مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

همۀ راه‌های رسیدن به کیش!

یقین داریم که جزیره کیش و زیبایی‌هایش معروف حضورتان هست، در این مطلب هم قصد نداریم از جاهای دیدنی کیش که مقصد پرطرفداری برای مسافرت‌‎های داخلی است، حرف بزنیم. در عوض می‌خواهیم راه‌های رسیدن به کیش و این زیبایی‌ها را که خلاصه‌ای از مجله تخصصی گردشگری یوتراوز است، مرور کنیم.

سفر هوایی و زمینی به کیش

پیش از شروع سفر به کیش، اولین قدم انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. بسیاری از مسافران، هواپیما را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. بعضی از مسافران، قطار را ترجیح می‌دهند و عده‌ای نیز می‌خواهند با خودروی شخصی  و یا حتی اتوبوس به شهر کیش سفر کنند و از مناظر بین راهی نیز لذت ببرند.

سفر هوایی به کیش

کیش یک فرودگاه بین‌المللی و مجهز دارد که روزانه میزبان پروازهای بسیار زیادی است. اگر قصد سفر هوایی به کیش را دارید، باید بلیط هواپیمایی از مبدا شهر خود به مقصد کیش خریداری کنید. سفر هوایی به کیش از سفر زمینی یا ریلی بسیار کوتاه‌تر و راحت‌تر است، بنابراین بسیاری از مسافران تمایل دارند تا برای رسیدن به جزیره کیش از هواپیما استفاده کنند.

اینستاگرام

ممکن است سفر با هواپیما نسبت به قطار یا خودروی شخصی هزینه بیشتری داشته باشد، اما با خرید بلیط ارزان قیمت می‌توانید از هزینه‌های سفر با هواپیما کم کنید. همچنین به این موضوع دقت داشته باشید که جزیره کیش وسط آب‌های خلیج فارس است، پس با هواپیما به راحتی، در مدت زمانی کوتاه و مستقیما به این جزیره می‌رسید. در حالیکه در سفر با قطار یا خودروی شخصی، بخشی از مسیر که از دریا می‌گذرد را باید توسط شناورهای مسافربر دریایی طی کنید و امکان تردد مستقیم از مبدا تا جزیره کیش وجود ندارد.

نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید، غافل نماندن از بررسی بلیط هواپیما چارتری به مقصد کیش است؛ چرا که بلیط چارتری قیمت مقرون به‌صرفه‌تری دارد.

سفر زمینی به جزیره کیش

در سفر زمینی به جزیره زیبای کیش، شما باید خود را به شهر بندرعباس برسانید. در واقع از هر شهری که سفر خود را آغاز کنید، و با هر وسیله نقلیه‌ای، اعم از خودروی شخصی، قطار یا اتوبوس، برای رفتن به جزیره کیش باید خود را ابتدا به بندرعباس و از آن‌جا به سه بندر چارک، آفتاب و یا بندر لنگه برسانید و از آن‌جا سوار شناورهای مسافربر دریایی شوید و به سمت جزیره کیش حرکت کنید. بین این سه بندر، نزدیک‌ترین بندر به شهر بندرعباس، بندر چارک و نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش بندر آفتاب است.

نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش بندر آفتاب است که با این جزیره 18 کیلومتر فاصله دارد و با استفاده از شناورهای مسافربر، حدود 30 دقیقه در راه خواهید بود.

بندر چارک تا جزیره کیش نیز مسافت زیادی ندارد و مسافرانِ شناورها، یک ساعته به این جزیره می‌رسند.

بندر لنگه نیز گزینه بعدی برای رسیدن به کیش است که مسافران اگر از این بندر سوار شناور شوند و به سمت جزیره کیش حرکت کنند، حدود 2.5 ساعت در راه خواهند بود.

سفر زمینی به کیش با اتومبیل شخصی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اگر با وسیله نقلیه شخصی خود قصد سفر به کیش را دارید، باید خود را به یک اسکله برسانید تا توسط شناور‌ها، پس از طی مسیر دریایی به جزیره کیش برسید.

معمولا در سفرهای زمینی، مسافران خود را به بندر چارک یا آفتاب می‌رسانند. سفر زمینی به کیش برای مسافرانی از قسمت‌های شمالی و مرکزی کشور، بسیار طولانی است. برای مثال از تهران تا جزیره کیش، راه زمینی 17 ساعت طول می‌کشد.

معمولا مسافرانی که با خودروی شخصی به سمت جزیره کیش حرکت می‌کنند، علاقه دارند تا اتومبیل خود را به جزیره کیش ببرند و برای تردد‌های بین شهری در جزیره راحت باشند. بنابراین بالاخره باید هزینه حمل خودرو تا کیش را پرداخت کنند.

حمل خودرو به کیش

برای حمل خودروی شخصی به کیش، باید خود را به بندرلنگه یا بندر چارک یا بندر آفتاب برسانید و اتومبیل خود را با لندینگ کرافت به جزیره کیش راهی کنید. مسیر حمل خودرو به کیش از بندر لنگه 4 ساعت، از بندر آفتاب 1 ساعت و از بندر چارک تا جزیره کیش حدود 2.5 ساعت طول می‌کشد.

برای حمل خودرو به کیش، باید چند نکته را مد نظر قرار دهید: اول اینکه معمولا در بندر لنگه فقط در ایام نوروز و پیک سال حمل خودرو به کیش انجام می‌شود و در بقیه ایام سال باید از طریق دو بندر چارک و آفتاب اقدام کنید. نکته دوم آن است که اگر در ایام نوروز به جزیره کیش سفر می‌کنید، باید بدانید که بندر لنگه برای حمل خودرو بسیار شلوغ است. و سوم اینکه قوانین و مقررات رانندگی در جزیره کیش بسیار دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر است. پس باید با دقت بیشتری در این جزیره رانندگی کنید تا جریمه نشوید.

هزینه حمل خودرو به کیش

هزینه حمل خودرو به کیش، هر سال تغییر می‌کند. اما بدانید و آگاه باشید که برای ورود خودرو، باید مبلغی پرداخت کنید که علاوه بر هزینه بلیط شناور و عوارض حمل و نقل دریایی است. همچنین مدت زمان مجاز برای حضور خودروها در جزیره 5 روزه است و درصورتی که قصد تمدید این زمان را داشته باشید، باید مبلغی را به‌صورت روزانه پرداخت کنید.

سفر با قطار به کیش

سفر به کیش با قطار، نسبت به هواپیما ارزان‌تر است و هزینه سفر شما کاهش می‌یابد. همچنین سفر با قطار نسبت به سفر با اتومبیل شخصی بسیار راحت‌تر است. شما در طول مسیر استراحت می‌کنید و دغدغه حمل خودرو و سایر مسائل سفر زمینی با اتومبیل شخصی را نیز نخواهید داشت.

برای سفر به کیش با قطار هم تنها کافی است خود را از هر شهری که هستید به بندرعباس برسانید. سپس به سمت یکی از اسکله‌ها رفته و با طی کردن مسیر دریایی به جزیره زیبای کیش برسید.

سفر با اتوبوس به کیش

برای سفر به کیش از طریق اتوبوس نیز باید از هر شهری که هستید، خود را با اتوبوس به بندرعباس برسانید و ادامه مسیر هم مانند دیگر سفرهای زمینی به کیش است که پیش از این گفتیم. همان که باید خود را به یکی از سه بندر برسانید و …

جمع‌بندی

در نهایت، با توجه به اولویت و شرایطی که برای سفر به کیش دارید، یکی از وسایل نقلیه را انتخاب کنید و راه بیفتید. اگر اولویت‌تان هزینه است و زمان زیادی برای سفر دارید، شاید سفر زمینی بسیار مقرون به‌صرفه باشد، ولی اگر اولویت‌تان آسایش و راحتی است و زمان کمی برای سفر دارید، بهتر است از هواپیما استفاده کنید که هم سریع‌تر به مقصد برسید و هم زمان بیشتری را در جزیره بگذرانید. البته سفر با هواپیما، اگر موفق به خرید بلیط هواپیما چارتری شده باشید، می‌تواند کم هزینه‌‌تر هم باشد.

 

نوشتهٔ قبلی
تبدیل ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا به اقامت دائم
نوشتهٔ بعدی
چقدر باید برای تالار عروسی هزینه کنیم؟ یک بررسی کوتاه

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست