز هم امکان ورود سارق به خانه وجود دارد. استفاده از حفاظ کار ورود سارق را بسیار سخت می‌کند. به طوری که زمان زیادی برای باز کردن آن لازم است و در اکثر اوقات امکان‌پذیر نیست.

به غیر از استفاده از حفاظ پنجره یا درب آکاردئونی لازم است که سایر نکات حفاظتی را رعایت کنید. برای مثال اگر قفل پنجره شما خراب شده باشد، آن را تعویض کنید. شیشه‌ای که برای پنجره استفاده می‌کنید، قوی باشد. انجام این کارها سارق را از تلاش برای ورود به خانه ناامید می‌کند. استفاده از حفاظ و رعایت نکات مربوط به امنیت پنجره، خیلی سخت نیست و هزینه زیادی نمی‌خواهد. با رعایت این اصول از وسایل خانه و دارایی‌هایتان محافظت کرده‌اید.

حفاظ پنجره متحرک یا کشویی یا ریلی یک قفل دارد که می‌تواند روکار یا توکار باشد. قفل روکار به صورت قفل کتابی است که دو زبانه حفاظ را بهم متصل و قفل می‌کند. قفل نوع توکار روی خود حفاظ پنجره نصب می‌شود. باز کردن قفل‌های حفاظ متحرک کار ساده‌ای نیست و امنیت زیادی برای پنجره ایجاد می‌کند.

افزایش ایمنی پنجره

راه‌های افزایش ایمنی پنجره‌ها

استفاده از نرده‎های فلزی یکی از رایج‌ترین روش‎هایی است که برای محافظت از پنجره‎ها استفاده می‎شود. هزینه این نوع نرده‌ها ارزان است و نصب آن‌‎ها زحمت زیادی ندارد. نرده‌های محافظتی پنجره در طرح‌های مختلف برای افزایش زیبایی ظاهری ساخته می‌شوند. حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی بهینه‌ترین روش محافظت از پنجره‌هاست. هم ایمنی را افزایش می‌دهد و هم اینکه می‌توانید به راحتی آن را باز و بسته کنید.

حفاظ‌های پنجره متحرک در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. سه گل و چهار گل دو مدل رایج حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی هستند که بعد از نصب می‌توان آن‌ها را مطابق با رنگ و نمای ساختمان رنگ‌آمیزی کرد. برای افزایش میزان امنیت پنجره علاوه بر استفاده از قفل، حفاظ و شیشه قوی می‌توانید کارهای دیگری هم انجام دهید. برای مثال می‌توانید از دزدگیر پنجره استفاده کنید.

حفاظ میلهای پنجره با طرح فرفورژه

استفاده از دزدگیر برای پنجره

منظور از دزدگیر پنجره سنسورهای هوشمندی است که روی پنجره‌ها قرار می‌گیرند و در صورت ورود سارق به سرعت پیام هشدار یا آژیر آن‌ها فعال می‎شود. علاوه بر فعال شدن آژیر برای ترساندن سارق یک سیگنال هم به کنترل پنل ارسال می‌شود و شما از آن مطلع می‌شوید. یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت پنجره، قرار دادن پیچ‌های ورق فلزی در قسمت‎های بالایی است. این روش در همه پنجره‌ها جواب نمی‌دهد. پیچ‌ها باید به صورتی نصب شده باشند که در هنگام باز شدن پنجره، سارق به سختی بتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

استفاده از گیره فلزی یکی دیگر از راه‌های افزایش امنیت پنجره است. نصب این گیره به صورتی باید انجام شود که مانع از باز شدن پنجره شود. البته این روش هم خیلی نمی‎تواند برای تمام پنجره‌ها ایمن باشد و اگر پنجره قابلیت باز شدن نداشت، سارق از روش شکستن شیشه استفاده می‌کند.

پس شیشه چند لایه می‌تواند راه‌حل خوبی برای افزایش ایمنی پنجره در این جور مواقع باشد. با نصب حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی حتی اگر قفل باز یا شیشه شکسته شود، باز هم امنیت پنجره حفظ می‌شود و راهی برای ورود نخواهد بود. به‌علاوه داشتن قفل مخفی در حفاظ، کار ورود از پنجره را بسیار سخت‌تر می‌کند.

حفاظ پنجره با جاگلدانی

نتیجه‌گیری

حفاظ پنجره متحرک کشویی یا ریلی یکی از روش‌هایی است که برای افزایش میزان ایمنی پنجره خانه استفاده می‌شود. این حفاظ‎ها از جنس آهن و در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند. حفاظ‌های متحرک برخلاف حفاظ‌های ثابت امکان باز و بسته شدن دارند و شما نمای پنجره خود را از دست نمی‌دهید. حفاظ پنجره متحرک با توجه به ارتفاع پنجره مورد نظر ساخته می‌شود. حفاظ‌های متحرک در دو مدل دو گل و سه گل موجود هستند. برای افزایش میزان ایمنی پنجره کارهایی دیگری هم می‎توان انجام داد که در همین مطلب به آن‌ها اشاره کردیم. مزیت استفاده از این نوع حفاظ پنجره این است که با وجود شکسته شدن شیشه یا باز شدن قفل پنجره باز هم امکان ورود برای سارق وجود نخواهد داشت.

حفاظ های ساختمان خود را به صنایع فلزی آریا سفارش دهید

با تلفن زیر در همه مناطق تهران

       09126215957     09122111190

 

نوشتهٔ قبلی
بهترین هتل مشهد از نظر مسافران
نوشتهٔ بعدی
با آریامرز کلید آپارتمان خود را تنها با یک کلیک در دست بگیرید!

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست