مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان

جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان شامل آبشارها، جنگل ها و روستاهای ییلاقی این منطقه می شود. تابستان با تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها بهترین فصل برای مسافرت است و مناطق شمال کشور همیشه یکی از گزینه های سفر برای ایرانیان می باشد. اگر دوست دارید در تابستان چند روزی را در روستایی ییلاقی اقامت کنید و یا در سایه درختان جنگل چادر بزنید، سوادکوه می تواند بهترین انتخاب شما به عنوان مقصد سفر باشد.

جاهای دیدنی سوادکوه تنوع بسیار زیادی دارند و ما در این نوشته تصمیم داریم تعدادی از این جاذبه های طبیعی و تاریخی را معرفی کنیم.

 آبشار گزو

آبشار گزو

آبشار گزو

سوادکوه آبشارهای زیادی دارد که در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارند و می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید اما در فصل تابستان خنکی آب این آبشارها می تواند سفری خاطره انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد. اغلب آبشارهای سوادکوه در دل جنگل های هیرکانی این منطقه قرار گرفته اند و شما می توانید چند روزی در کنار این آبشارها چادر بزنید و کمپینگی لذت بخش داشته باشید.

اینستاگرام

یکی از زیباترین آبشارهایی که می توانید در سفر به سوادکوه از آن دیدن کنید، آبشار گزو نام دارد. این آبشار زیبا 53 متر ارتفاع دارد و برای دیدن آن باید مسیر جنگلی بسیار زیبایی را طی کنید. در پایین این آبشار حوضچه ای ایجاد شده است که آب تنی در آن در تابستان می تواند بسیار لذت بخش باشد. در نزدیکی این آبشار، امام زاده ای نیز به همین نام در میان جنگل قرار دارد و در کنار آن اتاقک هایی برای اسکان مسافران ساخته شده است. برای آشنایی بیشتر با این آبشار پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه کنید.

معرفی کامل آبشار گزو

جنگل راش

جنگل راشجنگل های سوادکوه میلیون ها سال قدمت دارند و زیبایی چشمگیر آن ها سبب می شود شما در این سفر احساس کنید در سکانسی از یک فیلم رویایی قرار گرفته اید. یکی از این جنگل ها، جنگل راش سنگده است که با درختان سر به فلک کشیده راش از جمله جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان به حساب می آید. ارتفاع برخی از این درختان کهن سال بیشتر از 40 متر است و و شاخ و برگ در هم تنیده آن ها که در اغلب روزها در مه غرق شده اند تصویری خیال انگیز را در برابر شما به نمایش می گذارند.

این جنگل زیبا در نزدیکی روستای سنگده سوادکوه قرار دارد و با پوشش گیاهی و جانوری جذاب خود توانسته است توجه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب کند. در تابستان می توانید از گرمای شهر به این جنگل پناه ببرید و در سایه درختان به صدای آواز پرندگان گوش بسپارید. برای آشنایی بیشتر با این جنگل زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

جنگل راش سواکوه   

رودخانه پلنگ دره

رود خانه پلنگ دره در میان جنگل

جنگل و آبشار پلنگ دره

سوادکوه رودخانه های زیادی دارد که اغلب آن ها از دل جنگل عبور می کنند. یکی از این رودخانه ها پلنگ دره نام دارد که در جنگلی به همین نام روان است. در جنگل پلنگ دره می توانید لحظات بسیار خوشی را سپری کرده و در میان این جنگل پیمایی می توانید از آبشار پلنگ دره نیز دیدن کنید و یا در کنار آن چادر بزنید.

پلنگ دره در نزدیکی شیرگاه قرار دارد و شما می توانید در این سفر از جاهای دیدنی شیرگاه نیز دیدن کنید. در این جنگل زیبا می توانید در مسیر رودخانه پیاده روی کنید، در رودخانه آب تنی کنید و یا در مسیرهای جنگلی هموارتر دوچرخه سواری کنید. در این جنگل درختان توسکا و انجیلی کهن سالی را خواهید دید و می توانید پونه های جنگلی خوشبو را برای استفاده در غذا یا دمنوش بچینید. برای آشنایی بیشتر با جنگل و رودخانه پلنگ دره پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

پلنگ دره کجاست؟

روستای اوریم

منظره ای سرسبز به همراه یک خانه روستایی و آسمانی آبی و ابری

روستای اوریم

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان، روستای اوریم است که یکی از زیباترین روستاهای سوادکوه می باشد. سوادکوه روستاهای ییلاقی زیادی دارد که در تابستان ها هوایی خنک و کوهستانی دارند و می توانند بهترین مقصد برای سفرهای تابستانی باشند. با اجاره خانه روستایی در سوادکوه می توانید چند روزی را در این روستاها سپری کرده و لذت های زندگی روستایی را تجربه کنید.

این روستای زیبا و خوش آب و هوا در فرعی بین ورسک و دو آب قرار گرفته است. با اقامت در این روستا می توانید از جنگل اوریم و پل راه آهن اوریم نیز دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با این روستای ییلاقی می توانید نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای اوریم

جنگل هلی دار

جنگل هلی دار سوادکوهیکی دیگر از جنگل های سوادکوه که زیبایی چشمگیری دارد، جنگل هلی دار می باشد. این جنگل، بکر و پوشیده در مه است و می تواند لحظاتی خاطره انگیز را به برنامه سفر شما اضافه کند. پوشش گیاهی این جنگل شامل درختان راش، توسکا، افرا، سرخدار، ملج و غیره است. با پیاده روی در این جنگل زیبا می توانید میوه های جنگلی مانند ازگیل، زالزالک، ولیک، گالش انگور و غیره را نیز بچینید و از طعم طبیعی آن ها لذت ببرید.

این جنگل زیبا مناظر و چشم اندازهای زیبایی را پیش روی شما قرار می دهد و در اغلب روزهای سال پوشیده در مه می باشد. برای آشنایی کامل با این جنگل، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

جنگل هلی دار

قلعه باوند

برج باوند

برج باوند

سوادکوه علاوه بر طبیعت بسیار زیبایی که دارد، بناهای تاریخی زیادی نیز دارد که می توانند برای مسافران و گردشگران زیادی جذاب باشند. برخی از این بناهای تاریخی را نیز می توانیم به عنوان جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان معرفی کنیم. یکی از این جاذبه های تاریخی، قلعه باوند است. قلعه یا برج باوند یک برج دیدبانی متعلق به دوره ساسانیان می باشد. این بنای تاریخی در روستای سرخ آباد قرار دارد و در  کنار آن نیز رودخانه ای زیبا روان است. برای آشنایی بیشتر با این بنای تاریخی پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی قلعه باوند

قلعه چهل در

قلعه چهل در سوادکوه

قلعه چهل در سوادکوه

یکی دیگر از قلعه های تاریخی سوادکوه، قلعه چهل در است که در نزدیکی پل ورسک قرار دارد. این قلعه در دوره ساسانیان ساخته شده است. در سفر خود به سوادکوه می توانید در ورسک اقامت کنید و علاوه بر لذت بردن از آب و هوای ییلاقی و کوهستان این منطقه از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی آن نیز دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با قلعه چهل در پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی قلعه چهل در

قلعه کنگلو

قلعه کنگلو

قلعه کنگلو

قلعه کنگلو در روستایی به همین نام قرار دارد و می تواند یکی از جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان باشد. این روستای زیبا آب و هوایی کوهستانی دارد و در تابستان خنک می باشد. می توانید در این روستا چند روزی اقامت کنید و در طول سفر خود از جاذبه های دیدنی نزدیک به آن مانند قلعه کنگلو، غار قلعه اسپهبد خورشید، ارفع ده و غیره نیز دیدن کنید.

قلعه کنگلو را به علت شکل ظاهری آن به نام عقاب مازندران نیز می شناسند. برای آشنایی بیشتر با این اثر تاریخی می توانید نوشته زیر را بخوانید:

قلعه کنگلو کجاست؟

جمع بندی

در این نوشته تعدادی از جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان را معرفی کردیم. سوادکوه جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و شما می توانید در روستاهای زیبای این منطقه اقامتی چند روزه داشته باشید، در جنگل چادر بزنید و یا با اجاره کلبه جنگلی در سوادکوه سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنید. تیم گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد و محل اقامت کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
باارزش ترین دستگاه‌های پزشکی در دنیا
نوشتهٔ بعدی
جاهای دیدنی مازندران در زمستان

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست