مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی زیراب سوادکوه

جاهای دیدنی زیراب سوادکوه جذابیت زیادی برای مسافران دارند و با زیبایی و تنوعی که دارند توانسته اند توجه گردشگران زیادی را جلب کنند. اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، سوادکوه می تواند یکی از بهترین گزینه های شما به عنوان  مقصد سفر باشد. جاهای دیدنی سوادکوه تنوع بسیار زیادی دارند و شامل رودخانه ها، دریاچه ها، جنگل ها، آبشارها، بناهای تاریخی و غیره می شوند.  این جاذبه های دیدنی، سفر خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان می آورند.

شهرستان سوادکوه شامل شهرهای زیراب، آلاشت و پل سفید است و هر یک از این شهرها نیز زیبایی خاص خود را دارند. در هر یک از این شهرها می توانید مناظر و چشم اندازهای منحصر به فردی را ببینید. در این نوشته تصمیم داریم تا جاهای دیدنی شهر زیراب را معرفی کنیم.

پارک جنگلی جوارم، یکی از جاهای دیدنی زیراب سوادکوه

چشم اندازی از پارک جنگلی جوارم که در آن آلاچیق و منقل دیده می شوداز آن جایی که  فاصله سوادکوه تا تهران کوتاه است و شما با حدود سه ساعت رانندگی می توانید در یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین مناطق شمال کشور باشید، سوادکوه یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان مقصد سفر در تعطیلات آخر هفته به حساب می آید. در این سفر می توانید در جنگل های هیرکانی که میلیون ها سال قدمت دارند قدم بزنید و آرامش مورد نیاز خود را به دست آورید.

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی زیراب سوادکوه، پارک جنگلی جوارم است. این پارک جنگلی دارای چشم اندازها و مناظر بسیار زیبایی است که نظر هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. در این پارک جنگلی می توانید پوشش گیاهی جالب و متنوعی شامل درختان راش، افرا، انجیلی و توسکا را ببینید.  

اینستاگرام

در پارک جنگلی جوارم کلبه های چوبی بسیار زیبایی وجود دارد و شما می توانید با اجاره کلبه چوبی جوارم، اقامتی رویایی در دل جنگل داشته باشید. این کلبه ها بسیار شیک، زیبا و مجهز هستند و در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی می باشند. در این پارک جنگلی امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی مانند سرویس بهداشتی، نماز خانه، رستوران، بوفه، زیپ لاین، بیلیارد و غیره وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این پارک زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی پارک جنگلی جوارم

برج لاجیم

برج لاجیم

برج لاجیم

یکی از بناها و جاذبه های تاریخی که در شهر زیراب قرار دارد، برج لاجیم است. این برج تاریخی حدود هزار سال قدمت دارد و کتیبه هایی به خط های کوفی و پهلوی دور تا دو آن نوشته شده است. برج لاجیم در روستایی به همین نام قرار دارد و شما می توانید علاوه بر دیدنی این بنای تاریخی از تماشای طبیعت زیبا و چشم نواز این روستا نیز لذت ببرید. این برج تاریخی معماری زیبایی دارد و در چشم اندازی از جنگل و کوهستان قرار گرفته است که زیبایی آن را دو چندان می کند.

برج لاجیم، گنبد مخروطی شکل زیبایی دارد که با طاق ها و کتبیه هایی تزیین شده است. این برج زیبا توسط  کیا اسماعیل ابوالفوارس شهریار ابن عباس در تاریخ  413 هجری قمری ساخته شده است. روستای لاجیم طبیعت بسیار زیبایی دارد و می توانید در این طبیعت زیبا، گردشی لذت بخش داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این بنای تاریخی که یکی از جاهای دیدنی زیراب سوادکوه است پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

برج لاجیم کجاست؟

امامزاده عبدالحق زیراب

نمایی از امامزاده عبدالحق زیراب

امام زاده عبدالحق

امامزاده عبدالحق زیراب یکی از جاذبه های مذهبی و دیدنی این شهر است که در نزدیکی ایستگاه راه آهن زیراب قرار دارد. این امامزاده در سال 205 هجری قمری در این منطقه وفات یافت و از نوادگان امام موسی کاظم می باشد. این امامزاده شامل زائر سرا نیز می باشد و مسافران می توانند از امکانات رفاهی آن استفاده کنند.

پل ورسک

نمایی از پل ورسک

پل ورسک

یکی جذاب ترین جاهای دیدنی زیراب سوادکوه، پل ورسک است. این پل زیبا که در مسیر راه آهن سوادکوه قرار دارد به دستور رضا خان پهلوی توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است. این پل زیبا که دو کوه را به هم متصل کرده است و چشم انداز زیبایی از جنگلی انبوه در پشت آن است بسیار دیدنی می باشد. پل ورسک در ۴۵ کیلومتری جنوب زیرآب در روستایی به همین نام قرار دارد.

روستای ورسک، روستایی کوهستانی به آب و هوایی مطبوع و مناظری زیبا است و شما با اجاره خانه روستایی در سوادکوه می توانید چند روزی در این روستا اقامت داشته باشید و از جاذبه های طبیعی و تاریخی نزدیک آن دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با این پل زیبا و تاریخی پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

پل ورسک کجاست؟

روستاهای زیراب

زیباترین روستای سوادکوه

زیباترین روستای سوادکوه

جاهای دیدنی زیراب سوادکوه شامل روستاهای این منطقه نیز می شود. در این روستاها می توانید با اجاره خانه روستایی یا کلبه، سفری خاطره انگیز داشته باشید. همچنین می توانید در حاشیه روستاها و در کنار دریاچه یا  آبشارهای سوادکوه، چادر بزنید و کمپینگی رویایی داشته باشید.

هر یک از روستاهای سوادکوه زیبایی خاص خود را دارند و تماشای طبیعت بکر آن ها می تواند برای مسافران و گردشگران لحظات آرامش بخشی را ایجاد کند. روستای جمشید آباد، فلورد، برنت، اتو و غیره از جمله زیباترین روستاهای سوادکوه به حساب می آیند. این روستاها اغلب در حاشیه جنگل هستند و شما می توانید با کمی پیاده روی وارد جنگلی انبوه شوید.

جمع بندی

در این نوشته برخی از زیباترین جاهای دیدنی زیراب سوادکوه را معرفی کردیم. همان طور که توضیح دادیم سوادکوه یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مقاصد برای سفر به شمال کشور است. سوادکوه جنگل های انبوهی دارد که می توانید در آن ها چادر بزنید و یا با  اجاره ویلا در سوادکوه چند روزی را در یکی از روستاهای زیبای این منطقه اقامت داشته باشید.

جاذبه های دیدنی سوادکوه شامل دریاچه های زیبایی مانند دریاچه شورمست، جنگل های انبوهی مانند جنگل پلنگ دره، آبشارهای پر آبی مانند آبشار گزو، بناهای تاریخی مانند قلعه کنگلو و غیره می شود. شهرهای سوادکوه نیز دارای جاذبه های دیدنی زیادی هستند و آب  و هوای مطبوعی که دارند در تمام طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی می باشند. تیم گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد سفر و اجاره محل اقامت به شما کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
زیباترین روستای سوادکوه
نوشتهٔ بعدی
جنگل سوادکوه کجاست؟

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست