مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

تعطیلات عید فطر کجا بریم؟

تعطیلات عید فطر کجا بریم؟ در این نوشته تصمیم داریم تا با معرفی تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی ایران به این سوال پاسخ دهیم. تعطیلات عید فطر فرصت بسیار مناسبی برای سفر و پناه بردن به آغوش آرامش بخش طبیعت است. خصوصا امسال که این تعطیلات در آخر هفته و در کنار تعطیلی پنجشنبه و جمعه قرار گرفته و بهترین فرصت را برای مسافرتی چند روزه در اختیار ما قرار داده است.

تعطیلات عید فطر امسال در اواسط فروردین است و در این وقت سال اغلب نقاط ایران آب و هوایی مطبوع دارند و بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی رنگ و بویی دل انگیز به مناظر و چشم اندازها بخشیده است. بنابراین با سفر در این تعطیلات می توانید برای ادامه مسیرتان در این سال نو، انرژی لازم را دریافت و ذخیره کنید. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می پرسید عید کجا بریم خوش بگذره؟ پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه کنید.

جاهای دیدنی سوادکوه در تعطیلات عید فطر

جاهای دیدنی سوادکوه در عید

جاهای دیدنی سوادکوه در عید

یکی از بهترین گزینه هایی که می توانیم در پاسخ به سوال تعطیلات عید فطر کجا بریم؟ به آن اشاره کنیم، سوادکوه است. جاهای دیدنی سوادکوه بسیار زیبا و متنوع هستند و توانسته اند توجه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب کنند. فاصله سوادکوه تا تهران حدود سه ساعت است و شما می توانید تنها با سه ساعت رانندگی خود را به جنگل های هیرکانی که میلیون ها سال قدمت دارند برسانید.

اینستاگرام

می توانید اقدام به اجاره خانه روستایی در سوادکوه کرده و علاوه بر تجربه لذت بخش زندگی روستایی، از جاذبه های طبیعی این منطقه مانند آبشارها، جنگل ها، دریاچه ها، غارها و غیره نیز دیدن کنید. بنابراین سفر به سوادکوه می تواند یکی از بهترین پیشنهاداتی باشد که در پاسخ به سوال عید کجا بریم ارزون باشه؟ به آن اشاره می شود. برخی از زیباترین جاذبه های طبیعی سوادکوه که می توانید در تعطیلات عید فطر از آن ها دیدن کنید عبارتند از:  

آبشار گزو

عکس آبشار گزو

آبشار گزو

سوادکوه آبشارهای زیادی دارد و یکی از زیباترین آن ها، آبشار گزو است. این آبشارزیبا در دل جنگل لفور قرار گرفته و برای دیدن آن باید حدود نیم ساعت جنگل پیمایی داشته باشید که کمی دشوار است اما بی شک از پیمودن این مسیر زیبا غرق در لذت خواهید شد. آبشار گزو در 15 کیلومتری شیرگاه در میان جنگلی بکر قرار دارد و ارتفاع آن به 48 متر می رسد. در پایین این آبشار حوضچه ای تشکیل شده است که می توانید در آن شنا کنید و از خنکی آب لذت ببرید.

 در نزدیکی این آبشار بقعه امام زاده ای وجود دارد که مازندرانی ها آن را به نام امام زاده گزو می شناسند. در اطراف این امام زاده اتاق هایی برای اجاره و اسکان وجود دارد و می توانید شب را در آن ها سپری کنید. همچنین می توانید با رعایت نکات ایمنی در این جنگل، چادر زده و کمپ کنید. سد البرز یا همان سد لفور نیز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی سوادکوه است که در نزدیکی آبشار گزو قرار دارد و می توانید دیدن از آن را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با آبشار گزو، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

آبشار گزو کجاست؟

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

سوادکوه جاذبه های طبیعی زیادی دارد که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. بنابراین در پاسخ به سوال تعطیلات عید فطر کجا بریم؟ می توانیم دریاچه شورمست را به شما پیشنهاد دهیم. این دریاچه زیبا در 6 کیلومتری پل سفید در میان جنگلی انبوه و بکر قرار گرفته است. چشم انداز اطراف این دریاچه بسیار زیبا و دیدنی است و می توانید لحظاتی سرشار از آرامش را در کنار این دریاچه سپری کنید. دریاچه شورمست حدود 15 هزار متر وسعت و 6 متر عمق دارد.

امکانات تفریحی این دریاچه و اطراف آن شامل قایق سواری، اسکی روی آب، ماهی گیری، اسب سواری و دوچرخه سواری می شود. همچنین امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، رستوران، آلاچیق و فضای مناسب برای پارک خودرو و کمپینگ نیز در اطراف این دریاچه وجود دارد. در اطراف این دریاچه می توانید چادر بزنید و اقامت داشته باشید. همچنین می توانید اقدام به اجاره ویلا در سوادکوه کرده و سفر خود را لذت بخش تر کنید. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

دریاچه شورمست کجاست؟

جنگل پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره

جنگل های سوادکوه بسیار زیبا و دیدنی هستند و یکی از مهم ترین دلایل انتخاب سوادکوه به عنوان مقصد سفر برای اغلب افراد می باشند. این جنگل ها قدمت بسیار زیادی دارند و با چشم انداز زیبای خود می توانند لحظات بسیار دل پذیری را برای شما ایجاد کنند. جنگل هلی دار، جنگل راش، جنگل انجیلی، جنگل پلنگ دره و غیره از جمله جنگل های زیبایی هستند که در سفر به سوادکوه می توانید از آن ها دیدن کنید.

جنگل پلنگ دره که رودخانه و آبشاری زیبا به همین نام هم دارد درحوالی  شیرگاه قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی سوادکوه به حساب می آید که در پاسخ به سوال تعطیلات عید فطر کجا بریم؟ می توانیم به آن اشاره کنیم. اگر در این جنگل بکر و زیبا در امتداد مسیر رودخانه حرکت کنید به آبشار زیبای پلنگ دره می رسید و می توانید چند ساعتی را در کنار این آبشار زیبا سپری کرده و غرق در آرامش شوید. در پایین این آبشار حوضچه ای وجود دارد که می توانید در آن شنا کنید.

در جنگل پلنگ دره جوی ها و چشمه های زیادی وجود دارد که با اضافه کردن صدای دلنشین آب روان به آواز پرندگان در میان شاخ و برگ درختان، سبب لذت بخش تر شدن این جنگل پیمایی شده است. برای آشنایی بیشتر با این جنگل و آبشار، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی جنگل و آبشار پلنگ دره

پارک جنگلی جوارم

اجاره کلبه در جنگل جوارمجنگل جوارم که بخشی از آن را به شکل پارک جنگلی در آورده اند نیز یکی دیگر از دیدنی های سوادکوه است. در این پارک جنگلی کلبه های چوبی بسیار زیبایی ساخته اند و با اجاره آن ها می توانید شب را در دل این جنگل سپری کنید. اگر به اجاره کلبه چوبی در سوادکوه علاقه دارید، کلبه های چوبی پارک جنگلی جوارم یکی از بهترین انتخاب های شما می باشد.

در این پارک جنگلی امکانات تفریحی و رفاهی متعددی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران، بوفه، باشگاه بیلیارد، زیپ لاین، آلاچیق، منقل و غیره قرار دارد. می توانید در این پارک جنگلی زیبا در جاده ای که با درختان جنگل احاطه شده است با خودروی خود حرکت کرده و از تماشای مسیر لذت ببرید. از آن جایی که محوطه این پارک جنگلی محافظت شده است می توانید بدون نگرانی در مورد حیوانات وحشی به راحتی در این پارک چادر بزنید. برای آشنایی بیشتر با این پارک جنگلی، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

پارک جنگلی جوارم کجاست؟

جمع بندی

در این نوشته با معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی سوادکوه به سوال تعطیلات عید فطر کجا بریم؟ پاسخ دادیم. در این تعطیلات می توانید سفری چند روزه به سوادکوه داشته باشید و در خانه ای روستایی در یک از روستاهای سوادکوه، لذت زندگی روستایی را تجربه کنید. همچنین می توانید با چادر زدن در دل جنگل لذت سفر خود را دو چندان کرده و از آرامش جنگل و چشم اندازهای زیبای آن لذت ببرید. مجموعه گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد سفر و محل مناسب برای اقامت کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
تعطیلات عید کجا بریم؟
نوشتهٔ بعدی
درب چهارچوب مخفی و زیبایی در طراحی

برچسب ها

, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست