مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

3 آبشار دیدنی رامسر | تصاویر

آبشارهای رامسر بسیار متعدد و دیدنی هستند و از مهم ترین جاهای دیدنی رامسر به حساب می آیند.  رامسر را عروس مازندران می نامند و انتخاب این لقب برای رامسر به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فروان، طبیعت زیبا و دیدنی، آب و هوای خیلی خوب و غیره است. اگر قصد سفر به رامسر یا شهرهای دیگر ایران را دارید می توانید از طریق سایت گردشگری ایران کجاست محل اقامت مورد نظر خود را رزرو کنید.

آبشارهای رامسر به علت آب و هوای بارانی این منطقه و همچنین وجود کوه های پر برف، همیشه پر آب و دیدنی هستند. در این نوشته تعدادی از آبشارهای رامسر معرفی می شود. آشنایی با جاهای دیدنی هر منطقه، پیش از سفر کردن به آن باعث می شود تا شما بهتر بتوانید برای سفر خود برنامه ریزی کرده و به این ترتیب در زمان و هزینه نیز صرفه جویی کنید.

آبشارهای رامسر

آبشارهای رامسر

اینستاگرام

 

آبشار سیاسرت، یکی از آبشارهای رامسر

یکی از آبشارهای رامسر، آبشار سیاسرت یا آبشار سیوسورت است. این آبشار در سی و پنج کیلومتری جنوب رامسر قرار دارد. از دیگر جاذبه های دیدنی نزدیک به این آبشار می توان دهستان جنت رودبار را نام برد. همچنین رودخانه چالک رود نیز که طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد، در کنار آبشار سیاسرت است. این آبشار زیبا توسط جنگل های هیرکانی مازندران احاطه شده و می تواند مقصد گردشگری فوق العاده جذابی باشد.

اگر در فصل تابستان دوست دارید چند روزی از گرمای هوا دور باشید و به دنبال مقصدی خنک برای گذراندن تعطیلات خود هستید، پیشنهاد می کنیم چادر زدن در کنار این آبشار زیبا را امتحان کنید تا از سپری کردن زمان در محیطی سرشار از آرامش و زیبایی و گوش سپردن به صدا آب غرق در لذت شوید.

زیباترین آبشارهای رامسر

زیباترین آبشارهای رامسر

 پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آبشار گزو

هفت آبشار تیرکن

آبشار ایج از آبشارهای رامسر

یکی دیگر از آبشارهای رامسر، آبشار ایج است که در روستایی به همین نام قرار دارد. این آبشار را با نام آبشار ده قلو نیز می شناسند. آبشار ایج از آب شدن برف کوه خشم چال و فرو ریختن این آب به عمق دره به وجود می آید . علاوه بر آب و هوای بسیار مطبوع و پوشش گیاهی انبوه و زیبا، فضای اطراف این آبشار نیز بسیار دیدنی است و چشم اندازهای زیادی دارد. از جمله این جاذبه های دیدنی می توان دره زیبا اشکور و یخچال های دائمی خشم چال را نام برد.

جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

 این یخچال های دائمی سبب شده اند که آبشار ایج همیشه پر آب و خروشان باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این آبشار دیدنی و زیبا غارهایی است که زیر سنگ های آن ایجاد شده است. دیدن از این آبشار زیبا و لذت بردن از طبیعت اطراف آن می تواند تعطیلاتی خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آبشار ورسک

آبشار درازکش

آبشار صفارود

آبشار صفارود

آبشار صفارود

از دیگر آبشارهای رامسر می توان آبشار صفارود را نام برد که یکی از آبشارهای جواهرده است.  روستای جواهرده یکی از زیباترین روستاهای شمال کشور است که مسافران بسیاری از آن دیدن می کنند. از جمله جاذبه های دیدنی این روستا می توان به آبشارهای متنوع و دیدنی این منطقه اشاره کرد.

در ابتدای جاده این روستا پارک جنگلی صفارود را خواهید دید و بعد از آن نیز آبشار صفارود قرار دارد. این آبشار فصلی است یعنی با توجه به میزان بارندگی و در فصول مختلف سال میزان آب آن متغیر است. در کنار این آبشار انواع صنایع دستی، انواع ترشیجات و محصولات محلی توسط روستائیان به فروش می رسد. این آبشار زیبا در پانزده کیلومتری جنوب شهر رامسر قرار دارد.

فصل بهار و تابستان که هوای این منطقه خنک و کاملا مطبوع است و میزان آب این آبشار نیز بیشتر می شود، بهترین زمان برای مسافرتی چند روزه به رامسر و لذت بردن از این مناظر زیبا و دیدنی می باشد. می توانید خانه ای روستایی را برای چند روزی اجاره کنید و از تجربه زندگی روستایی و آرامش خاص آن لذت ببرید. همچنین می توانید چند روزی در یکی از هتل های رامسر اقامت داشته باشید و بعد از گذراندن ساعت های طولانی در طبیعت زیبای رامسر برای استراحت به هتل برگردید.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آبشار اسپه او

آبشار اوبن

جاذبه های دیدنی رامسر

جاذبه های دیدنی رامسر

همچنین از دیگر آبشارهای رامسر می توان موارد زیر را نام برد:

  • آبشار آزارک که در منطقه سنگ پشته رامسر قرار دارد.
  • آبشار احسینه که مرتفع ترین آبشار در رامسر است و در دهستان زیبا و دیدنی جنت رودبار قرار دارد.
  • آبشار هیسیان و آبشار چاردر نیز در دهستان جنت رودبار قرار دارند.
  • آبشار راشمه دره در روستای زیبای جواهردره.
  • آبشار خشکا نیز یکی دیگر از آبشارهای رامسر است که در منطقه ای به نام هریس قرار دارد.

جمع بندی

در این نوشته به معرفی آبشارهای رامسر پرداختیم. همان طور که اشاره کردیم رامسر، آبشارهای زیبای زیادی دارد که می توانند گزینه ای عالی به عنوان مقصد سفری خاطره انگیز باشند. طبیعت رامسر بسیار چشم نواز است و آب و هوای بسیار دلپذیری هم دارد. می توانید در هر فصلی از سال به این منطقه سفر کنید و از دیدن زیبایی های آن لذت ببرید اما به طور کلی بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به رامسر است.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آبشار پلنگ دره

آبشار دراسله

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، خاطره خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ قبلی
بهترین فوق تخصص درد در تهران
نوشتهٔ بعدی
دراسله | آبشار دراسله | روستای دراسله | دراسله کجاست | عکس

برچسب ها

, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست