مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

زیباترین روستای سوادکوه

زیباترین روستای سوادکوه می تواند بهترین انتخاب شما برای گذراندن یک تعطیلات به یاد ماندنی باشد. سوادکوه در اغلب روزهای سال آب و هوای مطبوعی دارد و با مناظر و چشم اندازهای زیبایی که دارد میزبان مسافران و گردشگران زیادی می باشد. جاهای دیدنی سوادکوه شامل آبشارها، جنگل ها، دریاچه ها، روستاها و غیره می شود و در کنار تمام این جاذبه های طبیعی می توانید از بناهای تاریخی زیادی نیز در این منطقه دیدن کنید.  روستاهای سوادکوه بسیار زیبا و اغلب بکر هستند و شما می توانید با اقامت در این روستاها سفری آرامش بخش داشته باشید.

در این نوشته تصمیم داریم تا تعدادی از زیباترین روستاهای سوادکوه را معرفی کنیم. اگر قصد سفر دارید و می خواهید به شمال بروید اما فکر کردن به هوای شرجی کنار ساحل شما را اذیت می کند، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها بخوانید.

روستای برنت سوادکوه

روستای برنت

روستای برنت

یکی از روستاهایی که می توانیم به عنوان زیباترین روستای سوادکوه معرفی کنیم، روستای برنت است. این روستای زیبا حدود دو یا سه هزار سال قدمت دارد. در این روستا می توانید جنگل ها، رودخانه ها، چشمه ها و دشت های بسیار زیبایی را ببینید و از تنفس در هوایی پاک و سرشار از اکسیژن لذت ببرید. همچنین با توجه به قدمت این روستا، در برنت می توانید بناها و آثار تاریخی زیادی را ببینید.    

اینستاگرام

یخچال های طبیعی که در این روستا وجود دارند از مهم ترین ویژگی های روستای برنت به حساب می آیند. این یخچال های طبیعی در دامنه کوه قرار دارند و دامداران محصولات لبنی و گوشتی را در آن ها نگهداری می کنند. این روستای زیبا مدرسه، مسجد و حوزه علمیه دارد و از بناهای تاریخی آن می توانیم به عمارت علی محمدخان و آسیاب بادی اشاره کنیم. همچنین در این روستا یک امامزاده وجود دارد که اغلب مسافران از آن دیدن می کنند.

زمستان های این روستا اغلب برفی است اما اگر در بهار و تابستان به برنت سفر کنید از آب و هوای مطبوع این روستا و تماشای مناظر زیبای آن لذت خواهید برد. پاییز نیز در این روستا حال و هوایی دیدنی دارد و باران های پاییزی و رنگارنگ بودن مناظرو چشم اندازها سفر شما را لذت بخش تر خواهد کرد. سوغاتی هایی که می توانید از این روستا تهیه کنید گردو، عسل، پنیر، کشک، سیب، گیلاس، گلابی و غیره است. برای آشنایی بیشتر با این روستا می توانید نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای برنت

روستای فلورد

روستای فلورد

روستای فلورد

روستای دیگری که می توانیم به عنوان زیباترین روستای سوادکوه معرفی کنیم، روستای فلورد است. این روستای زیبا یکی از روستاهای ییلاقی سوادکوه است که آب و هوایی کوهستانی دارد. در حاشیه این روستا، جنگلی انبوه و بسیار زیبا را خواهید دید که رودخانه تلار از میان آن می گذرد. همچنین آبشار و چشمه های کوچک و بزرگی را در این جنگل مشاهده خواهید کرد. در روستای فلورد یک امام زاده بسیار با صفا نیز وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این روستا، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای فلورد

روستای اتو

روستای اتو

روستای اتو

در میان اسامی روستاهای سوادکوه می توانیم به روستای اتو نیز به عنوان زیباترین روستای سوادکوه اشاره کنیم. این روستای زیبا مناظر طبیعی بسیار چشم نوازی دارد و در هر فصلی از سال نیز می تواند مقصدی برای یک سفر رویایی باشد.

علاوه بر طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای مطبوع این روستا، مراسم تعذیه خوانی با قدمت 150 سال یکی از ویژگی های روستای اتو است که شهرت زیادی دارد. در هر فصلی از سال که به این روستا سفر کنید می توانید جاذبه های دیدنی زیادی را مشاهده کرده و سفر خوب و به یاد ماندنی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این روستا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای اتو

روستای جمشید آباد

روستای جمشید آباد

روستای جمشید آباد

برخی نیز روستای جمشید آباد را به عنوان زیباترین روستای سوادکوه می شناسند. این روستای زیبا، طبیعتی بکر و دیدنی دارد و در حاشیه جنگلی انبوه قرار گرفته است. با سفر به این روستا می توانید در جنگل های هیرکانی که قدمت آن ها به میلیون ها سال می رسد قدم بزنید. با اقامت در این روستا می توانید چند روزی آرامش زندگی روستایی را تجربه کرده و برای صبحانه شیر، پنیر تازه، نان محلی و تخم مرغ رسمی از روستایی ها بگیرید.

همچنین می توانید در کافه ای که در جنگل و کنار رودخانه قرار دارد غذاهای محلی بخورید و از تماشای چشم انداز جنگلی که در پیش روی شماست لذت ببرید. در این روستا اقامت گاه های روستایی برای اجاره وجود دارد و در هر فصلی از سال می توانید چند روزی را در این روستای زیبا سپری کنید. برای آشنایی بیشتر با این روستا می توانید نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای جمشید آباد

روستای سنگده

یکی دیگر از روستاهای ییلاقی سوادکوه که به اعتقاد برخی از مسافران، زیباترین روستای سوادکوه است، روستای سنگده نام دارد. این روستا در دل جنگلی زیبا قرار دارد و طبیعت بی نظیر آن سبب شده است تا میزبان مسافران زیادی در طول سال باشد. قدمت این روستا بسیار زیاد است و زمستان هایی سرد و بهار و تابستانی معتدل و خوش آب و هوا دارد. پاییز نیز در این روستا بسیار دیدنی است و اگر در پاییز به سنگده سفر کنید طبیعتی بسیار چشم نواز خواهید دید.

روستای سنگده جاهای دیدنی زیادی دارد که از جمله آن ها می توانیم به جنگل راش سنگده و آبشار اوبن اشاره کنیم. جنگل زیبایی که در حاشیه این جنگل دیده می شود مکان مناسبی برای چادر زدن و کمپینگ در جنگل است.

جمع بندی

در این نوشته تعدادی از روستاهای سوادکوه را معرفی کردیم که مسافران از آن ها به عنوان زیباترین روستای سوادکوه نام برده بودند. سوادکوه جاذبه های گردشگری زیادی دارد و در طول سال میزبان گردشگران زیادی است. با سفر به سوادکوه می توانید در دل جنگل اقامتی چند روزه داشته باشید و یا با اجاره کلبه، ویلا یا خانه روستایی سفری خاطره انگیز داشته باشید.

تیم گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب مقصد مناسب برای سفر و اجاره محلی مناسب برای اقامت کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه
نوشتهٔ بعدی
جاهای دیدنی زیراب سوادکوه

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست