مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز

جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز می تواند شامل جنگل ها، روستاها، بناهای تاریخی و سایر جاذبه های طبیعی و تفریحی این منطقه باشد. در هر فصلی از سال می توانید به سوادکوه سفر کنید و از دیدن طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید اما اگر پاییز را برای این سفرانتخاب کنید بی شک سفری رویایی و خاطره انگیز خواهید داشت.

ارفع کوه

ارفع کوه

ارفع کوه

با سفر به سوادکوه در فصل پاییز گویی به مهمانی رنگ ها دعوت شده اید. مناظر و چشم اندازهای جنگلی با رنگ های سرخ و زرد و نارنجی مانند یک تابلوی نقاشی بسیار زیبا در مقابل شما قرار خواهند گرفت. یکی از جاهای دیدنی سوادکوه که می توانید در این فصل از آن دیدن کنید، ارفع کوه است. این کوه زیبا که گزینه ای مناسب برای کوه نوردی است در روستای زیبای ارفع ده قرار دارد و شما می توانید چند روزی را در این روستای زیبا در خانه ای روستایی اقامت داشته باشید و از جنگل ارفع ده نیز دیدن کنید.

ارفع کوه در میان جنگلی زیبا با پوشش گیاهی متنوع شامل درختان افرا، توسکا، راش و بلوط قرار دارد. در این جنگل پیمایی می توانید گیاهان جنگلی مانند آویشن و چای کوهی را بچینید و برای دمنوش از آن ها استفاده کنید. در نزدیکی قله این کوه چشمه ای قرار دارد که می توانید درنزدیکی آن استراحت کنید و از دیدن طبیعت زیبای پاییزی در این منطقه لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه طبیعی و دیدنی پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

اینستاگرام

ارفع کوه کجاست؟

غار زنگیان

غار زنگیان

غار زنگیان

سوادکوه منطقه ای کوهستانی است و غارهای زیادی دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. برخی از این غارها بسیار جالب و دیدنی هستند و بی شک از دیدن داخل آن ها لذت خواهید برد. غار زنگیان یکی از این غارها است که می تواند در فهرست جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز نیز قرار بگیرد. غار زیبای زنگیان در روستایی به همین نام قرار دارد و اندازه دهانه آن حدود چهار متر و طول آن حدود 800 متر است.

داخل این غار دهلیزهای زیادی قرار دارد و به همین دلیل توصیه می شود بدون راهنما از داخل غار دیدن نکنید زیرا احتمال گم شدن در آن وجود دارد. استلاگتیت و استلاگمیت ها و کریستال های جذابی در این غار دیده می شود. تالاب ها، پله ها و چاهک های زیادی نیز در این غار قرار دارد که در مسیر خود باید مراقب آن ها باشید. برای آشنایی بیشتر با این غار زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید: 

غار زنگیان

جنگل انجیلی

جنگل انجیلی

جنگل انجیلی

یکی دیگر از جنگل های زیبای سوادکوه که بی شک از دیدن آن خصوصا در فصل پاییز لذت خواهید برد، جنگل انجیلی است. این جنگل زیبا که از درختان کهنسال انجلی پوشیده شده است در نزدیکی روستایی زیبا به نام روستای ولیلا قرار دارد. این جنگل زیبا در پاییز پوشیده از برگ های نارنجی، زرد و قرمز است که با قدم زدن در میان درختان کهنسال و بلند قامت آن حس خواهید کرد وارد یک تابلوی نقاشی دیدنی شده اید.

 در دل این جنگل زیبا آبشار ولیلا را خواهید دید و می توانید در کنار آن چند ساعتی استراحت کنید و از گوش سپردن به ترکیب صدای آب روان و پرواز پرندگان و تماشای چشم اندازی رنگارنگ از جنگل غرق در لذت شوید. برای آشنایی بیشتر با این جنگل زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

جنگل انجیلی کجاست؟

پارک جنگل جوارم

کلبه جنگلی جوارمیکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز پارک جنگلی جوارم است. جوارم در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد اما در پاییز درست مانند یک تابلوی نقاشی مسحور کننده است. تمامی جنگل با رنگ های گرم و زنده پوشیده شده است و حسی رویایی را در شما ایجاد خواهد کرد. با اقامت در کلبه های چوبی جوارم می توانید شب را در میان جنگلی رویایی سپری کنید و سفری خاطره انگیز داشته باشید.

این پارک جنگلی زیبایی خاصی دارد و با امکانات تفریحی و رفاهی که دارد توانسته است توجه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب کند. کلبه های چوبی، آلاچیق، بوفه، رستوران، زیپ لاین، بیلیارد، نمازخانه، سرویس بهداشتی، منقل و غیره برخی از امکانات رفاهی و تفریحی این پارک جنگلی می باشند. بی شک از پیاده روی یا دوچرخه سواری یا طی کردن جاده ای در میان درختان درختان جنگلی سر به فلک کشیده با خودرو در حالی که باد صورتتان را نوازش می کند و موسیقی طبیعت روحتان را جلا می دهد غرق در لذت و آرامش خواهید شد. برای آشنایی بیشتر با این پارک دیدنی پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را نیز بخوانید:

پارک جنگلی جوارم کجاست؟

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز دریاچه شورمست است. این دریاچه زیبا چشم اندازی از جنگل و کوهستان دارد که در پاییز بسیار رنگارنگ و جذاب است. در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی مانند رستوران، بوفه و سرویس بهداشتی و همچنین فضای مناسب برای پارک خودرو و چادر زدن وجود دارد. در اطراف این دریاچه زیبا می توانید قدم بزنید و با تماشای طبیعت رنگارنگ پاییز عرق در لذت شوید و یا با دوچرخه سواری و اسب سواری لحظات شادی را سپری کنید.

می توانید با قایق پدالی تا انتهای دریاچه بروید و چشم انداز زیبای کوه ها و تپه های پوشیده از درخت را بهتر ببینید. در ضمن امکان ماهی گیری نیز وجود دارد و شما می توانید ماهی کبابی خوشمزه ای نیز برای خود در کنار دریاچه درست کنید و لذت دو چندانی به سفر خود ببخشید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه دیدنی پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی دریاچه شورمست

شیرگاه

مسیر راه آهن شیرگاه که از میان جنگلی پاییزی می گذرد

شیرگاه

در سفر خود به سوادکوه حتما از شهر شیرگاه دیدن کنید. این شهر زیبا طبیعتی چشم نواز و آب و هوایی مطبوع دارد و به نام شهر پل ها مشهور است. پل های زیبای زیادی در این شهر خواهید دید که قدمت برخی از آن ها به دوره ساسانیان، صفویان و غیره باز می گردد. یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی شیرگاه، مسیر راه آهن شیرگاه آن است که از دل جنگل می گذرد و در هر فصلی زیبا و در پاییز زیباتر است. سد سنبل رود نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی شیرگاه است که بی شک از دیدن آن لذت خواهید برد. برای آشنایی بیشتر با این شهر، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

شهر شیرگاه کجاست؟

جمع بندی

در این نوشته برخی از جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز را معرفی کردیم. برای سفر به سوادکوه می توانید هر زمانی را انتخاب کنید اما در پاییز این منطقه زیبایی خاصی دارد که بی شک شما را مجذوب خواهد کرد. هوا نیز در این فصل بسیار دلچسب است و باران های پاییز پیاده روی های شما در مسیرهایی که در دو طرف آن چشم انداز جنگلی پوشیده با برگ های زرد و سرخ و نارنجی وجود دارد را رویایی تر خواهد کرد. تیم گردشگری ایران کجاست می تواند شما را در انتخاب بهترین مقصد کمک کند. 

نوشتهٔ قبلی
معروف‌ترین مراکز خرید مادرید
نوشتهٔ بعدی
جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست