مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

آبشار ورسک | آبشار آبعلی | تصاویر آبشار فصلی ورسک

آبشار ورسک

آبشار ورسک که به آبشار آبعلی هم شهرت دارد یکی از جاذبه های دیدنی سوادکوه است. اگر برنامه سفر به شمال را دارید و تصمیم گرفته اید از جاده فیروزکوه بروید به شما پیشنهاد می کنیم دیدن این آبشار را از دست ندهید. فاصله این آبشار تا تهران صد و هشتاد کیلو متر است. این آبشار یک آبشار فصلی است به این معنا که آب آن در ماه های مختلف و فصل های مختلف سال میزان متفاوتی دارد. میزان آب این آبشار به مقدار بارندگی سالانه مرتبط می باشد. ارتفاع تقریبی آبشار ورسک حدود بیست متر است. این آبشار در شرق روستای ورسک از دره ای زیبا با دیوارهایی بلند جاری است. این دره زیر قله اتابک و تیز کوه واقع شده است و چشم هر بیننده ای را به سوی خود می کشاند. لازم به ذکر است که آب آبشار ورسک یا همان آبشار آبعلی از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می گیرد.

آبشار ورسک

زمان مناسب برای سفر به آبشار ورسک

آب و هوا در منطقه ورسک کوهستانی، مرطوب و معتدل است. بهترین زمان برای انتخاب آبشار فصلی ورسک به عنوان مقصد سفر از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان تابستان است. برای رسیدن به آبشار باید از رودخانه ای عبور کنید به همین دلیل اکثرا روزهای گرم سال را برای بازدید از این آبشار انتخاب می کنند.

مسیر دسترسی به آبشار ورسک

برای بازدید از این آبشار باید به سمت فیروزکوه حرکت کنید. بعد از فیروزکوه و عبور از گردنه گدوک از تونلی عبور می کنید. بعد از گذشتن از گردنه باید به سمت روستای ورسک مسیرتان را ادامه دهید. روستای ورسک که یک منطقه ییلاقی قدیمی است کمی قبل از پل ورسک قرار دارد. کمی آن طرف تر یک راه سربالایی و باریک قرار دارد که مسیر رسیدن به روستا است. کمی بعد یک مسیر پیاده روی به سوی آبشار وجود دارد. رسیدن به آبشار آسان است چرا که در کنار مسیر آبی روان است که از آبشار می آید و باید آن را دنبال کنید. این مسیر کمتر از دو کیلومتر است. اگر همین مسیر را ادامه دهید به آبشار می رسید. برای طی کردن این مسیر باید از میان دو کوه یا تنگه بگذرید. در میانه راه یک آبشار کوچک هم دیده می شود. این آبشار کوچک حدودا یک متر است که سطح شیب داری در مسیر رودخانه ای است که شما را به آبشار ورسک می رساند. این مسیر پیاده روی بسیار راحت و سبک است و حدودا نیم ساعت طول می کشد تا به آبشار برسید.

اینستاگرام

جالب است که بدانید محلی ها و بومیان به آبشار ورسک، آبشار بزرگ می گویند.

منطقه ییلاقی  ورسک به علت وجود همین آبشار هوای خوب و لطیفی دارد. شاید نام این منطقه برای شما عجیب باشد. جالب است بدانید که در زمان رضا شاه این منطقه به خاطر قدردانی از تلاش مهندس ورسک چکسلواکی که سازنده پل عجیب و پر آوازه ورسک است به این نام مشهور شده است.

آبشار ورسک

در نزدیکی آبشار ورسک یا همان آبشار آبعلی یک جاذبه دیدنی دیگر شهرستان سوادکوه نیز قرار دارد به نام  دریاچه شورمست. دریاچه شورمست منظره سرسبز و زیبایی دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

 پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم ببینید: موزه بابل،  مسجد محدثین ، شیاده

 

نوشتهٔ قبلی
موزه بابل | گنجینه بابل | همه چیز درباره ی موزه بابل (گنجینه)
نوشتهٔ بعدی
جنگل انجیلی | تصاویر جنگل های انجیلی | مسیر دسترسی

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست