مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

دراسله | آبشار دراسله | روستای دراسله | دراسله کجاست | عکس

دراسله یکی از زیباترین گزینه هایی است که برای سفر به شمال کشور می توانید انتخاب کنید. این روستای زیبا با طبیعت بکر و مناظر چشم نوازی که دارد می تواند آرامش را مهمان روح و جسم شما کند. به گونه ای که بی شک بعد از اتمام سفرتان مدت ها به این موضوع فکر می کنید که بهترین کار بعد از بازنشستگی تهیه یک خانه روستایی و آغاز یک زندگی سرشار از آرامش است. 

آبشارهای رامسر

آبشارهای رامسر

دراسله کجاست؟

دراسله روستایی از توابع بخش زیراب در شهرستان سوادکوه است که در 40 کیلومتری جنوب غربی زیراب، در دهستان ولوپی قرار گرفته است. آب و هوای روستای دراسله بسیار مطبوع و پاک می باشد. روستای دراسله در ارتفاعات سوادکوه قرار دارد و دارای دره ها، آبشارها و چشمه های بسیاری است که هر ساله و مخصوصا در فصل تابستان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. 

اینستاگرام

دراسله کجاست؟

دراسله کجاست؟

پیشنهاد میکنیم سایر جاهای دیدنی سوادکوه را نیز ببینید.

نقشه مسیر دسترسی به دراسله

نمایی از روستای دراسله

نمایی از روستای دراسله

نام روستای دراسله

قدمت این روستا به زمان های دور باز می گردد. سرزمینی که نام اصلی آن درسرا (یعنی سرزمین گرانبها) بوده است و به مرور زمان به دراسله تغییر نام یافته است. در برخی منابع آمده است از آن جایی که منطقه ییلاقی دراسله دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است در زمان قاجار محل استراحت ناصرالدین شاه بوده است. بسیاری دراسله را یک شهر بزرگ در گذشته می دانند. پیدا شدن قبرهای چندین طبقه در حواشی روستا خود گواه این مطلب است که در این منطقه جمعیت بسیاری می زیسته اند. می گویند دراسله در زمان قاجار محل استراحت ناصرالدین شاه بوده است و پایه گذار کشتی پهلوانی در این منطقه به این شاه قجر نسبت داده می شود.

جمعیت روستای دراسله

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۲۶خانوار) بوده‌است.

آبشار دراسله

آبشار دراسله که از جاهای دیدنی سوادکوه می باشد در 2 کیلومتری روستای دراسله واقع شده است. این آبشار آبی بسیار گوارا و فراوان دارد که همین امر موجب شده تا این منطقه به جاذبه ی گردشگری تبدیل شود.

اگر دوست دارید چند روزی را در میان طبیعتی زیبا و چشم نواز سپری کنید و از گوش سپردن به صدای آب و تنفس در هوایی لطیف و پاک لذت ببرید، روستای دراسله می تواند مقصدی مناسب برای سفر شما باشد.  

آبشار روستای دراسله

آبشار روستای دراسله


دره ای در دراسله

دره ای در دراسله

مسیر آبشار دراسله

برای رفتن به آبشار دراسله باید از سوادکوه به سمت آلاشت بروید. در این میان به یک دوراهی می رسید که به آن له بند نیز می گویند. یک راه از این دوراهی به واله می رود و راه دیگر آن به دراسله می رسد. جالب است بدانید به دراسله بهشت گمشده نیز می گویند و همین نام نشان دهنده زیبایی خاص این روستا است. 

تمام مسیر این آبشار سرشار از زیبایی است و می توانید از مسیر نیز به اندازه مقصد لذت ببرید. تماشای چشم اندازهای بکر در اطراف این روستا می تواند تا ساعت ها شما را غرق در لذت و آرامش کند و تنفس در هوایی که سرشار از اکسیژن خالص است، روح و جانتان را جلا می بخشد. 

پوشش گیاهی و جانوری روستای دراسله

اگر به گیاهان دارویی و میوه های جنگلی علاقه دارید، دراسله می تواند همان مقصدی باشد که شما را شگفت زده می کند. بی شک از این که چند روزی در این روستای زیبا اقامت داشته باشید و زمان خود را صرف طبیعت گردی کنید پشیمان نخواهید شد. می توانید در میان پیاده روی های خود، میوه های جنگلی تازه را بچینید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید. همچنین می توانید در مسیر خود علاوه بر این که از دیدن چشم اندازهای طبیعی لذت می برید و با نفس های عمیق، اکسیژن خالص را می بلعید، گیاهان دارویی و ادویه های وحشی را نیز بچینید. 

ماهی قزل آلای رودخانه های این روستا شهرت خاصی دارند همچنین در این منطقه گیاهان دارویی مثل گل گاوزبان، پرسیاوشان و گل هایی با نام های محلی مثل کاس، اورشمک، الزی، کولک، الک، دازه، سمراق، گل فتمین و میوه های وحشی از جمله زرشک، تل گا، ولیک، گل چنگیل و آلوچه به وفور یافت می شود.

پوشش گیاهی روستای دراسله

پوشش گیاهی روستای دراسله

 تصاویری از دراسله

آبشار دراسله

آبشار دراسله

روستای دراسله

روستای دراسله


روستای دراسله آبشار

روستای دراسله آبشار


نمایی از آبشار دراسله

نمایی از آبشار دراسله

جمع بندی 

در این نوشته سعی کردیم تا روستای دراسله را که یکی از زیباترین روستاهای سوادکوه است، به طور کامل معرفی کنیم. همان طور که توضیح دادیم این روستای زیبا دارای چشم اندازها و مناظر طبیعی بسیار زیبایی است و شما می توانید با اجاره یک خانه روستایی در این منطقه، چند روزی را از درگیری های روزمره و شلوغی های شهر فاصله گرفته و لذت زندگی روستایی را تجربه کنید. 

یکی از جاذبه های دیدنی این روستا، آبشار دراسله است که می توانید در کنار آن چادر زده و از استراحت در هوایی پاک و گوش سپردن به صدای آب غرق در لذت شوید و روحتان را تازه کنید. 

 ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، خاطره خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
3 آبشار دیدنی رامسر | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
شیرین رود | تصاویر

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست