مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

فاصله سوادکوه تا تهران

فاصله سوادکوه تا تهران چقدر است؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید به شمال کشور سفر کرده و از مناظر زیبای شمال کشور دیدن کنید، احتمالا نام سواد کوه را شنیده اید و می خواهید پاسخ  این سوال را بدانید. در این نوشته تصمیم داریم تا اطلاعات کاملی را در مورد جاهای دیدنی سوادکوه ارائه دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم به فکر سفر به سوادکوه هستید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

فاصله سوادکوه تا تهران

فاصله سوادکوه تا تهران

فاصله زمانی تهران تا سوادکوه

شمال کشور از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است و در تمام طول سال میزبان مسافران زیادی می باشد. همه ما زمانی که به سفر فکر می کنیم بی شک یکی از شهرها یا روستاهای شمالی را در گزینه های خود به عنوان مقصد سفر در نظر گرفته ایم. وجود دریا و شهرهای ساحلی زیبا، وجود جنگل و روستاهای بکر، آب و هوای خوب، چشم اندازهای دیدنی و غیره برخی از دلایل محبوب بودن شمال کشور برای سفر است و در این میان با سفر به شهرتان سوادکوه می توانید از تمامی این زیبایی ها به صورت همزمان لذت ببرید. فاصله سوادکوه تا تهران را می توانید با قطار، اتوبوس، تاکسی و خودروی شخصی طی کنید.

فاصله سوادکوه تا تهران با خودرو حدود سه ساعت است. در واقع سوادکوه 250 کیلومتر از تهران فاصله دارد و این فاصله نزدیک باعث شده است تا مسافران زیادی حتی از تعطیلات آخر هفته خود برای سفر به سوادکوه استفاده کنند. تنها با سه ساعت رانندگی از تهران می توانید به یکی از سرسبزترین و زیباترین نقاط ایران برسید و چند روزی را در روستایی بکر اقامت کنید. برای اقامت در روستا می توانید اقدام به اجاره خانه روستایی کنید و چند روزی، لذت زندگی روستایی را تجربه نمایید. می توانید صبح ها با صدای خروس ها بیدار شوید و برای صبحانه نان تازه محلی، کره و پنیر و شیر محلی تازه و تخم مرغ رسمی بخورید. اگر در روستایی نزدیک جنگل اقامت داشته باشید می توانید بعد از صبحانه، جنگل پیمایی کرده و از دیدن مناظر زیبا و سرسبز غرق در لذت شوید.

اینستاگرام

راه آهن تهران تا سوادکوه

راه آهن تهران تا سوادکوه

فاصله سوادکوه تا دریا

سفر به شمال برای برخی از افراد به معنای سفر به دریا است. مسافران زیادی دوست دارند در ساحل چادر بزنند و حتی شب را هم با شنیدن صدای امواج آب سپری کنند. تماشای دریا و در اواخر بهار و تابستان آب تنی و شنا در دریا برای افراد زیادی لذت بخش است و سفر به شمال بدون دیدن دریا برای آن ها لطفی ندارد. از آن جایی که فاصله سوادکوه تا دریا زیاد نیست در این سفر هم می توانید از دیدن جنگل های بکر لذت ببرید و هم سری یه دریا بزنید. برای اقامت در کنار دریا نیز می توانید اقدام به اجاره ویلا کنید. در سفر خود به سوادکوه برای دیدن دریا می توانید به بابلسر یا ساری و غیره بروید.

فاصله سوادکوه تا بابلسر

بابلسر نیز یکی دیگر از شهرستان های زیبای استان مازندران است که با سفر به آن هم می توانید تفریحات آبی در دریای خزر را در برنامه سفر خود داشته باشید و هم از دیدن مناظر سرسبز و جنگل پیمایی لذت ببرید. اگر دوست دارید در سفری که به سوادکوه دارید از دریا هم دیدن کنید، رفتن به ساحل بابلسر می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. با این انتخاب علاوه بر دریا می توانید از دیدن جاهای دیدنی بابلسر نیز لذت ببرید.

فاصله سوادکوه تا بابلسر 87 کیلومتر است و شما با حدود یک ساعت و نیم رانندگی کردن، در کنار دریا خواهید بود. شاید در ابتدا کوتاه بودن فاصله سوادکوه تا تهران دلیل شما برای انتخاب این مقصد برای سفرتان باشد اما مطمئن باشید جاذبه های دیدنی این سفر از روستاهای سوادکوه گرفته تا جنگل های هیرکانی، غارها، آبشارها و غیره به اندازه ای توجه شما را جلب می کنند که از این پس، سوادکوه همیشه یکی از گزینه های اصلی در لیست مقاصد سفر شما وجود خواهد داشت.

فاصله سوادکوه تا ساری

شهر ساری یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای شمالی کشور و مرکز استان مازندران است. با سفر به این شهر می توانید از جاهای دیدنی ساری دیدن کنید و رفتن به کنار دریا را نیز در برنامه سفر خود به سوادکوه داشته باشید. این شهر که با دریا و کوهستان احاطه شده است آب و هوایی مرطوب و معتدل دارد. فاصله سوادکوه تا ساری 75 کیلومتر است و شما می توانید با حدود یک ساعت و 13 دقیقه رانندگی کردن از این شهر زیبا دیدن کرده و از بهترین مراکز خرید ساری برای عزیزان خود سوغاتی تهیه کنید.

اگر می خواهید در ادامه سفر خود به سوادکوه چند روزی هم در ساری اقامت داشته باشید می توانید در بهترین روستاهای ساری، خانه ای روستایی اجاره کنید و در طبیعت زیبای روستاهای این منطقه به آرامشی برسید که داشتنش در زندگی شهرنشینی به حسرت تبدیل شده است.

فاصله تهران تا سوادکوه با قطار

یکی از بهترین راه های سفر کردن به سوادکوه از تهران، سفر با قطار است. مسیر ریلی بین تهران تا سوادکوه یکی از زیباترین راه های ریلی در ایران است و در طول مسیر می توانید از دیدن زیبایی های این مسیر و چشم اندازهای سرسبز لذت ببرید. در این مسیر از روی پل ورسک نیز عبور خواهید کرد که یکی از دیدنی های سوادکوه به حساب می آید. سه خط طلا نیز یکی دیگر از زیبایی های مسیر راه آهن تهران تا سوادکوه است.  فاصله سوادکوه تا تهران با قطار حدود پنج ساعت و نیم است.

زیبایی مسیر راه آهن تهران- سوادکوه به اندازه ای است که مسافران و گردشگران زیادی از قطارهای گردشگری که در این مسیر فعالیت می کنند استقبال کرده اند. این قطارها در برخی از ایستگاه ها توقف کرده و شما می توانید از طبیعت زیبای این نواحی لذت برده و گشت و گذاری کوتاه داشته باشید و عکس های یادگاری زیبایی در این طبیعت بگیرید.

وضعیت جاده سوادکوه به تهران

فاصله سوادکوه تا تهران را هم می توانید از طریق جاده فیروزکوه و هم از طریق جاده هراز طی کنید. جاده فیروزکوه از شرق تهران به سمت قائم شهر می رود و جاده هراز از شرق تهران تا شهر آمل ادامه دارد.

جاده فیروزکوه که با نام جاده سوادکوه نیز شناخته می شود از نظر ایمنی جاده خوب و مناسبی است. در طول این مسیر از گردنه گدوک عبور خواهید کرد که در بیشتر روزهای سال مه آلود است و برای عبور از آن خصوصا در شب باید احتیاط بیشتری کنید. جاده فیروزکوه رستوران های زیادی دارد و شما می توانید در طول مسیر مدتی را استراحت کرده و غذایی بخورید. در طول جاده فیروزکوه دیدنی های زیادی وجود دارد که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جاده هراز بعد از جاده چالوس، دومین جاده زیبای ایران به حساب می آید. این جاده که بسیار زیبا است و از جاده های قدیمی ایران می باشد در بیشتر تعطیلات، ترافیک سنگینی دارد و به علت کوهستانی بودن مسیر آن، رانندگی در آن باید با احتیاط زیادی انجام شود. آمار تصادفات رانندگی در این مسیر زیاد است اما با این حال مسافران زیادی به علت زیبایی این جاده برای رفتن به سوادکوه از جاده هراز عبور می کنند. از جمله جاهای دیدنی جاده هراز می توانیم به موارد زیر استفاده کنیم:

  • جنگل الیمستان
  • پارک جنگلی میرزا کوچک خان
  • آبشار شاهان دشت
  • آبشار قلعه دختر
  • دریاچه تار
  • دریاچه هیر
  • امامزاده هاشم

اتوبوس تهران به سوادکوه

برای رفتن به سوادکوه از تهران با اتوبوس می توانید به ترمینال شرق (تهران پارس) رفته و بلیط اتوبوس های تهران-ساری یا تهران-قائم شهر را تهیه کنید.

جمع بندی

در این نوشته اطلاعاتی در مورد فاصله سوادکوه تا تهران و راه های رفتن به سوادکوه را بیان کردیم. همان طور که توضیح دادیم برای سفر به سوادکوه می توانید از خودروی شخصی، تاکسی، اتوبوس و قطار استفاده کنید. مسیر تهران تا سوادکوه بسیار زیبا است و شما می توانید در طول سفر از دیدن جاذبه های طبیعی، گردشگری و تاریخی زیادی لذت ببرید. سفر به سوادکوه می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما باشد و می توانید با عکس های زیبایی که در طبیعت چشم نواز این منطقه می گیرید، خاطرات این سفر را ماندگار کنید.

نوشتهٔ قبلی
دانشگاه مک کواری استرالیا
نوشتهٔ بعدی
عید تهران کجا بریم؟

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست