مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

چه عواملی در تعیین قیمت ویلا در شمال تأثیر گذارند؟

ویلا

تعداد کمی از کسانی که دوست دارند در شمال کشور با خرید ویلا سرمایه ‌گذاری کنند موفق به انجام این کار می‌شوند و علت آن هم قیمت ویلا در شمال می‌باشد.

عوامل متعددی در قیمت یک ویلا مؤثر است.

از وضع کنونی حاکم بر اقتصاد کشور گرفته، کوهستانی یا ساحلی بودن ویلا تا مسائل قانونی و حقوقی، سند و امکانات ویلا.

البته بخشی از افزایش قیمت‌ها به دلیل نوساناتی است که در بازار مسکن کل کشور رخ می‌دهد.

ما در این مقاله از مسائل مربوط به خرید ویلا های ارزان تا گران قیمت را برای شما شرح میدهیم تا انتخاب مناسب تری داشته باشین.

گاهی افراد به دلیل عدم آگاهی از قیمت ویلاها و عواملی که بر قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد در خرید خود اشتباه می‌کنند و متحمل ضررهای هنگفتی می‌شوند.

لذا حتماً قبل از اینکه اقدام به خرید ویلا کنید حتماً از حدود قیمت‌ها اطلاع کسب کنید. شما می‌توانید در سایت کیان شمال از قیمت انواع ویلاهای شمالی آگاه شوید.

از هر طریق و با هر واسطه‌ای که اقدام به خرید یک ملک در هر کجای کشور می‌کنید این نکته را فراموش نکنید که شما باید قبل از خرید و واریز پول به محل مورد نظر بروید،

ویلا را کاملاً رصد کنید و حضوری امکانات ویلا را ببینید، محله را زیر نظر داشته باشید و حتی همسایگان خود را ملاقات کنید یا اگر امکان ملاقات وجود ندارد حداقل در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

از این موضوع اطمینان حاصل کنید که این ملک مشکل سندی ندارد و ابهامی در معامله به وجود نمی‌آید.

محل قرار گیری و متراژ ویلا

بدیهی است که اولین عاملی که قیمت ویلا در شمال را مشخص می‌کند محل قرار گیری ویلا است، بنابراین مهم‌ترین نقش را در تعیین قیمت ملک دارد.

این که ویلا در کجا واقع شده باشد تقریباً شما را آماده می‌کند تا منتظر شنیدن قیمتی در یک دامنه مشخص باشید. مثلاً یک ویلای لاکچری در یک شهرک لوکس قطعاً پای خریدارش گران در می‌آید.

بعضی از شهرها بنا به دلایل متعددی قیمت بسیار بالاتری دارند از جمله این دلایل می‌توان به نزدیک بودن آن­ها به تهران اشاره کرد، یا مناطقی هستند که آب و هوای خوب و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارند و معمولاً مشتری زیادی را به خود جذب می‌کنند.

پس اگر خواهان خرید ویلا در منطقه‌ای خاص هستید حتماً از قیمت ویلا­ها در آن منطقه اطلاع حاصل کنید. متراژ زمین و زیربنا یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت ویلا می‌باشد.

درست است که هر چه متراژ ویلا بالا برود قیمت نیز به همان نسبت بالا می‌رود اما این نکته تنها در مورد ویلا­هایی که در یک منطقه واقع‌شده‌اند صادق است.

به طور مثال یک ویلای 500 متری در چالوس با یک ویلای 500 متری در آمل قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند هر چند که متراژ هر دو یکی می‌باشد.

در سایت کیان شمال در کنار قابلیت جست و جوی دستی شما می‌توانید قیمت ویلاها را به تفکیک شهر که مهم‌ترین عامل در ارزش یک ملک است بررسی و مقایسه کنید.

سند ویلا

سند عامل بسیار مهمی در خرید هر ملک می‌باشد. ملک‌های شمالی دو نوع‌اند، سنددار یا نسخ دار.

در هر دو مورد مهم است که جز اراضی جنگلی و محافظت شده یا جاهایی که اجازه ساخت و ساز در آن‌ها وجود ندارد نباشند.

بعضی از مناطق شمال کشور هستند که به دلایل مختلفی اجازه ساخت و ساز در آن‌ها وجود ندارد.

از جمله این دلایل می‌توان به نا امن بودن منطقه از نظر ژئولوژیک، یا محافظت از جنگل به خاطر گونه‌های کمیاب اشاره کرد.

پس اگر ویلایی هم در این مناطق ساخته شود احتمالاً در آینده نه چندان دور تخریب خواهد شد.

نوع ویلا

سه نوع ویلا وجود دارد: 1- جنگلی 2- کوهستانی 3- ساحلی. نوع ویلاها ارجحیت نسبت به هم ندارند و کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است.

اما قیمت هر کدام در مناطق مختلف متفاوت است. شاید بتوان گفت به طور کلی قیمت ویلاهای ساحلی از دو ویلای دیگر بالاتر است لیکن این امر در تمام مناطق و ویلاها صدق نمی‌کند.

نحوه‌ی ساخت و امکانات ویلا

نوع مصالحی که در ساخت ویلا استفاده می‌شود قاعدتاً در ارزش ویلا تأثیر می‌گذارد. همان طور که از قدیم گفته‌اند هیچ گرانی بی حکمت نیست، احتمالاً ویلاهای گران دارای متریال بهتری هستند.

هرچند که موارد استثنایی هم وجود دارد که ویلا مصالح ساختمانی خوبی ندارد اما باز هم گران قیمت می‌باشند. دلیل این موضوع را در ادامه توضیح خواهیم داد.

علاوه بر مصالح میزان امکاناتی که در ویلا وجود دارد نیز بر قیمت تأثیر می‌گذارد از جمله استخر، سونا، سیستم خنک کنندگی، عایق بندی و شیربانی که این عوامل می‌توانند قیمت ویلا را افزایش دهند.

خرید ویلا استخر دار دارای تجربیات بسیار جالبی هست که به شما پیشنهاد میکنم حتما از این تجربه قافل نشوید.

ویلا

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخل ویلا شامل دو قسمت می‌شود یکی طراحی ساختمان اینکه نشیمن چقدر بزرگ باشد، چند تا اتاق وجود دارد آیا اتاق‌ها مستر هستند یا اینکه قسمت‌های مختلف ویلا چگونه به هم مربوط می‌شوند، و عامل دیگر شامل وسایل و اکسسوری­های مورد استفاده در ساختمان است

به طور مثال ممکن است زمین پارکت باشد، یا از مجسمه‌های تزیینی استفاده شده باشد، هرچه دکوراسیون ویلا خاص‌تر و مدرن‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر افزایش می‌یابد.

سن ویلا

هرچه سن ویلا بیشتر باشد قیمت آن پایین می‌آید. چیزی که تحت عنوان ویلای کلنگی از آن یاد می‌شود قیمت بسیار پایینی دارد و برعکس، ویلاهای نوساز قیمت بالایی دارند.

ویلاهای کلنگی را معمولاً برای بازسازی می‌خرند، به همین خاطر این ویلاها هم بازار داغی دارند.

و قیمت آن­ها نزدیک به قیمت خود زمین است. اگر برایتان مهم نیست و پول کمی دارید می‌توانید ویلاهای کلنگی را بخرید و پس از یک بازسازی مختصر از آن استفاده کنید.

ویلامحوطه سازی و فضاسازی ویلا

ممکن است گمان کنید محوطه‌ی ساختمان تأثیر چندانی بر روی قیمت ویلا ندارد و تنها بر متراژ زمین اضافه می‌شود.

اما اگر مالک ویلا محوطه سازی را بر اساس اصول انجام داده باشد هزینه‌ی زیادی را متحمل شده و این موضوع تأثیر زیادی نیز بر قیمت ویلا می‌گذارد. وجود آب‌نما یا آلاچیق جز امکانات ویلا  محسوب می‌شود و بر روی قیمت اثر می‌گذارد.

قیمت ویلا از مجموعه عوامل حاصل می‌شود

قیمت ویلا بر اساس مجموعه‌ای از عوامل تعیین می‌شود. موقعیت مکانی، امکانات ویلا و مصالحی که استفاده شده است، یک ویلا را خاص و گران قیمت می‌کند.

البته موارد استثنایی وجود دارد و همیشه طبق یک معادله پیش نمی‌رود. گاهی بر خلاف اینکه به نظر می‌رسد یک ویلا قیمت پایینی دارد اما با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

شاید یک ویلا به جای مجموعه‌ای از عوامل تنها یک مزیت داشته باشد که مشتریان زیادی خواهان آن باشند لذا قیمت ویلا افزایش می‌یابد.

ویلاهای گران و ارزان بسیاری وجود دارند. آنچه که اهمیت دارد این است که ویلا مناسب و بر اساس سلیقه‌ی شما باشد.

قیمت ویلا هم تابعی از قیمت مصالح ساختمانی و هم تابع سایر بازارهای سرمایه مثل دلار و سکه می‌باشد. و نوسان در یک بازار باعث می‌شود که بازار­های دیگر هم ثبات خود را از دست بدهد.

کیان شمال با نشانی اینترنتی https://kianshomal.com تمام تلاش خود را می‌کنند تا افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری در شمال کشور هستند را به بهترین شیوه راهنمایی کند. امیدواریم در این امر موفق بوده باشیم.

نوشتهٔ قبلی
زیبایی خیره کننده باغ ایرانی ده ونک
نوشتهٔ بعدی
چرا برای سفر به مشهد از تور مشهد با قطار استفاده کنیم؟

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست