مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا به اقامت دائم

آیا از نحوه تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا به اقامت دائم مطلع هستید؟ امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت به دومین کشور پهناور جهان یعنی کانادا دارند. کانادا، این کشور سردسیر سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند.

عده‌ای از افراد تنها به دلیل بهره‌مندی از امکانات این کشور در زمینه‌های مختلفی مانند تحصیل، اشتغال و غیره مجبور به مهاجرت به کانادا می‌شوند. برخی دیگر از افراد نیز به هر دری می‌زنند که به کانادا مهاجرت کنند.

درواقع در این افراد روش مهاجرتی اهمیت چندانی ندارد. هدف اصلی در این افراد مقصد کانادا است. روش‌های مختلفی مانند گردشگری، تحصیل، اشتغال، ازدواج و غیره برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. افراد با توجه به شرایط، امکانات و موقعیت خود قادر به انتخاب یکی از این روش‌های مهاجرتی خواهند بود.

اکنون می‌خواهیم درباره انواع مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای رفع ابهامات خود در زمینه اقامت دائم کانادا در ادامه با ما همراه باشید.

اینستاگرام

تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا به اقامت دائم چه اهمیتی دارد؟

افرادی که مقدمات مهاجرت خود را به کانادا فراهم می‌کنند در مرحله اول قادر به اخذ ویزای موقت کانادا خواهند شد. اخذ اقامت دائم کانادا شرایط و مراحل خاص خود را دارد که با توجه به پیگیری و خلاقیت افراد نصیبشان خواهد شد.

در مراحل ابتدایی این افراد باید از طریق مدارک اثبات وجود وابستگی به افسر مهاجرتی در سفارت کانادا ثابت کنند که به کشور مبدأ بازمی‌گردند و قصد پناهندگی د‌ر این کشور را ندارند. افراد پناهنده برای دولت کانادا سربار محسوب می‌شوند.

نگران نباشید. روش‌های قانونی زیادی برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از مهاجرت وجود دارد. در ادامه این روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. اخذ اقامت دائم کانادا و پس از شهروندی کانادا مزایای زیادی را به‌ همراه دارد که هیچ‌کس از آن غافل نیست.

 لازم به ذکر است که نخستین و مهم‌ترین شرط اخذ شهروندی کانادا گذراندن حداقل دو سال اقامت دائم در کاناداست.

شهروندی کانادا مکملی برای مزایای حاصل از اقامت دائم محسوب می‌شود. در ادامه مزایای هریک از موارد اقامت دائم و شهروندی کانادا را به‌صورت جداگانه بیان خواهیم کرد.

مزایای تبدیل ویزای توریستی؛ تحصیلی و کاری کانادا به اقامت دائم

اخذ اقامت دائم کانادا مزایای زیادی را برای متقاضیان مهاجرت به همراه دارد. در این قسمت به بررسی این مزایا می‌پردازیم:

  • امکان دعوت از اعضای خانواده‌ برای اشخاصی که اقامت دائم خود را کسب کرده‌اند، وجود دارد.
  • شخص اقامت دائم و اعضای خانواده او از خدمات بیمه سلامت کانادا بهره‌مند خواهد شد.
  • امکان کار، تحصیل و زندگی در هر نقطه از کانادا برای این اشخاص فراهم است.
  • این اشخاص تحت حمایت قوانین و منشور آزادی کانادا قرار می‌گیرند.
  • پس از حداقل دو سال اقامت دائم امکان اخذ شهروندی کانادا برای این اشخاص فراهم خواهد بود.

مقیمان دائم کانادا از چه امکاناتی بی بهره هستند؟

مزایا و خدمات زیادی شامل حال افرادی که اقامت دائم در کانادا را کسب کرده‌اند، می‌شود. تنها موانعی جزئی برای این اشخاص وجود دارد. این موانع به شرح زیر است:

  • اشخاص اقامت دائم در کانادا حق رأی و شرکت در مسائل سیاسی دولت کانادا را ندارند؛
  • امکان اشتغال در مشاغل سطح بالا با دستمزد بالاتر برای این اشخاص فراهم نیست.

مزایای اخذ شهروندی کانادا

پس از دو سال اقامت دائم این امکان برای اشخاص فراهم می‌شود که اقدام به اخذ شهروندی کانادا کنند. اخذ شهروندی کانادا دو مورد از موانعی را که در قسمت قبل ذکر کردیم، از بین می‌برد.

  • امکان شرکت در مسائل سیاسی کشور و حق رأی برای این اشخاص فراهم است.
  • امکان اشتغال در مشاغل سطح بالا با دستمزد بالاتر برای این اشخاص وجود دارد.
  • شهروندان کانادایی قادر به کاندید شدن برای رسیدگی به امور سیاسی و فعالیت در دستگاه‌های دولتی کانادا هستند.
  • فرزندان این اشخاص از بدو تولد شهروند کانادا محسوب می‌شوند و دیگر نیازی به اخذ مجوز طی مراحل قانونی وجود ندارد.
  • برخورداری از تابعیت دوگانه یکی دیگر از مزایای اخذ شهروندی کانادا است. اجباری برای این اشخاص وجود ندارد که کانادا را به‌عنوان کشور اصلی خود معرفی کنند.

روش های تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا به اقامت دائم

ویزای توریستی، کاری و تحصیلی هر سه از موارد مهاجرت موقت به کانادا محسوب می‌شوند. متقاضیانی که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند، لازم است با اراده و پشتکار مراحلی را طی کنند.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

اگر شما در ابتدای امر تنها برای گردشگری اقدام به اخذ ویزا کرده‌اید و اکنون ترغیب به اقامت دائم در این کشور شده‌اید، باید بگوییم که راه سختی را پیش‌رو دارید. اخذ اقامت دائم کانادا آن‌هم از طریق ویزای گردشگری امری بس دشوار است.

نمی‌خواهیم شما را ناامید کنیم که این امر غیرممکن نیست، فقط کمی سخت‌تر از سایر روش‌های مهاجرتی است. در این بخش روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا با استفاده از ویزای گردشگری را به شما توضیح خواهیم داد.

کاریابی در کانادا

یکی از روش‌هایی که کمک می‌کند شما ویزای توریستی کانادا خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید، کاریابی است. برای این منظور لازم است که شما از فرصت گردشگری خود برای بازدید از شرکت‌ها و سایر صنف‌ها بپردازید.

توجه داشته باشید که زمان شما برای گردشگری و کاریابی محدود است. باید زمان خود را به ‌بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. ممکن است خیلی خوش‌شانس باشید و در ایام سفر خود یک پیشنهاد شغلی مناسب پیدا کنید.

اگر چنین موقعیتی برای شما فراهم شد، باید مجدداً به کشور خود بازگردید و مراحل لازم برای مهاجرت شغلی خود را طی کنید. پس از مهاجرت شغلی به کانادا اخذ اقامت دائم کانادا برای شما قطعی خواهد بود. در برخی شرایط نیز لازم است شما رزومه خود را نزد کارفرمایان کانادایی ارائه دهید و منتظر باشید که با شما تماس بگیرند.

تحصیل در کانادا

یکی دیگر از روش‌های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا کسب اجازه تحصیل در کانادا است. اگر ازلحاظ سنی و سایر موارد آمادگی لازم برای تحصیل را دارید، بهتر است در دوره گردشگری خود به دانشگاه‌های کانادا مراجعه کرده و اجازه تحصیل خود را در این کشور کسب کنید.

تبدیل ویزای کاری کانادا به اقامت دائم

برای تبدیل ویزای کار کانادا به اقامت در این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه بارزترین‌ این روش‌ها را برای شما بازگو خواهیم کرد:

کارگران ماهر فدرال در کانادا

اگر شما اجازه کار موقت در این کشور را دارید، به‌راحتی قادر خواهید بود این فرصت را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید. کافی تست رابطه خوبی با کارفرمای کانادایی خود داشته باشید و از مهارت‌های شما راضی باشد. از او بخواهید اجازه کار دائمی برای شما صادر کند.

با داشتن یک پیشنهاد شغلی دائمی در کانادا اخذ اقامت دائم کانادا کاری بسیار سهل و هموار خواهد بود.

شرکت در برنامه نامزد‌های استانی در کانادا

با شرکت در این برنامه اگر مهارت‌های چشمگیر و قابل‌توجهی داشته ‌باشید طی مدت یک سال اقامت دائم کانادا در دستان شما خواهد بود. در این برنامه کارفرمایان کانادایی حضور دارند و از میان افراد ماهر و شایسته نیروی کار خود را برمی‌گزینند.

شرکت در کلاس تجربه کانادایی

این مورد برای افرادی مناسب است که امتیازات لازم در سیستم کارگران ماهر فدرال یا همان EXPRESS ENTRY را کسب نکرده‌اند. شرط لازم برای شرکت در این برنامه سابقه شغلی دوساله در کاناداست. برای اشخاصی که سابقه تحصیل در کانادا را داشته‌اند، یک سال تحصیل و یک سال اشتغال موردقبول است.

تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم

همانطورکه می‌دانید ویزای تحصیلی کانادا یک ویزای موقت است. ازاین‌رو امکان اقامت دائم با این ویزا وجود ندارد. البته این به معنای عدم امکان تمدید در این ویزا نیست. دانشجویانی که برای تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند برای اقامت دائم در این کشور باید یک پیشنهاد شغلی مناسب برای خود پیدا کنند.

دانشجویان کانادایی قادر هستند هنگام تحصیل خود نیز به فعالیت‌های نیمه‌وقت مشغول باشند. منظور از فعالیت نیمه‌وقت شغلی است که در هفته 20 ساعت از تایم دانشجو را به خود اختصاص دهد. در ایام تعطیلات دانشجویان اجازه فعالیت تمام‌وقت در شغل خود را دارند.

برخی از دانشجویان در زمان تحصیل خود در کانادا موقعیت شغلی مناسبی را می‌یابند و همین زمینه‌ساز اقامت دائم در این افراد می‌شود. برخی دیگر نیز پس از اتمام دوره تحصیلی خود در فرصت باقی‌مانده پیشنهاد شغلی خود را دریافت می‌کنند.

مدارک لازم برای تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا به اقامت دائم

اشخاصی که به روش‌های مختلف اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند، پس از مدتی از طرق مختلف قادر به اخذ اقامت دائم در این کشور خواهند بود. برای اخذ اقامت دائم در کانادا لازم است مدارکی تهیه و ارائه شوند. این مدارک به شرح زیر است:

  • یکی از مدارک اصلی برای تشخیص هویت متقاضیان ارائه اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه به همراه ترجمه آن است.
  • اصل و کپی کات ملی به همراه ترجمه رسمی از دیگر موارد الزامی برای این امر محسوب می‌شود.
  • تحویل مدارک تحصیلی به همراه ترجمه رسمی برای اخذ اقامت دائم کانادا الزامی است.
  • اگر متقاضیان در دوره خاصی شرکت کرده باشند، بهتر است گواهینامه شرکت در دوره را نیز ارائه دهند.
  • اثبات برخورداری از تمکن مالی از ضروریات این امر محسوب می‌شود.
  • ارائه گواهی سلامت برای اثبات برخورداری از سلامت کامل روحی و جسمی ضروری است.
  • مدارکی مبنی بر عدم پناهندگی متقاضیان باید ارائه شود.
  • گواهی عدم سوء ‌پیشینه برای کانادا، سابقه قضائی و کیفری در این اشخاص باید اثبات شود.
  • ارسال فرم تقاضا برای اقامت دائم به همراه سایر مدارک به سفارت کانادا در ترکیه یا امارات الزامی است.
  • پرداخت هزینه رسیدگی به پرونده از دیگر ملزومات این امر است.
  • شرکت در آزمون مهارت‌یابی و ارائه گواهی آزمون ضروری محسوب می‌شود.
  • آخرین مورد شرکت در مصاحبه با نمایندگان مهاجرتی است.

 

با تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا به اقامت دائم شهروندی کانادا در چند قدمی شماست

سه نوع مهاجرت به روش گردشگری، تحصیل و اشتغال از رایج‌ترین انواع مهاجرت به کانادا هستند. این مهاجرت‌ها روش‌هایی موقت برای حضور در کانادا هستند. اشخاصی که قصد اقامت دائم در این کشور را دارند باید با قوانین، شرایط و مراحل این امر آشنا باشند.

کافی است با رعایت قوانین تمامی مراحل طی شده و مدارک موردنیاز را تهیه شود. اقامت دائم در کانادا مزایای زیادی را برای اشخاص به‌ همراه دارد. این امر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به همین دلیل افراد زیادی سعی در اقامت دائم کانادا دارند.

از مهم‌ترین این مزایا امکان اخذ شهروندی کانادا پس از گذشت دو سال است. شهروندی کانادا مزایای بیشتری از اقامت دائم برای مهاجران به ارمغان می‌آورد. اشخاصی که اقامت دائم خود را کسب کرده باشند، حتماً برای اخذ شهروندی کانادا اقدام خواهند کرد.

اگر برای تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا نیاز به مشاوره یا پشتیبانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت تراست مراجعه کنید. در این سایت از خدمات قابل‌توجهی مانند مشاوره رایگان و پیکاپ ویزا بهره‌مند شوید.

خدمات موسسه مهاجرتی تراست

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، تراست بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه‌تان خواهد ماند.

نوشتهٔ قبلی
مشاوره آنلاین در چه تخصص‌هایی امکان انجام دارد؟
نوشتهٔ بعدی
همۀ راه‌های رسیدن به کیش!

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست