مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی سوادکوه در بهار

جاهای دیدنی سوادکوه در بهار می توانند بهترین انتخاب شما برای گذراندن تعطیلات نوروز باشند. سوادکوه یکی از زیباترین و بکرترین مناطق شمالی کشور است و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تعطیلات خود را در آرامش و به دور از جاهای شلوغ سپری کنید و می پرسید عید کجا بریم خلوت باشه؟ روستاها و جنگل های سوادکوه را به شما پیشنهاد می دهیم.

سوادکوه در هر فصل از سال زیبایی خاص خود را دارد و می تواند توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب کند. اگر در بهار به این منطقه سفر کنید بی شک از آب و هوای مطبوع و دلپذیر و چشم اندازهای زیبای آن لذت خواهید برد. جاهای دیدنی سوادکوه شامل روستاهای زیبا، جنگل های بکر، آبشارهای دیدنی، غارها، بناهای تاریخی و غیره می شود و شما می توانید با توجه به علاقه خود دیدن هر یک از این جاذبه ها را در برنامه سفرتان قرار دهید. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی که می توانید در تعطیلات نوروز از آن ها دیدن کنید معرفی می کنیم.

دریاچه شورمست

جاهای دیدنی سوادکوه در بهار

جاهای دیدنی سوادکوه در بهار

یکی از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار، دریاچه شورمست است که چشم اندازی بی نظیر دارد. این دریاچه در میان انبوهی از درختان قرار گرفته است و در کنار آن می توانید لحظات آرامش بخشی را سپری کنید. می توانید در اطراف دریاچه شورمست چادر بزنید، پیاده روی کنید و یا با دوچرخه سواری یا اسب سواری لذت بیشتری ببرید. این دریاچه یکی از معروف ترین جاهای دیدنی است که در سوادکوه وجود دارد و در هر فصلی از سال نیز میزبان مسافران و گردشگران زیادی می باشد، اما در بهار زیبایی دریاچه شورمست و جنگل اطراف آن دو چندان می شود. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه زیبا و اطلاع از آدرس و مسیر آن، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را تا انتها مطالعه نمایید.

اینستاگرام

دریاچه شورمست کجاست؟

شیرگاه

شیرگاه یکی از شهرهای سوادکوه است که زیبایی خیره کننده ای دارد. اگر با قطار به سواکوه سفر کرده باشید حتما زیبایی راه آهن این شهر که از دل جنگل عبور می کند توجه شما را جلب کرده است. جاهای دیدنی سوادکوه و شیرگاه می توانند برنامه سفر شما به شمال را خاطره انگیز و به یاد ماندنی کنند. در این شهر زیبا از دیدن راه آهن رویایی که شما را به یاد فیلم هایی می اندازد که مسیر راه آهن در جنگلی پوشیده از مه را به تصویر می کشند. همچنین شیرگاه را با نام شهر پل ها می شناسند و شما می توانید در کنار پل های زیبای این منطقه عکس های هنری زیبایی بگیرید. برای آشنایی بیشتر با این شهر جنگلی زیبا پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید.

شیرگاه کجاست؟

آلاشت

جاهای دیدنی سوادکوه در عید

جاهای دیدنی سوادکوه در عید

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار، آلاشت است. این شهر کوهستانی در بهار و تابستان آب و هوایی بسیار دلپذیر دارد. آلاشت را به عنوان زادگاه رضا خان می شناسند و خانه رضا خان نیز دراین شهر تبدیل به موزه مردم شناسی شده است. آلاشت جاهای دیدنی زیادی دارد که از جمله آن ها می توانیم به موزه مردم شناسی آلاشت، رصدخانه آلاشت، مسجد تاریخی آلاشت و معبد دختر پاک اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با آلاشت و جاهای دیدنی آن پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را بخوانید.

آلاشت کجاست؟

آبشار گزو

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی سوادکوه، آبشار گزو است. این آبشار که حدود چهل متر ارتفاع دارد در دل جنگل قرار گرفته و چشم اندازی بسیار زیبا دارد. در نزدیکی این آبشار، امام زاده ای قرار دارد که در اطراف آن اتاق هایی را جهت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران ساخته اند. می توانید در این اتاق ها اقامت کرده و به سمت آبشار گزو، جنگل پیمایی کنید. برای آشنایی بیشتر با آبشار گزو و مسیر رسیدن به آن، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را تا انتها مطالعه نمایید.

آبشار گزو کجاست؟

پل ورسک

ورسک یکی از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار است که با جاذبه های دیدنی و طبیعت چشم نواز خود توانسته نظر و توجه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند. سوادکوه پل های زیبای زیادی دارد اما پل ورسک در میان تمام این پل ها شهرت بیشتری دارد. این پل زیبا که در زمان رضا خان در مسیر راه آهن سوادکوه ساخته شده است د ر کنار چشم انداز زیبا، به نوعی ارزش تاریخی هم دارد. ورسک جاهای دیدنی زیادی دارد که از جمله آن ها می توانیم به پل ورسک، کلیسای سرخ آباد، آبشار ورسک و غیره اشاره کنیم. برای آشنایی با ورسک و جاهای دیدنی آن، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه کنید.

معرفی کامل ورسک

غار زنگیان

سوادکوه غارهای دیدنی زیادی دارد که از میان آن ها می توانیم به غار زنگیان اشاره کنیم. این غار که در روستایی به نام زنگیان قرار دارد و در زمان مغول ها به عنوان زندان کاربرد داشته است. سازه های آهکی زیبایی در غار زنگیان قرار دارد که دیدن آن ها، غارپیمایی شما را جذاب تر می کند. برای آشنایی بیشتر با این غار می توانید نوشته زیر را مطالعه کنید.

معرفی غار زنگیان

ارفع کوه

سوادکوه ییلاق های زیادی دارد که با آب و هوای کوهستانی خود برای سفرهای تابستانی و بهاری مناسب می باشند. یکی از این ییلاقات، ارفع کوه نام دارد. ارفع کوه در سی کیلومتری پل سفید قرار دارد و با چشم انداز زیبا و مه آلود خود توانسته توجه مسافران و گردشگران سوادکوه را به خود جلب کند. دشت های زیبا، آبشار و چشمه های متعدد در مسیر رسیدن به ارفع کوه می تواند سفر و گردش شما را جذاب تر کند. برای آشنایی بیشتر با ارفع کوه پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه کنید.

ارفع کوه کجاست؟

قلعه کنگلو

جاهای دیدنی شمال در عید

جاهای دیدنی شمال در عید

سوادکوه بناها و قلعه های تاریخی زیادی دارد که دیدن آن ها برای افرادی که به دیدن آثار تاریخی علاقه دارند، جذاب می باشد. از آن جایی که موقعیت جغرافیایی سوادکوه، کوهستانی است قلعه ها و دژهای زیادی در این منطقه کشف شده است. یکی از قلعه هایی تاریخی سوادکوه، قلعه کنگلو نام دارد که باستان شناسان نشانه هایی از آیین میترائیسم در آن پیدا کرده اند و گفته اند قدمت این قلعه به قرون اولیه اسلام بر می گردد. برای آشنایی بیشتر  با این قلعه تاریخی، پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه کنید.

قلعه کنگلو کجاست؟

دریاچه لفور

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار، دریاچه لفور است که در دهستان و جنگل لفور قرار دارد. این دریاچه زیبا روی تپه ای با 72 متر ارتفاع قرار دارد و چشم انداز زیبای آن سبب شده است تا مسافران  و گردشگران زیادی به این دریاچه سفر کنند. دریاچه لفور در میان جنگلی زیبا و انبوه با پوشش گیاهی متنوعی قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را مطالعه نمایید.

معرفی دریاچه لفور

جمع بندی

در این نوشته تعدادی از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار را معرفی کردیم. اگر قصد دارید تا در تعطیلات عید به شمال سفر کنید، پیشنهاد می کنیم دیدن این جاذبه های گردشگری و طبیعی را حتما در برنامه سفر خود داشته باشید. تیم گردشگری ایران کجاست می تواند به شما در پیدا کردن بهترین مقصد سفر و اجاره خانه روستایی، ویلا و غیره کمک کند.

نوشتهٔ قبلی
عید تهران کجا بریم؟
نوشتهٔ بعدی
عید کجا بریم خلوت باشه؟

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست