مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

5 روستای دیدنی ساری | تصاویر

روستاهای ساری از جمله جاهای دیدنی ساری می باشند. روستاهای سرسبز با آب و هوای خوب و مناظر چشم نواز مقصد مناسبی برای مسافرت است. سایت گردشگری ایران کجاست امکان رزرو اینترنتی محل اقامت مورد نظر شما را در هر شهری مهیا کرده است.

در این نوشته تصمیم داریم تا تعدادی از زیباترین روستاهای ساری را به شما معرفی کنیم. معمولا اولین مقصدی که برای گذراندن تعطیلات به ذهن ما می رسد، شمال کشور است. مناظر طبیعی زیبا سبب شده است تا در طول سال مسافران زیادی جذب روستاهای شمالی شوند. اگر شما نیز دوست دارید مسافرتی رویایی را در مقصدی آرامش بخش تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه کنید. 

روستاهای ساری

روستاهای ساری

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

اینستاگرام

روستاهای دیدنی قائم شهر

روستاهای دیدنی سوادکوه

روستای کلکنار، یکی از روستاهای ساری

روستاهای ساری

روستای کلکنار

روستای کلکنار یکی از روستاهای ساری است. آویشن این روستا شهرت زیادی دارد و افراد زیادی از شهرهای مختلف در زمان برداشت آویشن به این روستا می روند. این روستای ییلاقی زمستان های بسیار سردی دارد و تابستان های آن دارای آب و هوای معتدلی است. اکثر مردم کلکنار زمستان ها را در روستاهای دیگر ساکن هستند و تنها تابستان ها را در این روستا می گذرانند. ویژگی مهم این روستای زیبا داشتن چشمه های متعدد و پر آب است.

برای اقامت در این روستا می توانید خانه ای روستایی اجاره کنید. به این ترتیب می توانید چند روزی زندگی روستایی را تجربه کرده و لذت ببرید. خوردن شیر و تخم مرغ و ماست تازه محلی در کنار غذاهای سنتی ساری بی شک این سفر را برای شما خاطره انگیز خواهد کرد. 

روستاهای ساری

روستاهای ساری

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

پارک جنگلی شهید زارع

پارک جنگلی جوارم

روستای ورند، یکی از روستاهای ساری

روستاهای ساری

روستای ورند

یکی دیگر از روستاهای ساری، روستای ورند نام دارد. این روستا در ارتفاعات قرار گرفته و به همین علت آب و هوای خوبی دارد . قدمت این روستا به چند صد سال پیش باز می گردد . در گذشته نام این روستا ورهند بوده  که در گذر زمان به ورند تغییر کرده است.

یکی از مهمترین مکان های این روستا امام زاده علی است. این امام زاده در میان آرامگاه روستای ورند قرار دارد و قدمت آن به هزار وسیصد سال پیش باز می گردد . این قبرستان بسیار تاریخی است و درختان کهن سال زیبایی دارد . برخی از قبر ها نشان دهنده این هستند که اهالی این روستا در گذشته زرتشتی بوده اند.

سفر به روستاهای ساری می تواند تجربه لذت بخشی برای شما باشد. خصوصا اگر در این سفر دوستان و عزیزان  خود را نیز به همراه داشته باشید. آب و هوای  این روستاها بسیار مطلوب و دلپذیر است. می توانید با چند روز اقامت در یکی از این روستاهای زیبا در هوایی پاک و سرشار از اکسیژن  خالص تنفس کنید. 

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی نور

روستای اسکارد، یکی از روستاهای ساری

روستاهای ساری

روستای اسکارد

یکی دیگر از روستاهای ساری، روستای اسکارد نام دارد. وجه تسمیه این روستا بسیار جالب است. این روستا در گذشته محل استراحت کاروان هایی بوده که بین ساری و سمنان در حرکت بوده اند به همین علت با نام استراحتگاه آن را می شناختند و به مرور زمان با نام ایستگاه شناخته شد و با مرور زمان به این نام امروزی درآمد.

این روستای زیبا مناظر بکر و چشم نوازی دارد. به همین دلیل مسافران زیادی جذب این روستا می شوند و تمایل دارند چند روزی را در خانه یا کلبه ای روستایی اقامت کنند. 

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

جاهای دیدنی سوادکوه

جاهای دیدنی مشهد

روستای سنگده، یکی از روستاهای ساری

روستاهای ساری

روستای سنگده

سنگده نام روستایی کوهستانی در ساری است. این روستا در زمان های گذشته سید ده نام داشته زیرا اکثر اهالی آن سید بودند ولی با مرور زمان و به علت همجواری این روستا به روستای سنگ سر به این نام تغییر کرده است. دو کوه به نام های شروین کوه و شهریار کوه و جنگل های هیرکانی این روستا را احاطه کرده اند.

از جذابیت های روستای سنگده می توان به آبشار و چشمه تلارسون اشاره کرد. منطقه حفاظت شده بولا نیز در نزدیکی این روستا است . اغلب اهالی این روستا به کارهای کشاورزی و دامداری مشغولند و البته برخی نیز مشغول به صنایع گروهی اند.

هر یک از روستاهای ساری زیبایی مخصوص به خود را دارد. شما می توانید با سفر به یکی از این روستاها و اقامتی چند روزه علاوه بر لذت بردن از آب و هوای پاک و مناظر طبیعی روستا از سایر جاذبه های گردشگری  ساری نیز دیدن کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

باغ وحش وکیل آباد

باغ پرندگان مشهد

روستای قادیکلا

روستاهای ساری

روستای قادیکلا

روستای قادیکلا یکی از مهم ترین روستاهای ساری است. این روستا زمستان های خیلی سردی دارد و در تابستان ها آب و هوای معتدلی دارد. به همین علت جمعیت روستا در زمستان ها کم و در بهار و تابستان زیاد است. در این روستا یک دبیرستان شبانه روزی ساخته شده است و دانش آموزان از روستاهای اطراف برای درس خواندن به این روستا می آیند.

مسافران و گردشگران زیادی به این روستا سفر می کنند. از عوامل جذب گردشگران به این روستا می توان مناظر زیبا و دیدنی، کوه و جنگل های اطراف  و آب و هوای خوب را نام برد. روستای قادیکلا زمین های حاصل خیز زیادی دارد. برنج، گندم و جو، انواع میوه جات و صیفی جات از محصولات این روستا می باشد. امام زاده سید عبدالمطلب نیز یکی از اماکن مذهبی مهم این روستا است.

روستاهای ساری

روستاهای ساری

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

چشمه های رنگارنگ باداب سورت

آبشار و جنگل پلنگ دره

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ قبلی
کیاسر کجاست؟ | جاهای دیدنی کیاسر | تصاویر گردشگری
نوشتهٔ بعدی
جنگل های محمودآباد | تصاویر

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست