مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه

جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه تنوع زیادی دارند و شما می توانید با توجه به علاقه خود از جنگل ها، روستاها، آبشارها، دریاچه ها، بناهای تاریخی و غیره در این منطقه دیدن کنید. جاهای دیدنی سوادکوه بسیار جذاب و تماشایی اند و آب و هوای خوب در کنار مناظر و چشم اندازهای جذاب سبب شده است تا سوادکوه در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی باشد.

تمامی قسمت های سوادکوه مانند زیراب، آلاشت، پل سفید و غیره زیبایی های خاص خود را دارند اما در این میان زیبایی شیرگاه واقعا خیره کننده است. اگر قصد سفری چند روزه دارید و در این سفر به دنبال آرامش و لذت هستید، پیشنهاد می کنیم شیرگاه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در این نوشته تعدادی از جاذبه های گردشگری و دیدنی شیرگاه را معرفی می کنیم. آشنایی با این جاذبه های دیدنی به شما کمک می کند تا برنامه کاملی برای هر لحظه از سفر خود داشته باشید.

سد سنبل رود

سد سنبل رود

سد سنبل رود

یکی از زیباترین و پر طرفدارترین جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه، سد سنبل رود است. مجموعه تفریحی سنبل رود مابین شیرگاه و بابل قرار دارد و امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای مسافران و گردشگران دارد. در پشت این سد دریاچه ای در میان جنگلی زیبا ایجاد شده است و شما می توانید در اطراف آن چادر بزنید و یا در کلبه ها واتاقک های چوبی که در اطراف آن ساخته شده است اقامت کنید.

اینستاگرام

طبیعت اطراف سد سنبل رود بسیار زیبا است. می توانید در اطراف این دریاچه پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید یا اسب سواری را انتخاب کنید. قایق سواری نیز تفریحی لذت بخش در این سفر است. می توانید با قایق پدالی یا موتوری تا انتهای این دریاچه رفته و از تماشای طبیعت اطراف آن لذت ببرید. از جمله امکانات رفاهی موجود در مجموعه تفریحی سنبل رود می توانیم به بوفه، قهوه خانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، کلبه های اجاره ای و غیره اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه دیدنی پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

سد سنبل رود

جنگل و آبشار پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه، جنگل و آبشار پلنگ دره است. در این جنگل زیبا می توانید در میان درختان انبوه و سر به فلک کشیده پیاده روی کنید و از تماشای زیبایی های طبیعت غرق در لذت شوید. در این جنگل رودخانه های کوچک و بزرگ زیادی روان است. با جنگل پیمایی در مسیر روخانه پلنگ دره می توانید به آبشار زیبای پلنگ دره برسید و چند ساعتی در کنار این آبشار استراحت و تفریح کنید. این آبشار زیبا حدود 15 متر ارتفاع دارد و در روزهای گرم سال می توانید در حوضچه پایین آن آبتنی کنید. از آن جایی که مسیرهای همواری در این جنگل وجود دارد می توانید در میان درختان دوچرخه سواری کنید. برای آشنایی بیشتر با این جنگل، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

جنگل پلنگ دره کجاست؟

سد لفور

سد البرز یا سد لفور

سد البرز یا سد لفور

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه، سد لفور است که با نام سد البرز نیز شناخته می شود. درپشت این سد دریاچه ای زیبا ایجاد شده که دور تا دور آن را جنگلی انبوه پوشانده است. در این دریاچه می توانید قایق سواری و ماهیگیری کنید. اگر در بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید می توانید در کنار دریاچه، چادر بزنید و اقامتی رویایی در دل جنگلی زیبا را تجربه کنید. در کنار سد لفور می توانید از دیدن طبعیت بکر اطراف لذت ببرید و غرق در آرامش شوید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه دیدنی، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را هم بخوانید:

سد لفور کجاست؟

روستای بورخانی

روستای بورخانی

روستای بورخانی

شیرگاه روستاهای زیبایی هم دارد که می توانید در سفر خود به این منطقه در آن ها اقامتی به یاد ماندنی داشته باشید. با  اجاره خانه روستایی در سوادکوه می توانید چند روزی به سبک روستایی زندگی کنید. یکی از روستاهای زیبای شیرگاه، روستای بورخانی نام دارد که طبیعت زیبای آن سبب شده است تا میزبان مسافران و گردشگران زیادی باشد. در این روستا خانه های کاهگلی با سقف های شیروانی در کنار باغ های سر سبز زیادی را خواهید دید.

پل شاه عباسی

پل شاه عباسی شیرگاه

پل شاه عباسی شیرگاه

شیرگاه را با نام شهر پل ها نیز می شناسند. یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه پل شاه عباسی است که حدود 450 سال قدمت دارد. این پل روی روخانه پر آب کسیلیان ساخته شده است. می توانید از بالای این پل جریان آب رودخانه را تماشا کنید و لحظات خوشی را در این طبیعت زیبا سپری کنید.

محله نارنج بن

نارنج بن شیرگاه

نارنج بن شیرگاه

محله نارنج بن یکی از زیباترین مناطق در شیرگاه است که با جنگلی انبوه محاصره شده و رودخانه ای پر آب نیز از آن می گذرد. طبیعت بکر این محله می تواند برای شما بسیار جذاب باشد و لحظات خوشی را در این روستای زیبا سپری کنید.

جمع بندی

در این نوشته تعدادی از جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه را معرفی کردیم. در هر فصلی از سال که به سوادکوه سفر کنید می توانید از دیدن این جاذبه های دیدنی لذت ببرید. شیرگاه بی شک یکی از زیباترین شهرهای ایران است که طبیعت بکر جنگل های انبوه آن می تواند سفری رویایی و به یاد ماندنی را برای شما ایجاد کند. در سفر به شیرگاه می توانید در خانه ای روستایی چند روزی اقامت داشته باشید و یا کلبه ای جنگلی را در کنار سد لفور یا سنبل رود اجاره کنید. همچنین می توانید در جنگل چادر بزنید و شب را در میان جنگل سپری کنید.

در جنگل های شیرگاه می توانید پوشش گیاهی متنوعی را ببینید و غرق در زیبایی بکر این منطقه شوید. تیم گردشگری ایران کجاست می تواند شما را در انتخاب بهترین مقصد و اجاره اقامت گاه در سوادکوه کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز
نوشتهٔ بعدی
زیباترین روستای سوادکوه

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست