مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

آبشار گزو |زیباترین آبشار نزدیک به تهران |تصاویر | ایران کجاست

آبشار گزو از جاذبه های دیدنی شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. این آبشار زیبا و منحصر به فرد در میان جنگلی بکر قرار گرفته است. آبشار گزو از جمله آبشارهای مرتفع است . و  پایین آن حوضچه ای از آب زلال ایجاد شده که آبتنی در آن برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. آبشار گزو در میان منطقه زیبا و سرسبز و در دل جنگل های لفور قرار دارد. ارتفاع آن حدود هفتاد و پنج متر است. در نزدیکی آن امازاده ای به همین نام قرار دارد که اهالی سوادکوه بسیار به آن معتقدند و گاهی برای ادای نذر به آنجا می روند.

آبشار گزو

 

مسیر دسترسی به آبشار گزو

مسیر رسیدن به این آبشار بسیار زیبا و غیر قابل وصف است. برای رسیدن به این منطقه دیدنی دو راه وجود دارد. یک راه آن از لفور در پشت سد البرز در جاده کارسنگ است. که حدود بیست و سه کیلومتر جاده خاکی و جنگلی دارد. و راه دوم آن مسیر جمشیدآباد در پنج کیلومتری زیراب است که در نهایت به همان مسیر لفور متصل میشود . در طول راه چندین دو راهی وجود دارد. اما تابلوهای امامزاده گزو راه را به خوبی شما نشان می دهد. طی این مسیر تقریبا دو و نیم الی سه ساعت می باشد. پس از این مسیر به امامزاده گزو می رسیم که امامزاده ای در اعماق جنگل می باشد. و از آنجا مسیری پاکوب با شیب زیاد تا مقصد ادامه دارد. وقتی در این مسیر به آبشار نزدیک می شوید شنیدن صدای خروشان آب در میان انبوه درختان روحتان را جلا می دهد و خستگی راه را فراموش مکنید.این جنگل پیمایی پر پیچ و خم شما را به بهشت گمشده ای می رساند که دل کندن از آن برای عاشقان طبیعت و گردشگری بسیار دشوار است.

اینستاگرام

آبشار گزو

مسیر آبشار گزو

اسکان در گزو

در کنار امامزاده گزو که معروف به سه تن بزرگوار هم می باشد اتاقک هایی جهت اسکان مسافران قرار دارد. هم چنین میتوانید در آن مکان زیبا چادری نصب کنید و شب را به تماشای آسمان صاف و پر ستاره به دور از کمترین الودگی و غباری بپردازید.

 پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم ببینید :   آبشار دراسله       هفت آبشار  تیرکن 

نکات مهم در هنگام رفتن به آبشار گزو

1- اگر در ماه های گرم سال به این سفر می روید حتما لباس اضافی و حوله به همراه داشته باشید. زیرا تماشای از دور آبشار و تنی به این آب زلال و خنک نزدن کار بسیار سختی است.

2- حتما از کفش مناسب جهت پیاده روی استفاده کنید تا لذت این راه پیمایی در میان درختان را چند برابر کنید .

3- دوربین عکاسی را فراموش نکنید تا بتوانید لذت این سفر و مناظر فراموش نشدنی را با دوستانتان شریک شوید هرچند استشمام آن هوای لطیف و سرشار از اکسیژن ناب و خالص و لمس آبی شفاف و زلال با دیدن عکس ممکن نیست و مطمئنا دوستانتان هم  راغب به این سفر می شوند.

4- از آنجایی که مسیر آبشار  شیب نسبتا زیادی دارد برای افراد ناتوان مناسب نیست.

 

 

 

نوشتهٔ قبلی
منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی
نوشتهٔ بعدی
غار اسپهبد خورشید| بزرگترین غار طبیعی جهان| ایران کجاست

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست