مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

زیبایی خیره کننده باغ ایرانی ده ونک

کسانی که در شهر تهران زندگی می کنند می دانند تهران گردی یکی از لذت بخش ترین کارهایی ست که می توان در پایتخت انجام داد. در حال حاضر با آمدن فصل بهار و آب و هوای خوب تهران پایتخت مناسب گشت و گذار می باشد از کافه گردی گرفته تا دیدن موزه ها و گالری های موجود در تهران بزرگ. یکی از جاهای دیدنی تهران که شما با رفتن به این مکان حیرت زده می شوید باغ ایرانی ده ونک می باشد. این باغ مناسب برای کسانی است که علاقه زیادی به گل و گیاه دارند البته زیبایی خیره کننده این باغ آن هایی را که دوستدار گل و گیاه نیستند را به خود جذب می کند. اگر از شهرهای دیگر برای دیدن این باغ زیبا به تهران سفر می کنید می توانید با اجاره ویلا در لواسان رنتی جا اقدام به اقامت کنید.

 

ده ونک

 

اینستاگرام

آشنایی با باغ ايراني ده ونك

باغ ایرانی به عوان یکی از اصیل ترین بناهای ایرانی شناخته می شود. تقارن در نشان های به کار رفته، فواره ها و حوض های بزرگ و کوچک، استفاده از آجر در ساخت این سازه، سردرهای طاقی شکل، پنجره ها و نماهای مشبکی شکل از ویژگی های این بنا هستند که به شکل سازه های قدیمی ایرانی ساخته شده و باعث زیبایی و جذابیت دو چندان این محوطه شده است. این باغ در چند دهه گذشته بازسازی شده و با دیدنش شاید در ذهنتان خطور کند شاید این باغ سازه ای جدید بنظر بیاید ولی جالب است بدانید قدمت درختان این باغ زیبا به صدسال و طبق گفته برخی افراد به دویست سال می رسید. در نهایت قدمت باغ ایرانی به دوران قاجاریان می رسد.

 

زیبایی خیره کننده باغ ایرانی ده ونک

زیبایی خیره کننده باغ ایرانی ده ونک

طراحی باغ ایرانی

وسعت باغ ایرانی به 3.4 هکتار می رسد. 2.5 هکتار از این زمین را گل و گیاه و فضای سرسبز و درختان قدیمی کهن سال پوشانده است. در این باغ علاوه بر درختان کهن سال برگ بو، زرشک، مورد، برگ نو، مورد، پیراکانتا، شیرخشت، انواع رز و نسترن و بوته های همیشگی و فصلی برای زیباسازی این باغ استفاده شده که حال و هوای خوبی به این محوطه بخشیده است. در بخش مرکزی این باغ حوضچه و فواره هایی قرار گرفته که زیبایی منحصر به فردی را در کنار گل و گیاهان به وجود آورده که دیدن این قسمت شما را به یاد شهرهای تاریخی و خانه های قدیمی می اندازد. در این باغ کتابخانه ای وجود دارد که برای آقایان در قسمت اصلی عمارت و برای بانوان در بخش شمالی این محوطه قرار گرفته.

 

زیبایی خیره کننده باغ ایرانی ده ونک

قیمت بلیط باغ ایرانی ده ونک

قیمت بلیط باغ ایرانی کاملا رایگان می باشد و برای دیدن این فضای زیبا و دلنشین هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. برای رفتن به این باغ بهتر است ساعاتی از صبح را انتخاب کنید تا حال و هوای صبح دلنشین در کنار این همه زیبایی باعث شادی و نشاط در شما شود. به دلیل شیوع کرونا بهتر است ققبل از رفتن به این مکان با شماره 02188216212 تماس بگیرید تا از تغییرات برنامه ها مطلع شوید. البته کتابخانه این باغ در روزهای تعطیل باز نمی باشد.

 

نوشتهٔ قبلی
هتل های سمنان و رزرو هتل با ارزان ترین قیمت
نوشتهٔ بعدی
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا در شمال تأثیر گذارند؟

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست