مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

بهترین انتخاب برای مسافرت عید فطر

مسافرت عید فطر فرصتی مناسب است تا از تعطیلات عید فطر که در کشور ما دو روز است، به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و خاطرات خوبی برای خود بسازیم. از آن جایی که عید فطر 1403 در اواخر فروردین است می توانید در این تعطیلات به سفر بروید و از آب و هوای بسیار مطبوع این زمان و تماشای زیبایی های طبیعت در بهار لذت ببرید.

در این نوشته تصمیم داریم تا بهترین گزینه هایی را که می توانید به عنوان مقصد سفر خود در این تعطیلات انتخاب کنید بیان و بررسی کنیم. بنابراین در صورتی که شما هم در فکر استفاده بهینه از این تعطیلات هستید و دوست دارید با سفر به مقصدی زیبا آرامش دلچسبی را تجربه کنید و می پرسید تعطیلات عید فطر کجا بریم؟، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه کنید.

پیشنهاد سفر برای تعطیلات عید فطر

ایران کشور پهناور و زیبایی است و هر سمت آن نیز زیبایی مخصوص به خود را دارد به همین دلیل گزینه هایی که می توانند در لیست مقاصد انتخابی سفر قرار بگیرند، بسیار متعدد و متنوع هستند. خیلی از ما زمانی که نام تعطیلات و سفر به گوشمان می خورد بلافاصله به یاد شمال می افتیم. برای مسافرت عید فطر نیز شمال می تواند بهترین انتخاب باشد. در این سفر شما می توانید با توجه به حال و هوا و شرایط روحی خود در جنگلی بکر چادر زده و از سکوت جنگل به آرامش برسید و یا به ساحلی شلوغ بروید و همراه با جمعیت زیادی از مسافران سفری شاد و شلوغ را تجربه کنید.

پیشنهاد ما برای این سفر روستاهای بکر و زیبای سوادکوه است. در این روستاها می توانید چند روزی لذت زندگی روستایی را تجربه کرده و به آرامشی برسید که گم شده ی این روزهای اغلب ما می باشد. با اقدام به اجاره خانه روستایی در سوادکوه می توانید از دیدن مناظر و چشم اندازهای زیبا و تنفس در هوایی که سرشار از اکسیژن خالص است غرق در لذت و آرامش شوید. همچنین می توانید در این سفر از جاهای دیدنی سوادکوه دیدن کرده و زیبایی خاص و رویایی این منطقه را از نزدیک ببینید. در ادامه تعدادی از روستاهای زیبای سوادکوه را که می توانید در تعطیلات عید فطر در آن ها اقامتی لذت بخش داشته باشید معرفی می کنیم.

اینستاگرام

روستای جمشید آباد

روستای جمشید آباد

روستای جمشید آباد

یکی از زیباترین روستاهای سوادکوه که می تواند بهترین انتخاب شما به عنوان مقصد مسافرت عید فطر باشد، روستای جمشید آباد نام دارد. این روستای زیبا توسط جنگل های هیرکانی احاطه شده است و شما می توانید هر لحظه ای که خواستید جنگل پیمایی سبکی داشته باشید. می توانید برای صبحانه از محلی های این روستا تخم مرغ رسمی، شیر تازه، کره و پنیر و سرشیر و نان محلی بگیرید و طعم خوب حس تازگی و پیوند با طبیعت را بچشید.

در این روستای زیبا یک کافه جنگلی بسیار زیبا وجود دارد که در کنار رودخانه ای روان و در کنار مسیر جنگلی بسیار زیبایی قرار دارد و شما می توانید انواع غذاهای محلی را در آن میل کنید. همچنین اقامتگاه هایی نیز در این روستا میزبان گردشگران و مسافران می باشند. با پیاده روی در مسیر جنگلی این روستا می توانید مناظری را ببینید که مانند کارت پستالی رویایی در پیش چشمان شما قرار می گیرند. انتهای این مسیر جنگلی به امام زاده و آبشار گزو می رسد. برای تهیه مایحتاج سفر و اقامت خود در جمشید آباد می توانید خیلی راحت به شهر زیراب بروید و خرید کنید. پارک جنگلی جوارم هم که یکی از جاذبه های دیدنی سوادکوه است در نزدیکی این روستا قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روستا که شما را به دیدن جنگل های هیرکانی سوادکوه دعوت می کند، می توانید نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای جمشید آباد

روستای اتو

روستای اتو

روستای اتو

یکی دیگر از روستاهایی که در مسافرت عید فطر می توانید در آن اقامتی لذت بخش داشته باشید، روستای اتو نام دارد. با دیدن این روستا گمان خواهید کرد به بهشتی گمشده رسیده اید و می توانید در خانه ای روستایی با سقف شیروانی که چشم انداز پنجره هایش به سمت جنگل های سوادکوه است شب را سپری کنید.

روستای اتو سوادکوه با زیبایی خاصی که دارد توجه مسافران و گردشگران زیادی را به  سمت خود جلب کرده است. هر ساله در ماه محرم در این روستا تعزیه خوانی می شود و این مراسم شهرت و قدمت زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با این روستا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای اتو سوادکوه

روستای لفورک

روستای لفورک

روستای لفورک

یکی دیگر از زیباترین روستاهای سوادکوه، روستای لفورک نام دارد. این روستای زیبا از توابع شیرگاه است و جالب است بدانید که گورستانی تاریخی  و منحصر به فرد در این روستا کشف شده است که متعلق به دوران عصر آهن سه است. با اقامت در این روستا می توانید از جاذبه های دیدنی نزدیک آن مانند سد لفور نیز دیدن کرده و مسافرت عید فطر خود را خاطره انگیزتر کنید.   

جاهای دیدنی سوادکوه بسیار زیاد و در فواصل کمی نسبت به هم می باشند. بنابراین با اقامت در یکی از روستاهای سوادکوه می توانید از جاذبه های مختلفی مانند دریاچه شورمست، جنگلی هلی دار، آبشار پلنگ دره و غیره هم دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با این روستا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

روستای لفورک کجاست؟

روستای ارفع ده

ارفع ده

ارفع ده

یکی دیگر از روستاهای زیبایی که می توانید در سوادکوه از آن دیدن کنید، ارفع ده نام دارد. ارفع ده روستایی جنگلی با آب و هوایی ییلاقی و دلپذیر می باشد که در اغلب روزها در مه فرو رفته است. پوشش گیاهی این روستا بسیار متنوع و شامل درختان و گیاهانی مانند تلکا، آلاش، لف، زرشک، زال زالک، ولیک، ازگیل، ته دونه و غیره است. با پیاده روی در جنگل ارفع ده می توانید گوجه وحشی، خرمالو، گلابی وحشی، تمشک، توت و غیره هم از درختان این جنگل بچینید و بخورید.

در این مسیر جنگلی تعداد زیادی چشمه خواهید دید که منظره جنگل را زیباتر کرده اند. غار اسپهبد خورشید و قلعه کنگلو نیز از جمله جاذبه های نزدیک به این روستا می باشند که می توانید از آن ها هم دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با این روستا می توانید نوشته زیر را بخوانید:

معرفی کامل جاذبه های ارفع ده

جمع بندی

در این نوشته تعدادی از زیباترین روستاهای سوادکوه را به عنوان مقصد مسافرت عید فطر به شما معرفی کردیم. با رفتن به این روستا می توانید تعطیلات خود را به شکلی به یاد ماندنی و لذت بخش سپری کنید. مجموعه گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد سفر و محل مناسب برای اقامت کمک کند. در صورتی که قصد سفر به سوادکوه  را دارید می توانید با اجاره کلبه جنگلی در سوادکوه و یا اجاره ویلا سفری خاطره انگیز داشته باشید. از آن جایی که فاصله سوادکوه تا تهران تنها حدود سه ساعت است، دیدن جاهای دیدنی سوادکوه در بهار می تواند بهترین انتخاب شما برای مسافرت در تعطیلات کوتاه مدت باشد.

نوشتهٔ قبلی
درب چهارچوب مخفی و زیبایی در طراحی
نوشتهٔ بعدی
باارزش ترین دستگاه‌های پزشکی در دنیا

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست