مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

5 آبشار دیدنی در سوادکوه | تصاویر

آبشار های سوادکوه از جمله جاهای دیدنی سوادکوه هستند که طرفداران زیادی دارند و گردشگران ومسافران زیادی را به سمت خود جذب می کنند.  سوادکوه یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین مقاصد گردشگری شمال کشور است. این منطقه به سبب وجود جاذبه های گردشگری و دیدنی فراوانی که دارد در تمام فصول سال میزبان گردشگران و مسافران زیادی است. اگر قصد سفر به سوادکوه یا شهرهای دیگر را دارید می توانید از طریق سایت گردشگری ایران کجاست اقدام به رزرو اینترنتی محل اقامت مورد نظر خود کنید .

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

اینستاگرام

غار اسپهبد خورشید

قلعه کنگلو

آبشار گزو یکی از آبشار های سوادکوه

آبشار های سوادکوه

آبشار گزو

سوادکوه از آن جهت که مناظر بکر و چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد و همچنین دارای آب و هوایی مطبوع و دلپذیر است، در تمام طول سال می تواند یکی از بهترین گزینه ها به عنوان مقصد سفری چند روزه باشد. با سفر به سوادکوه می توانید از قدم زدن و جنگل پیمایی در جنگل های دیدنی این منطقه لذت ببرید و در دل جنگل های بکر سوادکوه، آبشارهای زیبایی را نیز ببینید. 

آبشار گزو یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سوادکوه به حساب  می آید. آبشار گزو در دل جنگلی زیباقرار دارد و حوضچه ای در پایین این آبشار دیدنی وجود دارد که آب تنی در آب خنک آن در فصل تابستان بسیار لذت بخش است. برای رسیدن به آبشار گزو هم می توانید از مسیر جنگل لفور عبور کنید و هم می توانید از مسیر جنگل جمشید آباد بروید که هر دوی این مسیرها بسیار دیدنی و زیبا هستند. در نزدیکی این آبشار، امام زاده ای که اهالی سوادکوه آن را با نام امام زاده گزو می شناسند وجود دارد. مردم سوادکوه برای این امام زاده ارزش و احترام زیادی قائلند و افراد زیادی برای انجام قربانی و ادای نذر به این مکان می روند.

مسیر بین امام زاده و آبشار گزو از دل جنگل می گذرد و مسیری به شدت زیبا است که بی شک دیدگان شما را مسحور خواهد کرد. این مسیر، شیب دار و پر پیچ و خم است ولی دیدن این همه زیبایی ارزش این پیاده روی و جنگل پیمایی را دارد. این مسیر جنگلی زیبا ممکن است به علت شیبی که دارد کمی شما را خسته کند اما با دیدن زیبایی آبشار گزو خستگی راه را فراموش می کنید. برای اسکان در این جنگل می توانید از اتاق هایی که در کنار امام زاده گزو ساخته اند استفاده کنید. این اقامت در دل جنگل می تواند بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی باشد. دیدن آسمان بدون غبار و غرق در ستاره و بیدار شدن در دل جنگلی انبود بی شک تجربه ای به یاد ماندنی خواهد شد.

اطلاعات بیشتر در مورد این آبشار را در این نوشته بخوانید : معرفی آبشار گزو

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

اجاره ویلا در سوادکوه

اجاره خانه روستایی

آبشار پلنگ دره، یکی از زیباترین آبشار های سوادکوه

آبشار های سوادکوه

جنگل پلنگ دره

یکی دیگر از آبشار های سوادکوه ، آبشار پلنگ دره نام دارد. این آبشار در میان جنگلی انبوه  و سرسبز به نام جنگل پلنگ دره در شمال شرقی شیرگاه قرار دارد. ارتفاع آبشار پلنگ دره حدود هشت متر است و در زیر آن حوضچه ای تشکیل شده که گردشگران را دعوت به آب تنی لذت بخشی می کند. وقتی از میان جنگل زیبا و بکر پلنگ دره به سمت آبشار حرکت می کنید باید از میان یک رودخانه عبور کنید. این رودخانه تقریبا نیم متر عمق دارد. در میان این جنگل به راحتی می توانید مسیر آبشار پلنگ دره را بیابید و احتمال گم شدن بسیار کم است چرا که باید مسیر رودخانه را دنبال کنید. صدای خروش آب در میان انبوه درختان سبز و تجربه جنگل پیمایی خیس و خنک در فص تابستان بسیار لذت بخش است. البته که جنگل و آبشار پلنگ دره در تمام فصول سال زیبایی و طرفداران خاص خود را دارد.

در پاییز این جنگل با برگ های زرد و سرخ و نارنجی پوشیده می شود و تصویری عاشقانه و رویایی را به وجود می آورد. می توانید در این جنگل زیبا و رنگارنگ قدم بزنید و از لطافت و خنکی هوا لذت برده و عکس های یادگاری بسیار زیبایی نیز بگیرید که خاطره این سفر لذت بخش را برای شما همیشگی کند. در بهار و تابستان نیز مسحور سبزی بی انتهای این جنگل خواهید شد و از تماشای این حجم از زیبایی غرق در لذت می شوید. زمستان ها نیز جنگلی سفید پوشی و خوش منظر چشم به را شما خواهد بود. 

اطلاعات بیشتر در مورد این آبشار را در این نوشته بخوانید : معرفی جنگل و آبشار پلنگ دره

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

مجتمع اقامتی ویلاکده سوادکوه

کافه فانوس سوادکوه

آبشار آنجلی کا، یکی از آبشار های سوادکوه

آبشار های سوادکوه

آبشار آنجلی کا

آبشار آنجلی کا یکی از بزرگ ترین آبشار های سوادکوه و البته مرتفع ترین آبشار خاور میانه است. این آبشار در میان جنگل بکر آنجلی قرار دارد و حدود  دویست و بیست متر نیز ارتفاع دارد. مسیر پر پیچ و خم جنگلی که از میان درختان انبوه و سر به فلک کشیده به سمت آبشار می رود بسیار دیدنی و زیباست. آبشار آنجلی کا در بیست و دو کیلومتری شیرگاه قرار دارد. 

می توانید چند روزی در یک خانه روستایی در شیرگاه اقامت کرده و تنها یک روز از سفرتان را به دیدن این آبشار اختصاص دهید و یا در دل جنگل و در کنار این آبشار چادر بزنید و کمپی لذت بخش را تجربه کنید. 

اطلاعات بیشتر در مورد این آبشار را در این نوشته بخوانید : معرفی آبشار آنجلی کا

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

جاهای دیدنی پل سفید

جاهای دیدنی زیراب

آبشار دراسله یکی از آبشار های سوادکوه

آبشار های سوادکوه

آبشار دراسله

یکی دیگر از آبشار های سوادکوه، آبشار دراسله نام دارد. این آبشار دیدنی در دو کیلومتری روستای زیبای دراسله قرار دارد. آبشار دراسله بسیار پر آب است و آبی گوارا دارد. این آبشار در چهل کیلومتری جنوب غربی زیراب است و می توانید به راحتی از شهر زیراب به دیدن آبشار دراسله بروید. آبشار دراسله در طول مسیر خود چندین آبشار کوچک و بزرگ به وجود می آورد که این به علت شیب مسیر است. به طور کلی منطقه دراسله دارای آب و هوا و طبیعت بسیار زیبایی است. در یک کیلومتری آبشار معروف دراسله یک آبشار دیگر نیز دیده می شود.

در مسیر سوادکوه به آلاشت دو راهی له بند را خواهید دید و از این راه می توانید به سوی دراسله بروید. آلاشت نیز دیدنی های زیادی دارد و می توانید قبل یا بعد از رفتن به آبشار دراسله در آلاشت نیز توقفی داشته باشید و از جاذبه های گردشگری این منطقه مانند رصد خانه آلاشت، موزه مردم شناسی، مسجد زیبای آلاشت و غیره دیدن کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد این آبشار را در این نوشته بخوانید: معرفی آبشار دراسله

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

موزه مردم شناسی آلاشت

پل ورسک

آبشار چرات، یکی از آبشار های سوادکوه

آبشار های سوادکوه

آبشار چرات

آبشار چرات نیز یکی دیگر  از آبشار های سوادکوه است که در روستای چرات در نزدیکی آلاشت قرار دارد. این آبشار را با نام های آبشار گرچلینگ، نارم، آلاشت و پل سفید نیز می شناسند. ارتفاع آبشار چرات حدود ده متر است. هرچند این آبشار خیلی بزرگ و مرتفع نیست اما به دلیل چشم انداز کوهستانی زیبا و چشمه های متعددی که از آن سرچشمه می گیرند به عنوان یکی از جاهای دیدنی سوادکوه شناخته می شود. کوهی به نام سوات در روستای چرات وجود دارد که برخی می گویند نام سوادکوه از این کوه گرفته شده است.

آب و هوای روستای چرات ییلاقی و بسیار مطبوع است. دره ای که در پشت آبشار چرات دیده می شود علاوه بر این که چشم اندازی زیبا به وجود آورده است کوه نوردان و صخره نوردان زیادی را به سوی خود جذب می کند. با اجاره یک خانه روستایی در این روستای زیبا می توانید چند روزی لذت های زندگی روستایی را تجربه کنید و غرق در آرامش شوید. آب و هوای مطبوع روستا و طعم خوب غذاهای محلی که با سبزیجات تازه محلی، تخم مرغ های رسمی، گوشت تازه و لذیذ تهیه می شوند می تواند خاطره این سفر را برای همیشه در ذهن شما ماندگار کند.

اطلاعات بیشتر در مورد این آبشار را در این نوشته بخوانید : معرفی آبشار چرات

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

هزار جریب کجاست

برج تاریخی لاجیم

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، خاطره خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ قبلی
شیرین رود | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
5 پارک دیدنی ساری | تصاویر

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست