مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

عید کجا بریم خلوت باشه؟

عید کجا بریم خلوت باشه؟ این سوال افراد زیادی است که دوست دارند تعطیلات عید خود را در فضایی خلوت سپری کنند. تعطیلات عید معمولا بهترین فرصت خانواده ها برای مسافرت است تا سال جدید خود را با آرامش و لذتی که از سفر دریافت می کنند، آغاز نمایند. اما در این تعطیلات بیشتر جاهای دیدنی معمولا شلوغ است و برخی افراد تحمل این شلوغی را ندارند.

اغلب وقتی صحبت از سفر می شود، سفر به شمال جزو یکی از اولین گزینه های ما به عنوان مقصد می باشد. درست است که شهرهای ساحلی و جاهای دیدنی معروف تر شمال در تعطیلات عید شلوغ می باشند اما جاهای دیدنی سوادکوه شامل برخی روستاها و جنگل های بکر نیز می شود که می توانید به عنوان مقصدی خلوت برای سفر خود انتخابشان کنید. با سفر به سوادکوه و دیدن این جاذبه های طبیعی و گردشگری و اجاره خانه روستایی در سواکوه می توانید چند روزی را به دور از فضای زندگی شهری در آرامش سپری کنید. بنابراین در صورتی که شما نیز این سوالات برایتان مطرح است که عید کجا بریم ارزون باشه؟ یا عید کجا بریم خلوت باشه؟ جاذبه های طبیعی که در ادامه معرفی می شوند می توانند بهترین گزینه ها به عنوان مقصد سفر نوروزی شما باشند.

آبشار دراسله

نمایی از آبشار دراسله

نمایی از آبشار دراسله

برای پاسخ به سوال عید کجا بریم خلوت باشه؟ می توانیم به آبشارهای سوادکوه اشاره کنیم که زیبایی چشمگیری دارند و در عین حال اغلب بکر و خلوت می باشند. آبشار دراسله یکی از این آبشارهای دیدنی هستند. این آبشار زیبا در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر زیراب در منطقه ییلاقی دراسله قرار داد.

اینستاگرام

روستای دراسله آب و هوایی کوهستانی دارد و در بهار و تابستان می تواند میزبان خوبی برای شما باشد. آبشار دراسله، آبشاری پر آب است و آب گوارای آن با شیب زیادی روان است و منظره جذابی را ایجاد کرده است. روستای دراسله قدمتی تاریخی دارد و جالب است بدانید که در اطراف آن گورهای تاریخی چندین طبقه ای کشف شده است. این روستای زیبا و خوش آب و هوا زمانی استراحت گاه ناصرالدین شاه قاجارنیز بوده است. برای آشنایی بیشتر با این روستا و آبشار زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

آبشار دراسله کجاست؟

آبشار ترز

آبشار ترز

آبشار ترز

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار که می توانیم در پاسخ به سوال عید کجا بریم خلوت باشه؟ به آن اشاره کنیم، آبشار ترز نام دارد. این آبشار زیبا در جنگل لفور قرار دارد که یکی از زیباترین جنگل های ایران و ثبت شده در فهرست میراث طبیعی جهان است.  جالب است بدانید که جنگل های هیرکانی این منطقه قدمتی 40 میلیون ساله دارند. آبشار ترز که حدود 18 متر ارتفاع دارد، آبشاری آهکی و پر آب است که از میان صخره های این جنگل روان شده است که به زیبایی طبیعت این جنگل، لذت گوش سپردن به صدای آب را نیز افزوده است. در اطراف این آبشار می توانید غارهای زیادی را ببینید.

برای دیدن این آبشار زیبا باید حدود 40 دقیقه در مسیری پر فراز و نشیب جنگل پیمایی کنید و در طول مسیر نیز می توانید از دیدن چشم انداز زیبای جنگل و شنیدن آواز پرندگانی مانند قرقاول‌، جغد، تیکا، سار و غیره غرق در لذت شوید. در نزدیکی این آبشار زیبا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی سوادکوه به نام سد البرز قرار دارد که پیشنهاد می کنیم دیدن از آن را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. جنگل لفور پوشش گیاهی متنوعی دارد که شامل درختان توسکا، شمشاد، افرا، نمدار، زبان گنجشک، شاه بلوط، راش و نارون می شود.

جالب است بدانید کوه ترز که آبشار ترز از آن روان است زیستگاه حیواناتی مانند پلنگ، خرس، گراز، جوجه تیغی و غیره است. قلعه کنگلو و قلعه حسن بور نیز از دیگر جاذبه های دیدنی و تاریخی نزدیک به آبشار ترز می باشند که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید تا برنامه سفر شما پربارتر شود. برای آشنایی بیشتر با آبشار ترز، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه نمایید.

آبشار ترز کجاست؟

آبشار شش رودبار

روستای شش رودبار

روستای شش رودبار

در پاسخ به سوال عید کجا بریم خلوت باشه؟ می توانیم به یکی دیگر از روستاهای سوادکوه اشاره کنیم که آبشار زیبای شش رودبار در آن قرار دارد. روستای شش رودبار چشمه ای بسیار زیبا و پر آب به نام چشمه گلناب دره دارد که آب مورد نیاز شیرگاه و زیراب را تأمین می کند. این روستا قدمتی تاریخی دارد و در قبرستانی که در میان کوه های این روستا قرار دارد، گبرهای تاریخی زیادی کشف شده است که سنگ نوشته های تاریخی جالبی دارند.

پوشش گیاهی این روستا شامل گیاهان دارویی زیادی مانند بارهنگ، گل گاوزبان ، گل ختمی ، شاه تره، آویشن، کاکوتی ، بابونه ، زرشک و غیره می شود. مسیر دسترسی به روستای شش رودبار از جاده آلاشت می گذرد. برای دیدن این آبشار زیبا و سایر جاذبه های طبیعی این روستا می توانید اقدام به اجاره خانه ای روستایی در این روستا کنید و چند روزی را از آب و هوای مطبوع و طبیعیت زیبا لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با آبشار و روستای شش رودبار، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه کنید.

آبشار شش رودبار کجاست؟

جنگل راش

جنگل راشجنگل های سوادکوه بهترین گزینه در پاسخ به سوال عید کجا بریم خلوت باشه؟ است. فاصله سوادکوه تا تهران حدود سه ساعت است یعنی شما می توانید هروقت که از شلوغی های شهر خسته شدید و نیاز به آرامش داشتید به جاده بزنید و حدود سه ساعت بعد خود را در دل جنگل ببینید. جنگل راش یکی از زیباترین جنگل ها در سوادکوه است که با چشم اندازهای زیبایی که دارد و آب و هوای مطبوعش توانسته است توجه مسافران را به خود جلب کند.

جنگل راش در ده کیلومتری روستای سنگده قرار دارد و قدمت آن به میلیون ها سال قبل باز می گردد. مازندرانی ها این جنگل را با نام جنگل مرسی سی نیزمی شناسند. این جنگل در صد کیلومتری ساری قرار دارد. برای دیدن جنگل راش باید از جاده فیروزکوه به سمت ورسک، ارفع ده و شورمست رفته و قبل از رسیدن به پل سفید به خروجی که در سمت راست قرار دارد، بروید. در این جنگل زیبا علاوه بر درختان راش می توانید درختان افرا، ملج، توکا، سرخسدار و غیره را نیز مشاهده کنید. درختان زیبای راش حدود 35 متر ارتفاع دارند و قطر برخی از آن ها به یک و نیم متر نیز می رسد. این درختان زیبا حدود 200 سال عمر می کنند و در حدود 60 سالگی بار می دهند. برای آشنایی بیشتر با جنگل راش سوادکوه، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید.

جنگل راش کجاست؟

پارک جنگلی جوارم

پارک جنگلی جوارمیکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه در عید، پارک جنگلی جوارم است. این پارک جنگلی زیبا قسمتی از جنگل جوارم است که به شکل محافظت شده در آمده و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی مانند کلبه های جنگلی، آلاچیق، نمازخانه، رستوران، کافه، بوفه، سرویس بهداشتی، زیپ لاین، باشگاه بیلیارد و غیره دارد. برای اجاره کلبه جنگلی در سوادکوه بهترین گزینه به عنوان مقصد سفر شما، پارک جنگلی جوارم می باشد.

درختان گردو، بلوط، انجیر و افرا پوشش گیاهی این جنگل زیبا را تشکیل می دهند و پوشش جانوری این جنگل نیز شامل جوجه تیغی، خرگوش، قرقاول، شغال، سگ و گراز می شود. این جنگل زیبا جاده ای آسفالت شده دارد و به راحتی می توانید با خودرو در مسیر جنگلی این پارک حرکت کنید و از دیدن زیبایی این جاده غرق در لذت شوید. برای آشنایی بیشتر با این پارک جنگلی زیبا، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

پارک جنگلی جوارم کجاست؟

قله خرونرو

قله خرونرو

قله خرونرو

سوادکوه جاذبه های دیدنی و بکر زیادی دارد که هر یک از آن ها را می توانیم در پاسخ به سوال عید کجا بریم خلوت باشه؟ معرفی کنیم. یکی از جاذبه های بکر سوادکوه قله خرونرو است که مازندرانی ها آن را آلپ ایران نامیده اند. کوهستانی که قله خرونرو در آن قرار دارد چشم اندازی دیدنی از جنگل دارد و اغلب فضایی مه آلود دارد که به زیبایی بکر این کوهستان اضافه کرده است. این قله که حدود سه هزار و شش صد و بیست متر ارتفاع دارد از قله های محبوب کوه نوردان به حساب می آید. برای آشنایی بیشتر با این قله، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

قله خرونرو کجاست؟

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم تا با معرفی برخی از جاذبه های بکر سوادکوه به سوال عید کجا بریم خلوت باشه؟ پاسخ دهیم. سوادکوه جاذبه های دیدنی زیادی دارد که به علت بکر و ناشناخته بودن اغلب خلوت است و می تواند بهترین گزینه برای سپری کردن چند روزی در آرامش و سکوت باشد. می توانید در روستاهای جنگلی این منطقه خانه ای روستایی اجاره کنید و چند روزی لذت زندگی روستایی را تجربه کرده و از جاهای دیدنی اطراف این روستاها نیز دیدن کنید. مجموعه گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد سفر و اجاره خانه روستایی، ویلا، کلبه و غیره کمک کند. 

نوشتهٔ قبلی
جاهای دیدنی سوادکوه در بهار
نوشتهٔ بعدی
عید کجا بریم مسافرت داخلی؟

برچسب ها

, , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست