مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

تعطیلات عید کجا بریم؟

تعطیلات عید کجا بریم؟ در پاسخ به این سوال می توانیم به هر کجای ایران اشاره کنیم، زیرا تمام ایران در فروردین بسیار زیبا و دیدنی می شود و هوای بیشتر نقاط نیز در این هنگام بسیارمطبوع و دلچسب می باشد. تطیلات نوروز یکی از بهترین موقعیت ها برای سفر است و کمک می کند تا سال جدید را با فرصت ساخت خاطره های شیرین زیادی آغاز کنیم. اغلب ما دوست داریم در این تعطیلات، چند روزی  از دغدغه های زندگی روزمره و دوندگی های آخر سال فاصله بگیرم و با سفر به مقصدی زیبا و آرام لحظات خوشی را در آغاز سال جدید تجربه کنیم.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید تعطیلات عید را به دور از شلوغی و جمعیت سپری کنید و می پرسید عید کجا بریم خلوت باشه؟ بهتر است روستاهای بکر را به عنوان مقصد سفر خود قرار داده و با  اجاره خانه روستایی چند روزی آرامش زندگی روستایی را تجربه کنید. اما اگر خلوت یا شلوغ بودن برای شما فرقی ندارد و تنها می پرسید عید کجا بریم خوش بگذره؟ می توانید جاهای دیدنی معروف و جاذبه های گردشگری پر طرفدار را نیز در برنامه سفر خود داشته باشید.

در این نوشته پیشنهاداتی را برای مقصد سفر تعطیلات نوروزی بیان می کنیم و شما می توانید با توجه به علایق و اولویت های خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.  

جاهای دیدنی مازندران در عید

شمال کشور همیشه یکی از گزینه ها به عنوان مقصد سفر است. معمولا در پاسخ به سوال تعطیلات عید کجا بریم؟ چندتایی از شهرها و روستاهای شمالی در اولویت هستند. مازندران جاهای دیدنی زیادی دارد و تنوع این جاذبه ها سبب شده است تا توجه مسافران و گردشگران زیادی به این سمت جلب شود. اگر سفر به شمال را به خاطر دریا دوست دارید یا اگر می خواهید چند روزی را به آرامش جنگل پناه ببرید در هر صورت مازندران می تواند بهترین انتخاب شما در بهار باشد. از جمله جاهای دیدنی مازندران که درنوروز از دیدن آن ها لذت می برید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اینستاگرام

دریاچه ولشت چالوس

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

چالوس یکی از زیباترین شهرهای مازندران است که جاهای دیدنی زیادی دارد و دریاچه ولشت یکی از جاذبه های دیدنی چالوس به حساب می آید. این دریاچه طبیعی دارای آب شیرین است و زیبایی اطراف آن سبب شده است تا گردشگران زیادی در اطراف آن چادر زده و کمپ کنند. دریاچه ولشت در جنوب غربی چالوس قرار دارد و اردک ماهی، قورباغه، مارماهی، ماهی سفید، مار آبی، شاه کولی و ماهی کولی در آن دیده می شوند. چشم انداز اطراف این دریاچه بسیار سرسبز و زیبا است و اقامت در کنار آن را برای شما لذت بخش می کند.

از جمله امکانات تفریحی موجود که می توانند سفر شما را جذاب تر کنند می توانیم به قایق، جت اسکی، شاتل، بیگ بال و ماهی گیری اشاره کنیم. در صورتی هم که در شنا مهارت دارید می توانید در این دریاچه شنا کنید. از جاذبه های دیدنی دیگر چالوس نیز می توانیم به مرداب کندوچال، دریاچه سد دریوک، مرداب هسل و غیره اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با دریاچه ولشت، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

دریاچه ولشت کجاست؟

چشمه های باداب سورت

چشمه های رنگارنگ باداب سورت | عکس

چشمه های رنگارنگ باداب سورت

چشمه های باداب سورت نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مازندران است که می توانیم در پاسخ به سوال تعطیلات عید کجا بریم؟ به آن اشاره کنیم. چشمه های باداب سورت که به صورت پلکانی در کنار هم قرار گرفته اند در طی سالیان بسیار زیادی ایجاد شده اند و جالب است که آب هر چشمه رنگ، خواص، بو و طعم متفاوتی دارد. این چشمه ها با طیف مختلفی از قرمز، نارنجی، طلایی، زرد، کرم و سفید زیبایی چشم گیری را در کنار هم ایجاد کرده اند.

آب این چشمه ها خواص معدنی و درمانی دارد و اغلب برای درمان بیماری هایی مانند میگرن، روماتیسم، بیماری های پوستی و دردهای مفصلی موثر می باشند. ساری جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توانیم به پناهگاه حیات وحش ساری، روستاهای ساری، بناهای تاریخی ساری و غیره اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با چشمه های باداب سورت، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی چشمه ها باداب سورت ساری

پارک جنگلی سیسنگان

جنگل سیسنگان

جنگل سیسنگان

یکی دیگر از جاهای دیدنی مازندران در بهار، پارک جنگلی سیسنگان در 19 کیلومتر جاده  نور به نوشهر می باشد. این پارک جنگلی دارای پوشش گیاهی متنوع و انبوهی شامل درختان لرگ، توسکا، ‏بلوط، لیلکی، آزاد، انجیر، ازگیل و انار است. در این پارک جنگلی از دیدن مناظر و چشم اندازها لذت خواهید برد و بعد از گشت و گذار در جنگل می توانید به ساحل سیسنگان رفته و از دیدن دریا نیز لذت ببرید. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی ساحل سیسنگان می توانیم به موتور چهار چرخ، پیست کارتینگ، قایق سواری، شاتل، جت اسکی، رستوران، آلاچیق کافه و شهربازی کودکان اشاره کنیم.

نور و نوشهرنیز هر کدام می توانند مقصد گردشگری خوبی برای سفر نوروزی شما باشند. از جمله جاهای دیدنی نور و نوشهر می توانیم به پارک جنگلی کشپل، دریاچه الیمالات، پارک جنگلی نور و دریاچه فراخین اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با پارک جنگلی سیسنگان، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

پارک جنگلی سیسنگان

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

رامسر نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانیم در پاسخ به سوال تعطیلات عید کجا بریم؟ به آن اشاره کنیم. جاهای دیدنی رامسر بسیار زیاد هستند و آب و هوای خوب و مناظر زیبای این منطقه نیز سبب شده است تا توجه مسافران و گردشگران زیادی به آن جلب شود. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری رامسر، تله کابین یا مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر است. زمانی که در این تله کابین بنشینید بر فراز مزارع چای و باغ های پرتقال به پرواز در می آیید و چشم انداز دریا و کوهستانی سرسبز پیش روی شما خواهد بود.

در این مجموعه تفریحی علاوه بر تله کابین امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی مانند زیپ لاین، پینت بال، پل معلق، کارتینگ، شهربازی، رستوران، فست فود و کافه نیز وجود دارد. از جمله سایر جاذبه های دیدنی و گردشگری رامسر نیز می توانیم به کاخ مرمر، جنگل دالخانی، روستای جواهرده، بوستان جنگلی صفارود و غیره اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با تله کابین رامسر، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی تله کابین رامسر

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست

سوادکوه یکی از زیباترین قسمت های مازندران است که پوشیده از جنگل های بکر می باشد. اگر به جنگل های هیرکانی که قدمت آن ها به میلیون ها سال می رسد علاقه دارید، سوادکوه می تواند بهترین گزینه برای سفر نوروزی شما باشد. جاهای دیدنی سوادکوه تنوع بسیار زیادی دارند و شما می توانید با توجه سلیقه خود از بین جنگل ها، دریاچه ها، غارها، روستاها، آبشارها و غیره گزینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. دریاچه شورمست یکی از جاذبه های گردشگری در سوادکوه به حساب می آید.

این دریاچه زیبا در میان جنگل قرار دارد و آرامشی وصف ناپذیر را برای شما ایجاد می کند. امکانات تفریحی و رفاهی مانند قایق های پدالی، اسب سواری، دوچرخه سواری، ماهی گیری، بوفه، فضای مناسب برای پارک خودرو و غیره سبب رضایت مسافران و گردشگران شده است. در اطراف این دریاچه می توانید چادر بزنید و با اقامت در کنار دریاچه ای در دل جنگل، لحظات خوشی را سپری کنید. آبشار گزو، آلاشت، جنگل پلنگ دره، سد سنبل رود و غیره نیز سایر جاذبه هایی هستند که با سفر به سوادکوه می توانید از آن ها دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با دریاچه شورمست، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

دریاچه شورمست کجاست؟

جمع بندی

در این نوشته با معرفی برخی از جاهای دیدنی مازندران به سوال تعطیلات عید کجا بریم؟ پاسخ دادیم. در تعطیلات عید همه جای ایران زیباست و هر گوشه ای از کشور می تواند میزبان خوبی برای سپری کردن این تعطیلات به بهترین شکل ممکن باشد. اما شمال کشور همیشه طرفداران خاص خود را دارد که هر فرصتی را برای سفر به شمال و پناه بردن به آرامش دریا و جنگل، غنیمت می شمارند. جاهای دیدنی شمال در بهار می تواند بهترین انتخاب شما برای داشتن تعطیلاتی لذت بخش و پر خاطره باشد.

مجموعه گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد سفر و مکان اقامت کمک کند. 

نوشتهٔ قبلی
عید کجا بریم مسافرت داخلی؟
نوشتهٔ بعدی
تعطیلات عید فطر کجا بریم؟

برچسب ها

, , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست