مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جنگل های محمودآباد | تصاویر

جنگل های محمودآباد از جمله زیباترین جاهای دیدنی مازندران به حساب می آیند. در این نوشته تصمیم داریم تا تعدادی از این جنگل های زیبا و دیدنی را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به جنگل پیمایی و دیدن مناظر طبیعی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه کنید.

معمولا اولین پیشنهاد به عنوان مقصد سفر از میان یکی از مناطق شمالی کشور انتخاب می شود. زیبایی شهرها و روستاهای شمال در هر فصلی از سال به شکلی متفاوت خودنمایی می کند. زیبایی جنگل از سویی ما را به سمت شمال می کشاند و عظمت دریا از سویی دیگر. مناظر دیدنی، روستاهای با صفا، جنگل های بکر، تفریحات ساحلی، آب و هوای دلپذیر و … از جمله جذابیت هایی هستند که با سفر به شمال به استقبالشان می رویم. 

شهرستان محمودآباد در  استان مازندران یکی از زیباترین مناطق ساحلی شمال کشور است. اگر دوست دارید با سفر به شمال هم جنگل را ببینید و هم از دریا لذت ببرید، محمود آباد یکی از بهترین گزینه هایی است که پیش رو دارید. 

جنگل های محمود آباد

جنگل های محمود آباد

اینستاگرام

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]
 مطلب پیشنهادی : معرفی شهرستان محمودآباد

زیباترین جنگل های محمودآباد

جنگل های محمودآباد از زیباترین جنگل هایی هستند که می توانید از دیدنشان لذت ببرید. شهرستان محمودآباد دارای جاذبه های تفریحی و دیدنی زیادی است و همین امر سبب شده است ،  مسافران زیادی در تمام فصول سال به این منطقه سفر کنند.

جنگل های محمودآباد از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان به حساب می آیند. برخی از این جنگل ها دارای مناظر بکری هستند و برخی دیگر میزبان گردشگران و مسافران زیادی شده اند. بنابراین اگر شما عاشق شلوغی هستید و در جمع از سفر لذت می برید و یا اگر به تنهایی و سکوت علاقه دارید در هر دو صورت می توانید مقصد مورد نظر و محبوب خود را در میان جنگل های این شهرستان زیبا پیدا کنید. 

معمولا محمودآباد را با ساحل های زیبایش به عنوان یک مقصد گردشگری برای دیدن و لذت بردن از دریا می شناسند. اما اگر تا به حال به این شهرستان سفر نکرده اید جالب است بدانید که زیبایی جنگل های محمودآباد نیز اگر بیشتر از دریای آن نباشد، کمتر نیست. از جنگل های نام آشنای این منطقه می توان به  جنگل تشبندان ،  جنگل بونده  و  جنگل اهلم  اشاره کرد.

جنگل های محمود آباد

جنگل های محمود آباد

  مطالب پیشنهادی :

  جاهای دیدنی محمودآباد

  سرزمین رویاها محمودآباد

  معرفی بازارهای محمودآباد

جنگل تشبندان، یکی از زیباترین جنگل های محمودآباد

تشبندان نام روستایی در بخش مرکزی شهرستان محمودآباد در استان مازندران  است. جنگل تشبندان محمودآباد در سمت شرق جاده آمل _ محمودآباد قرار دارد و یکی از زیباترین جنگل های محمودآباد به حساب می آید. در این منطقه پارک جنگلی تشبندان قرار گرفته است. در این جنگل ها درختانی مثل ممرز، افرا، گردو، راش، آل، نارون، انجیل، زبان گنجشک، بلوط، شیردار، توسکا، ولیک،  لرگ و کرات دیده  می شود. جنگل تشبندان محمودآباد از تملک جنگل داری  خارج و تحت نظارت و تملک  شهر داری محمودآباد در آمده است و این اقدام را می توان قدمی در راستای حمایت و حفاظت از این جنگل دانست.

زمانی که در این جنگل زیبا قدم بزنید می توانید صدای آواز پرندگان و جوی های آب روان را بشنوید. هوای پاک و دلپذیر جنگل به شما کمک می کند تا نفس کشیدن در اکسیژن خالص را تجربه کنید. این جنگل پیمایی می تواند یکی از بهترین خاطرات شما را در سفر به شمال رقم بزند. 

جنگل تشبندان محمودآباد

جنگل تشبندان محمودآباد

آدرس جنگل تشبندان محمودآباد 

محمودآباد، جاده آمل نرسیده به کلوده ، با فاصله ده کیلومتر از مرکز شهر

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی اطراف مشهد

جنگل های سوادکوه

جنگل بونده، یکی از جنگل های محمودآباد

یکی دیگر از زیباترین جنگل های محمودآباد، جنگل بونده نام دارد. روستای بونده از روستاهای مرکزی شهرستان محمودآباد در استان مازندران است. این روستا از سمت جنوب به روستای شومیا ، روستای گلیرد ، کلوده و آمل منتهی می شود. روستای بونده از سمت شمال به روستای تجکنار،روستای اهلم و نور می رسد و پایان آن با انبوهی از درختان سر به فلک کشیده جنگلی پوشیده شده است . 

جنگل بونده  از جاذبه های بسیار دیدنی و پر طرفدار این روستا در شهرستان محمودآباد است که همواره گردشگران  و دوست داران طبیعت را به سمت این روستا می کشاند. این جنگل مساحتی حدود هشتصد هکتار دارد و از بزرگ ترین جنگل های مازندارن به حساب می آید . جنگل بونده بین روستای بونده و روستای شرفتی قرار گرفته است و مکان بسیار مناسبی برای تفریح و استراحت مسافران می باشد .  پوشش جنگلی در این جنگل شامل درختانی مانند ممرز، زبان گنجشک، ازار، کرات، لرگ، نارون، ولیک، راش، بلوط، افرا، توسکا، گردو و شیردار است.

اگر دوست دارید تعطیلات خود را در جنگلی رویایی بگذرانید و از مناظر زیبایی لذت ببرید، جنگل های محمودآباد می تواند این فرصت را برای شما به ارمغان بیاورد. 

جنگل بونده محمود آباد

جنگل بونده محمود آباد

آدرس جنگل بونده

روستای بونده در مسیر آمل – محمودآباد و در بیست کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد قرار گرفته است.

معرفی جنگل اهلم محمودآباد

یکی دیگر از زیباترین جنگل های محمودآباد، جنگل اهلم نام دارد. روستای اهلم در مسیر جاده محمودآباد به نور است و یازده کیلومتر از مرکز شهر محمودآباد فاصله دارد. جنگل اهلم در روستای اهلم چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی دارد و از جاذبه های شهرستان محمودآباد استان مازندارن محسوب می شود.

جنگل اهلم طبیعتی بکر و زیبا دارد و مکان مناسبی برای تفریح و استراحت به حساب می آید. گردشگران زیادی به این جنگل می آیند و از طبیعت سرسبز و هوای پاک و اکسیژن خالص آن لذت می برند .  پوشش گیاهی بسیار متنوعی را در جنگل اهلم می توانید مشاهده کنید. پوشش گیاهی این جنگل شامل تلی، تمشک، پلم، گزنا، چماز، سرخاب، اوجی، واش و شالدم می شود.

روستای اهلم محمود آباد

روستای اهلم محمود آباد

آدرس روستای اهلم محمود آباد

مسیرنور به محمودآباد، ابتدای خروجی شهر محمودآباد، بعد از امام زاده فضل وارد جاده فرعی می شوید، دو کیلومتر در جاده فرعی می روید تا به روستای اهلم برسید. با رسیدن به این روستا می توانید یکی از زیباترین جنگل های محمودآباد را نیز ببینید. 

 پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم ببینید:

 شهرستان ساری

 جاهای دیدنی بابل

 جاهای دیدنی کیاسر

اگر قصد سفر دارید می توانید از طریق سایت گردشگری ایران کجاست اقدام به رزرو اینترنتی محل اقامت مورد نظر خود کنید.

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
5 روستای دیدنی ساری | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
نمایشگاه گل محلات

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست