مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

نمایشگاه گل محلات

نمایشگاه گل محلات کجاست؟

در یکی از شهرستان های استان مرکزی شهری کوچک با شهرت جهانی به نام محلات وجود دارد. شهرستان محلات یکی از زیباترین و مشهور ترین شهرستان ها در ایران است. کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که از نمایشگاه گل محلات بی خبر باشد؛ چرا که محلات به بهشت افسانه ای، شهر گل ها و از همه مهمتر به هلند ایران معروف است.  محلات را از کشور های شرق آسیا گرفته تا غرب اروپا همه می شناسند.

نمایشگاه گل محلاتهمانطور که گفته شد شهرستان محلات به دلیل وجود آب و هوا وخاک بسیار مناسب مکانی شگفت انگیز برای رشد انواع گل و گیاهان محسوب می شود. محلات اولین شهرستان از لحاظ وسعت زمین های زیر کشت گل و گیاهان زینتی در کشور می باشد. چیزی حدود نه صد هکتار زمین در این منطقه زیر کشت گل و گیاه است. به لطف همین شرایط آب و هوایی مناسب و داشتن چشمه های آب گرم در اطراف این شهرستان، سالانه چیزی بالغ بر 120 گونه گیاهی پرورش داده و در نمایشگاه گل محلات به نمایش می گذارند. به طوری که تقریبا 3000 هزار نفر در این منطقه به پرورش گل و گیاه مشغول هستند و از این راه کسب درآمد می کنند. از این جهت، سالانه بیش از بیست و دو میلیون شاخه، گل شاخه ای و گلدانی از این منطقه به سراسر کشور و کشور های همسایه ارسال می شود. لازم به ذکر است که این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های گل در ایران و قاره آسیا است.

نمایشگاه گل محلات تنها یک نمایشگاه گل و گیاه معمولی نیست. در این نمایشگاه از سراسر دنیا افرادی به عنوان بازدید کننده می آیند تا بتواند گل و گیاهانی را ببینند که، احتمال دیدن  بعضی از آن ها در نقاط دیگر دنیا ممکن نیست؛ چرا که تعداد بسیار کمی از آنها باقی مانده است. دقیقا درهمان نقطه است متوجه می شوید شهرستان محلات واقعا جزئی از بهشت است.

نمایشگاه گل محلاتپیشنهاد می کنیم این مطالب را هم ببینید:

اینستاگرام

معرفی محلات

جاهای دیدنی محلات

آب گرم محلات

زمان نمایشگاه گل محلات

شما می توانید از اواسط اردیبهشت ما تا اواخر شهریور ماه همه روزه از نمایشگاه گل محلات بازدید کنید. البته بیشترین زمان بازدید از این نمایشگاه در اردیبهشت ماه می باشد. ممکن است نگران ازدحام و شلوغی جمعیت در این مکان باشید و  نتوانید آنطور که می خواهید از گل و گیاه ها دیدن کنید، باید بدانید که جای هیچ نگرانی نیست؛ در آن زمان آنقدر از آن همه زیبایی، تنوع و رنگ های زیبا شگفت زده می شوید، که هیچ چیز دیگری برایتان ذره ای اهمیت نخواهد داشت.

پیشنهاد می شود برای بازدید از نمایشگاه به علاوه یک سفر خاطره انگیز به شهرستان محلات، حتما در خرداد ماه به این شهرستان سفر کنید. درست است که محلات به گل های آن معروف است، اما این منطقه جدا از گل و گیاهان جذاب، مناطق گردشگری زیبای دیگری مانند: چشمه های آب گرم، سد باستانی نیم ور چشمه و ییلاق های دیدنی نیز دارد. اگر برای بازدید از نمایشگاه گل محلات به این شهرستان سفر کردید، حتما به این مناطق گفته شده نیز سری بزنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

نمایشگاه گل محلات

نمایشگاه گل محلات

معرفی نمایشگاه گل محلات

نمایشگاه گل محلات هر سال در این شهرستان برگزار می شود و فرصت بسیار مناسبی برای دوست داران گل و گیاه، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در این زمینه می باشد. این نمایشگاه از چندین سالن نمایشگاهی مرتبط به همراه سالن های وسیع نمایش گل، دشت های گل و سالن های فروش تشکیل شده است.

در نمایشگاه گل و گیاه می توانید شاهد غرفه های متنوع دیگری هم باشید. از جمله این غرفه های متنوع می توان به غرفه آشنایی کودکان با نحوه کشت و کار گل ها و گیاهان زینتی، کارگاه های آموزشی تولید گل و گیاه، غرفه آشنایی با آداب و رسوم کهن محلات و …اشاره کرد.

این نمایشگاه محلی وسیع برای نمایش و توزیع انواع گوناگون گل و گیاهان زینتی است و مانند بهشتی رویایی به چشم می آید.

نمایشگاه گل محلات

نمایشگاه گل محلات

علاقمندان به گل و گیاه می توانند انواع متفاوتی از گل های آپارتمانی، گیاهان زینتی، درختچه های زیبا و کاکتوس های متنوع را خریداری کنند. گیاهانی مانند: گل داوودی، گل میخک، گل زنبق، گل مینا، گل محبوبه شب، گل گلایل، گل ختمی، گل مریم، گل رز، انواع کاکتوس، پتوس، پاپیتال، انواع زنجیره مو، انواع بذر بنفشه، بنجامین، نیکوس، انواع درختچه های گل دار، دیفن باخیا و… .

گفتنی است برای بازدید از  نمایشگاه گل محلات گردشگران زیادی از کشور های  ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، روسیه، تاجیکستان و … برای خرید گل و گیاه به این نمایشگاه می آیند.

تاریخچه پرورش گل محلات

گفته می شود که تاریخچه پرورش گل در محلات درست به اندازه پیشینه پرورش گل در ایران است. در ایران نخستین بار، هشتاد و پنج سال پیش، فردی مسیحی به نام پرتیوار با وارد کرد بذر گل از هلند در باغچه خود در شهر تهران اقدام به گلکاری کرد. گفته می شود این فرد از هلندی های مقیم پایتخت بوده است. از ویژگی های گل های محلات می توان به عطر خوش و ماندگار، تنوع بالا در رنگ و مقاومت بالای  آن ها اشاره کرد.

نمایشگاه گل محلاتمسیر های دسترسی به نمایشگاه گل محلات

برای سفر به نمایشگاه گل در شهرستان محلات باید بدانید که این شهرستان بین سه شهر دلیجان، خمین و اراک جای گرفته است و از سه سمت می توانید به نمایشگاه گل محلات سفر کنید.

مسیر اول اراک:  جاده اراک_ خمین را به سوی محلات بروید پس از 46 کیلومتر به جاده خوگان_خوراوند وارد شوید. این مسیر به سمت جاده خمین_ محلات می رود که از خود این جاده تا خمین 60 کیلومتر فاصله است. وقتی وارد این جاده شدید به سمت جاده دلیجان _ محلات رانندگی کنید تا به نمایشگاه گل محلات برسید.

مسیر دوم خمین: شروع از جاده خمین_ محلات و ادامه مسیر مانند مسیر اول.

مسیر سوم دلیجان: شروع از جاده دلیجان _ محلات و بعد از نیم ساعت به نمایشگاه گل می رسید. این مسیر کوتاه ترین  و آسانترین مسیر برای رسیدن به نمایشگاه است.

نکته مهم درباره نمایشگاه گل محلات این است؛ که برای بازدید از این نمایشگاه نیاز نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید. می توانید با خیالی آسوده به این نمایشگاه سفر کرده و خریدی دلنشین از گل های زیبا داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم ببینید:

سرچشمه محلات

معرفی شهر نیمور محلات

جاهای دیدنی سوادکوه

  ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
جنگل های محمودآباد | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
معرفی قدیمی‌ ترین بناهای تاریخی آجری در ایران

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست