مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

3 جاذبه دیدنی شیرگاه | تصاویر

جاهای دیدنی شیرگاه

جاهای دیدنی شیرگاه بسیار زیبا و چشم نوازند. شیرگاه از شهرهای شهرستان سوادکوه است . شیرگاه را با نام شهر پل ها نیز می شناسند. علت این نام گذاری پل های متعدد و تاریخی است که در شیرگاه دیده می شود.

سد سنبل رود، یکی از جاهای دیدنی سوادکوه

جاهای دیدنی شیرگاه

سد سنبل رود

سد سنبل رود یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی شیرگاه است .  سد سنبل رود سدی  است خاکی با هسته رسی که مابین شیرگاه و بابل کنار می باشد. مسافران، گردشگارن و حتی مردم محلی برای تفریح به این سد می آیند و از مناظر زیبا و دیدنی اطراف سد سنبل رود لذت می برند. ارتفاع این سد حدود بیست و دو متر، عرض آن ده متر و طول تاج هشتصد و هشتاد و نه متر است.

از آبی که پشت سد سنبل رود جمع می شود برای مصارف کشاورزی و هم چنین  پرورش  ماهی استفاده می شود. مجموعه تفریحی سنبل رود علاوه بر آلاچیق هایی که کنار سد دارد. کلبه ها و اتاق هایی نیز برای اجاره دارد. می توانید شبی را در دل جنگل سحر کنید. از دیگر امکانات این مجموعه می توان قایق موتوری ،قایق پدالی ،قهوه خانه، سرویس بهداشتی، فروشگاه و …. را نام برد.  اطلاعات بیشتر و کامل در مورد این جاذبه گردشگری را در نوشته زیر بخوانید:

اینستاگرام

معرفی سد سنبل رود شیرگاه

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی کشپل

جنگل پلنگ دره، یکی از جاهای دیدنی شیرگاه

جاهای دیدنی شیرگاه

جنگل پلنگ دره

جنگل پلنگ دره یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیرگاه است. این جنگل در شمال شرقی شیرگاه است. از زیبایی های جنگل پلنگ دره می توان درختان تو در تو، پوشش گیاهی انبوه و رودخانه زلال و روان و چشمه های متعدد را نام برد. پلنگ دره جنگلی بکر و انبوده است اما حیوانات خطرناک و درنده ای ندارد.شیب این جنگل ملایم است و برای پیاده روی و دوچرخه سواری مناسب می باشد.اطلاعات بیشتر و کامل در مورد این جنگل را در این مطلب بخوانید : معرفی جنگل پلنگ دره

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید :

تالاب قادی کلا

آبشار درازکش

آبشار پلنگ دره، یکی از جاهای دیدنی شیرگاه

جاهای دیدنی شیرگاه

آبشار پلنگ دره

یکی دیگر از جاهای دیدنی شیرگاه، آبشار پلنگ دره است. این آبشار در دل جنگلی انبوه به همین نام قرار دارد . جنگل و آبشار پلنگ دره از مهم ترین و پر طرفدار ترین جاهای دیدنی سوادکوه است. برای رسیدن به این آبشار زیبا باید مسیر رودخانه را در دل جنگل تعقیب کنید تا به این آبشار زیبا برسید.

برای دسترسی به آبشار پلنگ دره باید عرض پانزده متری رودخانه را طی کنید. این رودخانه حدود نیم متر عمق دارد. حوضچه ای که زیر آبشار پلنگ دره ایجاد شده است برای آب تنی بسیار وسوسه انگیز است. اطلاعات بیشتر و کامل در مورد این جاذبه دیدنی را در نوشته زیر بخوانید:

معرفی آبشار پلنگ دره

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آبشار دراسله

پل ورسک

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ قبلی
4 جای دیدنی زیراب | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
5جاذبه گردشگری پل سفید | تصاویر

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست