مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

عید کجا بریم مسافرت داخلی؟

عید کجا بریم مسافرت داخلی؟ در پاسخ به این سوال می توانیم گزینه های مختلفی را به عنوان مقصد سفر نوروزی به شما معرفی کنیم. تمامی شهرها و روستاهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و در بهارنیز آب و هوا به قدری مطبوع است که سفر به تمام نقاط ایران می تواند لذت بخش باشد. اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در هر تعطیلات و فرصت سفری که پیش می آید راهی شمال کشور می شوید، پیشنهاد می کنیم رفتن به جاهای دیدنی سوادکوه را در برنامه سفر خود قرار دهید. سوادکوه جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد که اغلب آن ها مانند آبشار گزو، دریاچه شورمست، آلاشت، پارک جنگلی جوارم و غیره شهرت زیادی دارند.

اما ما در این نوشته تصمیم داریم تعدادی از جاهای دیدنی بکر سوادکوه را معرفی کنیم تا افرادی که می پرسند عید کجا بریم خلوت باشه؟ و دوست دارند دور از شلوغی، تعطیلات عید خود را سپری کنند نیز بتوانند این گزینه ها را در برنامه سفر خود قرار دهند.

آبشار اسکلیم

آبشار اسکلیم کجاست؟

آبشار اسکلیم کجاست؟

سوادکوه یکی از گزینه های جذابی است که می توانیم در پاسخ به سوال عید کجا بریم مسافرت داخلی؟ به آن اشاره کنیم. فاصله سوادکوه تا تهران حدود سه ساعت است و شما می توانید تنها با سه ساعت رانندگی خود را در دل جنگل های هیرکانی ایران با میلیون ها سال قدمت ببینید. جاذبه های دیدنی سوادکوه شامل آبشارها، غارها، قله ها، روستاها و جنگل های مختلفی می شود که هر یک از آن ها زیبایی چشم گیری دارند. یکی از این آبشارها، آبشار اسکلیم نام دارد.

اینستاگرام

آبشار اسکلیم که محلی ها آن را با نام آبشار گالش کلا نیز می شناسند در جنگل لفور قرار دارد. این آبشار آهکی خواص درمانی زیادی دارد و با 32 متر ارتفاع به عروس آبشارهای سوادکوه شهرت پیدا کرده است. برای دیدن این آبشار زیبا باید حدود سه ساعت جنگل پیمایی کنید. در این مسیر می توانید از چشم انداز زیبای درختان سر به فلک کشیده و چشمه ها و جوی های روان متعدد لذت ببرید.  آبشار اسکلیم به صورت پلکانی روان شده است و حوضچه های متعددی را ایجاد کرده است.

برای رفتن به این آبشار باید از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه حرکت کنید. برای اقامت در این منطقه نیز می توانید اقدام به اجاره خانه روستایی در سوادکوه کنید و یا در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی با رعایت نکات ایمنی، در جنگل چادر زده و کمپ کنید. برای آشنایی بیشتر با این آبشار آهکی زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

آبشار اسکلیم کجاست؟

برج باوند

برج باوند

برج باوند

در پاسخ به سوال عید کجا بریم ارزون باشه؟ سوادکوه یکی از بهترین گزینه ها است، زیرا در سواکوه می توانید با اقامت در خانه ای روستایی و یا کمپ کردن در جنگل چند روزی از آب و هوای خوب این منطقه لذت برده و به دیدن جاذبه های طبیعی متعددی که در سوادکوه وجود دارد بروید. یکی ازجاهای دیدنی که می توانید دراین تعطیلات از آن دیدن کنید، برج باوند سوادکوه است. اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه دارید، دیدن این برج دیدبانی که مربوط به زمان ساسانیان است می تواند برای شما لذت بخش باشد. برای آشنایی بیشتر با این بنای تاریخی می توانید نوشته زیر را بخوانید:

معرفی برج باوند سوادکوه

غار زنگیان

غار زنگیان

غار زنگیان

یکی از دلایلی که سوادکوه را برای پاسخ به سوال عید کجا بریم مسافرت داخلی؟ انتخاب کردیم تنوع بسیار زیاد جاذبه های دیدنی این منطقه است. از آن جایی که سوادکوه منطقه ای کوهستانی و جنگلی است غارهای زیادی دارد که می توانند توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب کنند. یکی از این غارها، غار زنگیان است که در روستای زنگیان سوادکوه قرار دارد. این غار حدود 800 متر طول دارد و دهانه آن 4 متر است. درون غار نیز دهلیزهای بسیار طولانی می باشد.

چشم انداز اطراف این غار بسیار زیبا است و در نزدیکی آن می توانید از ارفع ده و دراسله نیز که از زیباترین مناطق سوادکوه به حساب می آیند، دیدن کنید. برای دیدن این غار زیبا باید از قائم شهر به سمت پل سفید بروید. گفته می شود این غار در زمان مغولان به عنوان زندان به کار می رفته است. در غار زنگیان چهارتالاب بزرگ، حوضچه، استلاگتیت ها، استلاگمیت ها و کریستال های متعدد و زیبایی را مشاهده کنید. برای آشنایی با این غار زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه کنید:

غار زنگیان کجاست؟

سد سنبل رود

سد سنبل رود

سد سنبل رود

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی که می توانید در سوادکوه از دیدن آن لذت ببرید، سد سنبل رود است که به تفریحگاهی پر طرفدار تبدیل شده است. این سد در میان جنگلی به وسعت 40 هکتار قرار دارد و وجود پارک جنگلی، آلاچیق، بوفه، رستوران و سایر امکانات رفاهی در این جنگل سبب شده است تا توجه گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه جلب شود. می توانید سوار قایق های موتوری و پدالی شده و از تماشای تلاقی آب و جنگل لذت ببرید.

همچنین در اطراف سد سنبل رود می توانید  اسب سواری یا درشکه سواری کنید. اگر در فکر اجاره کلبه جنگلی در سوادکوه هستید، کلبه های چوبی که در محوطه سد و جنگل سنبل رود قرار دارند می توانند بهترین انتخاب شما باشند. سد سنبل رود یکی از گزینه هایی است که می توانیم در پاسخ به سوال عید کجا بریم خوش بگذره؟ با اطمینان به آن اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه دیدنی و تفریحی پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

سد سنبل رود کجاست؟

جنگل پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره

بی شک جنگل های زیبایی که در سوادکوه قرار دارند از مهم ترین جاذبه های این منطقه و از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار به حساب می آیند. در دل این جنگل ها تنوع گیاهی جالبی را مشاهده خواهید کرد. جوی ها و چشمه های روان در میان درختان کهنسال و سر به فلک کشیده، زیبایی جنگل را دو چندان کرده اند. یکی از این جنگل های دیدنی، جنگل پلنگ دره نام دارد.

جنگل پلنگ دره در شیرگاه قرار دارد و جوی های متعددی که در میان این جنگل روان هستند به آبشار پلنگ دره می رسند که زیبایی چشمگیری دارد . برای دیدن این آبشار باید در میان جنگل در امتداد مسیر رودخانه حرکت کنید. این جنگل پیمایی بسیار جذاب است و می تواند لحظات آرامش بخشی را برای شما ایجاد کند. آبشار پلنگ دره حدود 8 متر ارتفاع دارد و در پایین آن نیز حوضچه ای ایجاد شده است که با توجه به عمق آن می توانید در آن شنا کنید.

جنگل پلنگ دره مسیر همواری دارد که پیاده روی و حتی دوچرخه سواری را در این مسیر بسیار لذت بخش کرده است. پوشش گیاهی این جنگل شامل درختان انجیلی، توسکا، پر سیاوشان و پونه جنگلی می شود. در این جنگل حیوانات وحشی زندگی نمی کنند بنابراین می توانید با خیال راحت در جنگل چادر بزنید و در کنار رودخانه کمپ کنید. رودخانه ای که به آبشار پلنگ دره می رسد آبی زلال و خنک دارد و آب تنی در آن بسیار لذت بخش است.

از جاذبه های دیدنی نزدیک جنگل پلنگ دره می توانیم به سد برنجستانک اشاره کنیم که تفریحگاه بسیار زیبا و پر طرفداری است. برای آشنایی بیشتر با جنگل و آبشار پلنگ دره پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

معرفی جنگل و آبشار پلنگ دره

جنگل هلی دار

جنگل هلی دار

جنگل هلی دار

یکی دیگر از جنگل هایی که می توانید با سفر به سوادکوه از آن دیدن کنید، جنگل هلی دار است. جنگل هلی دار منطقه ای بکر است که اغلب در پوششی از مه قرار گرفته و چشم اندازی کم نظیر را ایجاد کرده است. این جنگل قدمت بسیار زیادی دارد و پوشش گیاهی متنوع آن می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. با جنگل پیمایی در دل این جنگل بکر می توانید خود را در بهشتی زیبا تصور کنید و از گوشی سپردن به آواز پرندگان، صدای آب روان جوی ها و حس کردن نسیمی که از میان شاخ و برگ درختان گذر کرده بر روی پوست خود، غرق در لذت و آرامش شوید. برای آشنایی بیشتر با این جنگل زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید:

جنگل هلی دار کجاست؟

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم تا با معرفی برخی از جاذبه های دیدنی سوادکوه به سوال عید کجا بریم مسافرت داخلی؟ پاسخ دهیم. همان طور که گفتیم سوادکوه جاذبه های طبیعی فراوانی دارد که از جمله آن ها می توانیم به غارها، آبشارها، جنگل ها، سدها، روستاها و غیره اشاره کنیم.

اگر شما هم دوست دارید تعطیلات نوروزی خود را به شکلی خاطره انگیز سپری کنید و می پرسید عید کجا بریم خوبه؟ مجموعه گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در انتخاب بهترین مقصد سفر و اجاره ویلا، خانه روستایی، کلبه و غیره به شما کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
عید کجا بریم خلوت باشه؟
نوشتهٔ بعدی
تعطیلات عید کجا بریم؟

برچسب ها

, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست