مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

باارزش ترین دستگاه‌های پزشکی در دنیا

باارزش‌ترین دستگاه‌های پزشکی در دنیا

باارزش‌ترین دستگاه‌های پزشکی در دنیا

همیشه استفاده از به‌روزترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که این دستگاه‌ها با سلامت و جان بیماران ارتباط مستیم دارند. درنتیجه همواره باید از باارزش‌ترین دستگاه‌های پزشکی استفاده کرد. دستگاه‌های پزشکی شامل انواع متنوعی هستند که از ساده‌ترین ابزارها تا دستگاه‌های بزرگ را شامل می‌شوند.

ساخت تجهیزات پزشکی بازار گسترده‌ای دارند. حدود 40 درصد از این بازار در اختیار ایالات متحده است. همچنین 25 درصد اروپا، 15 درصد ژاپن و 20 درصد و مقدار باقی‌مانده به دیگر کشورها مربوطه است. ایران هم خشی از تولیدات خود را صادر کره و نقش کوچکی در بازار تجهیزات پزشکی دارند.

دسته‌بندی تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی را می‌توان از نظرات مختلف دسته‌بندی کرد. این تجهیزات در سایت آمازون به شکل خاصی دسته‌بندی شده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم:

اینستاگرام

دستگاه‌های غیرتهاجمی: این دستگاه‌ها مستقیما داخل بدن استفاده نمی‌شوند. برای مثال یک ویلچر یا کلیه مصنوعی از جمله دستگاه‌های غیرتهاجمی است.

تجهیزات فعال: دستگاه‌هایی که منابع خارجی نیاز دارند؛ جز تجهیزات فعال هستند. کاربرد این دستگاه‌ها معمولا تشخیص بیمار است. دستگاه سونوگرافی یا عکس‌برداری از جمله این دستگاه‌ها هستند.

دستگاه‌های تهاجمی جراحی: دستگاه‌ها و لوازمی که در اتاق‌های عمل استفاده می‌شوند؛ در این دسته چای دارند. وسایلی مانند کاتر، چاقوی جراحی، سوزن و غیره مشمول این دسته هستند.

تجهیزات کاشتنی: گاهی بیماران نیاز به پیوند و کاشت یک دستگاه در داخل بدن دارد. تجهیزاتی مانند لنزهای داخل چشمی، کاشت حلزونی و غیره جز تجهیزات کاشتنی هستند.

چرا باید از بهترین برندهای تجهیزات پزشکی استفاده کرد؟

همواره باید از بهترین و ارزشمندترین تجهیزات پزشکی استفاده نمود. تجهیزات پزشکی لوازمی هستند که در درمان بیماری یا توان‌بخشی یا جلوگیری از آسیب نقش دارند. این تجهیزات می‌توانند به تنهایی یا در کنار تجهیزات دیگر به درمان بیماری‌ها کمک کنند. ازطرفی ریسک استفاده از این تجهیزات بسیار بالا است. ساخت تجهیزات پزشکی معمولا با جان و زندگی بیماران سروکار دارند و ممکن است همواره باعث بروز آسیب‌هایی شوند. برای جلوگیری از هر نوع مشکل باید از بهترین و ارزشمندترین تجهیزات پزشکی استفاده کرد. این تجهیزات باید توسط سازمان بهداشتی هر کشور تایید شده باشند. هرگاه یک دستگاه پزشکی برای استفاده ریسک بالایی داشته باشد؛ تست‌ها و آزمایش‌ها در خصوص استفاده از آن هم افزایش پیدا می‌کند. یکی از اصلی‌ترین نکات برای استفاده از بهترین تجهیزات پزشکی، این است که همواره بهترین برندها را انتخاب کنید. با تهیه تجهیزات پزشکی از کمپانی‌های مورد اعتماد، ریسک استفاده هم تا اندازه زیادی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی

همانطور که گفتیم، برای کاهش خطر استفاده از تجهیزات پزشکی باید از بهترین برنده استفاده کنید. درادامه برخی از بهترین برندهای تولید کننده تجهیزات پزشکی را بررسی می‌کنیم:

Seaskymedical

Seaskymedical از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در چین است. این کمپانی 13 سال است مشغول به تجهیزات پزشکی است و در زمینه‌های مختلف مانند توسعه محصول، انتخاب مواد، طراحی و ساخت قالب و تولید قالبگیری تزریقی فعالیت دارد. این کمپانی همچنین محصولات میکروپلاستیک و اکسترودر پزشکی را با قیمت‌های رقابتی تولید می‌کند. این کمپانی همواره محصولات خود را مطابق مقررات و استانداردهای پزشکی تولید کرده‌است. کیفیت تجهیزات تولید شده در این کمپانی هموراه در کلاس 7 و 8 بوده است.

شرکت Medtronic

Medtronic از دیگر تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی است که در آمریکا فعالیت می‌کند. Medtronic را به‌عنوان یکی از بهترین برندها در ساخت تجهیزات پزشکی باارزش می‌شناسند. آمارها نشان می‌دهد که تولیدات این کمپانی همواره نتایج منظم‌تر، بادوام‌تر و ایمن‌تر ایجاد می‌کند. این کمپانی تجهیزاتی در ارتباط با نظارت بر مغز، ابزارهای جراحی الکتریکی، تهویه مکانیکی، نظارت بر بیمار، پمپ انسولین و ضربان‌ساز تولید می‌کند.

Johnson & Johnson

Johnson & Johnson یک برند شناخته شده دیگر در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی است. این کمپانی از بهترین کمپانی‌های فعال در آمریکا و دنیا شناخته می‌شود. شاخصه محصولات کمپانی Johnson & Johnson باکیفیت بودن و در حین مقرون‌به‌صرفه بودن آنها است. این تجهیزات با وجود قیمت مناسب، همواره نتیجه و تاثیر قابل توجهی ایجاد کرده‌اند. اصلی‌تری تولیدات این کمپانی عبارت‌اند از تجهیزات یک‌بارمصرف پزشکی، لوازم تصویربرداری و تجسم پیشرفته، ابزارهای برقی، جراحی رباتیک، راه‌حل‌های دیجیتالی، بازسازی بافت، چاپ سه‌بعدی و غیره.

Philips

از دیگر شرکت‌های شناخته شده در زمینه تولید تجهیزات پزشکی باارزش، شرکت فیلیپس است. این شرکت از شناخته‌شده‌ترین‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی است. بیمار تجهیزات در زمینه تصویربرداری تا مراقبت از بیمار و انفورماتیک بالینی تا مراقبت‌های بهداشتی در منزل در این کمپانی تولید می‌شوند. تشدید مغناطیسی، درمان با هدایت تصویر، رادیوگرافی و سونوگرافی از جمله زمینه‌های فعالیت این کمپانی است.

Abbott

Abbott از بهترین برندها در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی در آمریکا است. این کمپانی توسط Abbott تاسیس شده است. Abbott از کمپانی‌های قدیمی و همواره پیشرو در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در دنیا است. Abbott به خاطر تولید تجهیزات پزشکی که اطلاعات دقیقی را در خصوص بیماری می‌دهند؛ در دنیا شناخته شده است. کارایی بالای این تجهیزات ترتیبی می‌دهد که بیماران بهترین درمان را تجربه کنند. اصلی‌ترین زمینه‌های فعالیت این کمپانی عبارت‌اند از درمان همزمان سازی مجدد قلب(CRT)، ضربان‌سازها، دستگاه‌های کمکی بطن چپ، مانیتورهای فشار ریوی و مانیتورهای قلبی قابل جاگذاری

سخن آخر

تجهیزات پزشکی همواره با جان و زندگی افراد در ارتباط هستند. به‌این‌ترتیب استفاده از برندهای ناشناخته یا تجهیزاتی که از عملکرد آن‌ها مطمئن نباشد؛ ریسک بالایی ایجاد می‌کند. همیشه باید از کمپانی‌های شناخته شده و قابل اعتماد برای تهیه تجهیزات پزشکی استفاده کرد. این کمپانی‌ها همواره تجهیزات ارزشمند پزشکی را مطابق استانداردها و قوانین کشورها تولید و عرضه می‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را تهیه کنید.

نوشتهٔ قبلی
بهترین انتخاب برای مسافرت عید فطر
نوشتهٔ بعدی
جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست