مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

تالاب انزلی | تصاویر

تالاب انزلی که آن را با نام مرداب انزلی نیز می شناسند یکی از مهم ترین جاهای دیدنی انزلی به حساب می آید. انزلی یکی از شهرهای ساحلی و بندرگاهی استان گیلان و بعد از شهر رشت دومین شهر بزرگ این استان می باشد. اگر تصمیم دارید به گیلان و یا سایر استان ها و شهرهای ایران سفر کنید می توانید محل اقامت مورد نظر خود را به صورتی اینترنتی و راحت در سایت گردشگری ایران کجاست رزرو کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

جاهای دیدنی رشت

جاهای دیدنی گیلان

اینستاگرام

وسعت تالاب انزلی حدود بیست هزار هکتار است و یک تالاب بین المللی می باشد. مرداب انزلی شامل چندین جزیره و شبه جزیرهمی شود که می توان به قایق بین آن ها حرکت کرد.  گل های لاله مردابی اکثر سطح تالاب را پوشانده اند و به زیبایی این محیط افزودهاند. مرداب انزلی یکی از تالاب های طبیعی ایران است که ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد. وجود آب شیرین، رطوبت زیاد، شمارزیاد پرندگان بومی و مهاجر، قرار گرفتن در مسیر رودخانه هایی که به دریای خزر می ریزند و …از جمله ویژگی های خاص این تالاب هستند.در ساحل این تالاب شهرهای آبکنار و  بندر انزلی قرار گرفته است.

تالاب انزلی

تالاب انزلی

لاله مردابی یا نیلوفر آبی در تالاب انزلی

هرچند اکثر افراد گیاهان زیبای موجود در این تالاب را نیلوفر آب می دانند اما این اشتباه است و این گیاهان لاله آبی هستند . وجود این گلهای زیبا واقعا مرداب انزلی را دیدنی می کند. گیاه لاله آبی از اواخر فصل بهار تا اواخر فصل تابستان تقریبا تمام سطح تالاب را می پوشاند.برگ های این گیاه به شکل قلب های بسیار بزرگ سبز رنگی است و گل های آن نیز به رنگ صورتی می باشند. این گل های زیبا بر روی آبشناورند و ریشه آن ها داخل آب است. می توانید سوار قایق شوید و در میان این لاله های آبی زیبا در تالاب انزلیگردش کنید. جالب استبدانید که از لاله تالابی در موارد درمانی نیز استفاده می شود. گیاه دیگر که در قسمت های مرکز و شرقی تالاب را پوشانده است نی می باشد.اطراف مرداب انزلی نیز محوطه سزسبز و زیبایی دارد. از جمله درخت ها و درختچه های اطراف عبارتند از سازو، شب خسب، نخل تالابی، درمنه، توسکا و ….

پرندگان تالاب

پرندگان تالاب

از جمله پرندگان مهاجر و بومی که در تالاب انزلی سکونت دارند می توانیم به مرغابی سر سفید، غاز خاکستری، عروس غاز، مزغابی کله سبز،مرغابی بلوطی، مرغابی کله سیاه، مرغابی تاجدار، مرغابی سر حنایی، مرغابی چشم طلایی، مرغابی سیاه کاکل، مرغابی سیاه کاکل، انواعمختلف قوها، پلیکان خاکستری، انواع حواصیل، عقاب دریایی دم سفید، انواع باکلان، ماهی خورک، پرنده الیکایی، گیلانشاه، سهره گلی، چنگرچارخو، سینه سرخ، خوتکای ابرو سفید، مرگوس بزرگ و ….

همچنین حدود پنجاه گونه ماهی نیز در این تالاب دیده می شود که برخی از آن ها عبارتند از سس ماهی، اردک ماهی، آمور سفید، کپور، مارماهی، سیم بزرگ، شیشه ماهی، گربه ماهی، ماهی زیبا، شاه کولی، سیاه کولی، ماهیان خاویاری، کفال و علاوه بر ماهی ها در این تالاب پرورش خرچنگ نیز انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آرامگاه میرزا کوچک خان در رشت

موزه میراث روستایی گیلان

پارک جنگلی سراوان

آدرس و نقشه تالاب انزلی

آدرس : استان گیلان، شهرستان انزلی، خیابان تکاوران، پل هوایی، تعاونی نیزار

وسعت تالاب انزلی در غفصول مختلف تفاوت دارد و این بستگی به میزان بارندگی نیز دارد، این مقدار بین هشتاد کیلومتر مربع تا صد و بیستکیلومتر مربع متغیر است. حدود چهل و یک رود اصلی و فرعی به این تالاب می رسند و بعد از عبور از آن وارد دریا می شوند.

از جمله جاذبه های گردشگری و تفریحی مرداب انزلی می توان قایق سواری در تالاب، پرنده نگری ( در ایستگاه پرنده نگری که در پناهگاه حیات وحش سلکه ساخته اند) ، کایاک سواری در اطراف تالاب و ماهی گیری را نام برد.

تالاب انزلی

تالاب انزلی

هزینه قایق سواری در تالاب انزلی در فصل های مختلف متغیر است.

در مرداب انزلی تعدادی منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش نیز وجود دارد، مانند پناهگاه حیات وحش سلکه، منطقه حفاظت شده سباه کشیم، پناهگاه حیات وحش سرخانکل و …

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
جاهای دیدنی انزلی | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
کشتی تفریحی میرزا کوچک خان | تصاویر

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست