مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی مازندران در زمستان

جاهای دیدنی مازندران در زمستان نیز زیبایی خاص خود را دارند. مازندران یکی از زیباترین استان های ایران است که طبیعت آن شامل جنگل های بکر، کوهستان ها و سواحل دریای خزر می شود. تنوع جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی این استان سبب شده است تا در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی باشد. اگر قصد دارید در زمستان سفری به مازندران داشته باشید پیشنهاد می کنیم تماشای جاهای دیدنی سوادکوه را در برنامه سفر خود قرار دهید.

مازندران در هر فصلی از سال زیباست و شما می توانید سفری رویایی به این استان داشته باشید. اغلب افراد بهار و تابستان را برای سفر به شمال انتخاب می کنند اما این استان در پاییز و زمستان نیز بی نهایت زیباست. در زمستان چشم اندازهای جنگلی پوشیده از برف شده اند و منظره ای جذاب را در مقابل شما قرار خواهند دارد. پیاده روی در مسیرهای جنگلی که درختان آن به خواب زمستانی رفته اند و بدون برگ در مه غوطه ور شده اند لذتی به یاد ماندنی و متفاوت دارد. به هر حال باغ بی برگی، که می گوید که زیبا نیست؟؟

جاهای دیدنی سوادکوه در زمستان

سوادکوه یکی از زیباترین شهرستان های استان مازندران است که با سفر به آن می توانید خود را در میان جنگل های هیرکانی با قدمت میلیون ها سال ببینید. می توانید در روستاهای زیبای سوادکوه اقامتی چند روزه داشته باشید و صفا و لذت زندگی در روستا را تجربه کنید. همچنین می توانید از جنگل ها، بناهای تاریخی، بازارهای محلی، دریاچه ها و غیره نیز دیدن کنید. از جمله جاهای دیدنی مازندران در زمستان که در سفر خود به سوادکوه می توانید از آن ها دیدن کنید عبارتند از:

روستای ازانده

جنگلی برفی که خودرویی در حال عبور از آن است

روستای ازانده

اینستاگرام

روستاهای سوادکوه بسیار بکر و زیبا هستند و شما می توانید با اجاره خانه روستایی در سوادکوه از طبیعت بکر این روستاها دیدن کنید. یکی از زیباترین روستاهای سوادکوه، روستای ازانده است که در کنار جنگلی انبوه قرار گرفته و طبیعت زیبایی دارد. در این روستای زیبا شما خانه هایی را می بینید که قدمت برخی از آن ها بیش از صد سال است. با اقامت در این روستا در زمستان می توانید لذت خوابیدن کنار بخاری آتشی و گوش سپردن به صدای سوختن هیزم ها را تجربه کنید که بسیار به یاد ماندنی است.

جاده ای در میان جنگل زیبای ازانده کشیده شده است و شما می توانید با خودروی خود از این مسیر عبور کرده و به تماشای طبیعت زیبای جنگل زمستانی بپردازید. برای آشنایی بیشتر با این روستای زیبا، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای ازانده

روستای شاهکلا

نمایی از یک روستا که در میان تپه های جنگلی قرار دارد

یکی دیگر از روستاهای زیبای سوادکوه که می توانید برای لذت بردن از جاهای دیدنی مازندران در سوادکوه در آن روستا اقامت کنید، روستای شاهکلا است. این روستای زیبا از توابع شیرگاه است و در دل جنگل های لفور قرار گرفته است. جالب است بدانید که قدمت این روستا به حدود 800 سال پیش باز می گردد. در این روستا باغ ها و چشم اندازهای زیبایی از جنگل و کوهستان را خواهید دید. در اطراف این روستا جنگلی بکر دیده می شود و رودخانه پرآبی نیز از این روستا می گذرد. با اقامتی چند روزه در شاهکلا می توانید از جاهای دیدنی شیرگاه نیز دیدن کرده و لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با این روستا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی روستای شاهکلا

لفور

نمایی برفی از یک روستا

لفور

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی سوادکوه، لفور نام دارد. این دهستان زیبا از 29 آبادی و روستا تشکیل شده و جنگلی بسیار زیبا دارد. برای افرادی که به طبیعت گردی و کمپ در جنگل علاقه دارند، لفور نام آشنایی است. جنگل لفور پوشیده از درختان کهنسال سر به فلک کشیده، رودخانه ها، تپه ها و دره ها است. پوشش گیاهی و جانوری متنوع این جنگل و روستاهایی که در دل آن ساخته شده اند همگی شما را به سفری رویایی و خاطره انگیز دعوت می کنند. هفت آبشار تیرکن در میان این جنگل قرار دارد و یکی از زیبایی های لفور به حساب می آید. سد لفور نیز یکی از مهم ترین جاهای دیدنی مازندران در زمستان می باشد. برای آشنایی بیشتر با این دهستان، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

لفور کجاست؟

برج لاجیم

نمای هوایی برج لاجیم

نمای هوایی برج لاجیم

روستای لاجیم یکی  از روستاهای زیبای سوادکوه است که در اطراف شهر زیراب قرار دارد. در این روستای زیبا بنایی تارخی به نام برج لاجیم قرار دارد که در سفر خود به سوادکوه می توانید از آن نیز دیدن کنید. این بنای تاریخی قدمتی بیش از 1000 سال دارد و در قسمتی از آن کتیبه هایی به زبان های کوفی و پهلوی ساسانی دیده می شود. روستای لاجیم توسط جنگل های انبوه از هر طرف احاطه شده است و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. برای آشنایی بیشتر با این بنای تاریخی، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

برج لاجیم

پل ورسک

نمایی مه آلود از پل ورسک

ورسک

سوادکوه منطقه ای کوهستانی است که رودها و رودخانه های بسیار زیادی دارد، به همین دلیل نیز در این شهرستان، پل های متعدد، تاریخی و البته زیبایی را خواهید دید. اما پل ورسک در میان تمامی این پل ها یک شاهکار واقعی است. این پل زیبا که در مسیر راه آهن تهران_ شمال قرار دارد در زمان رضا خان پهلوی ساخته شده و ارتفاع آن بیش از 110 متر است. در سفر خود به سوادکوه می توانید در روستای ورسک اقامتی چند روزه داشته باشید و از تماشای جاهای دیدنی مازندران در زمستان لذت ببرید. برای آشنایی کامل با این پل خاص که نامش در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده است، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

پل ورسک

جمع بندی

در این نوشته به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی سوادکوه پرداختیم. همان طور که توضیح دادیم در هر فصلی از سال می توانید به سوادکوه سفر کنید. در بهار هوا معتدل و کمی خنک است و طبیعت تازه در حال بیدار شدن کامل از خواب زمستانی می باشد. در تابستان چشم انداز جنگل های انبوه و سبز این منطقه شما را شگفت زده خواهد کرد و هوا تقریبا گرم است. در پاییز با سفر به سوادکوه، خود را درمیان یک تابلو نقاشی رنگارنگ خواهید دید و باران های پاییزی روح شما را جلا می دهد. اما اگر زمستان را برای این سفر انتخاب کنید بی شک جلوه ای تازه از جنگل را خواهید دید. شاخه های برهنه درختان غوطه ور در مه و صدای بادی که در میان جنگل می پیچد این حس را در شما ایجاد می کند که در سکانسی از یک فیلم قرار گرفته اید.

برای لذت بردن از تماشای جاهای دیدنی مازندران در زمستان می توانید در خانه ای روستایی اقامتی چند روزه داشته باشید و در حالی که در کنار بخاری هیزمی از صدا و بوی سوختن هیزم لذت می برید و به صدای رقص باران روی شیروانی گوش سپرده اید، از پنجره به نمای جنگلی سفید پوش از برف چشم بدوزید. تیم گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد سفر و اجاره محل اقامت کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
جاهای دیدنی سوادکوه در تابستان
نوشتهٔ بعدی
معروف‌ترین مراکز خرید مادرید

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست