مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

شیاده کجاست | روستای شیاده | سد شیاده

شیاده کجاست ؟

شیاده  کجاست؟ روستایی است در دهستان خشک رویی بخش بندپی غربی که در 35 کیلومتری از شهرستان بابل قرار گرفته است . شیاده با داشتن جنگل هایی سرسبز و پربار،وجود سدی عظیم و پر اب (سد شیاده )و مکانهای قدیمی و زیارتی یکی دیگر از پر بازدیدترین مناطق استان مازندران بویژه شهرستان بابل میباشد.

شیاده

شیاده

روستای شیاده

روستای شیاده دارای جمعیتی بالغ بر 900 نفر وحدود 210 خانوار میباشد که از شمال با روستای کامی کلا ، از جنوب با سنگچال ، از شرق با روستای دیوا واز غرب با روستای وسطی کلا همسایه است. اکثر مردمان این روستا به کشاورزی و دامداری وبعضا افرادی به زنبورداری مشغول هستند . در این روستا سدی عظیم و پراب قرار دارد که خود یکی از دلایل گردشگری این منطقه میباشد . از جذابیتهای روستای شیاده میتوان به سقاخانه ی حضرت ابوالفضل العباس (ع) که در مرکز روستا با دو سقانفار قدیمی و کهن که قدمت انها به 100 تا 150 سال پیش (دوره ی قاجاریه) اشاره کرد که با نقاشی های زیبا و ایاتی از قران به دست هنرمندان اصفهای تزیین شده است .

سقاخانه روستای شیاده

سقاخانه روستای شیاده

اینستاگرام

روستای شیاده با داشتن اب و هوای مساعد در اطراف خود یکی از مناسب ترین و بهترین مناطق برای انجام فعالیتهایی همانند برگزاری اردوهای یک روزه یا چند روزه ،پیاده روی،کشتی لوچو،ماهیگیری میباشد .البته وجود پوشش گیاهی اطراف سد جاذبه ی این روستا را چند برابر میکند و زمینه ی ماهیگیری افراد را فراهم میاورد .این روستا در ایام تعطیل و اخر هفته هایش بیش از 200 نفر گردشگر را پذایی میکند و با داشتن امکاناتی در اطراف خود نظیر الاچیق،قایق های پدالو،سوپر مارکت و سرویس های بهداشتی گذر زمان را برای شما لذت بخش میکند و باعث میشود خاطره ی خوشی را از سفر به این منطقه در حافظه نگه دارید .

روستای شیاده

روستای شیاده


سد شیاده

سد شیاده

سد شیاده

سد شیاده سدی است ازنوع خاکی با هسته ی رسی که برروی یکی ازسرشاخه های رودخانه ی همیشه خروشان بابلرود به نام چلیم ساخته شده است. سد شیاده با داشتن 20 متر ارتفاع از سطح زمین سالانه حدود 6 میلیون مترمکعب اب را برا 2000 هکتار از اراضی شالیزاری این منطقه تقسیم میکند و باعث وجود برکت بر روی سفره های مردم میشود.

سد شیاده

سد شیاده


سد شیاده

سد شیاده


سد شیاده

سد شیاده


سد شیاده

سد شیاده

مسیر رسیدن به سد شیاده و روستای شیاده

مازندان _ شهرستان بابل _ بخش بندپی غربی _ روستاده ی شیاده

مناطق پیشنهادی

سد لفور 

سد سنبل رود 

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
شاهی کجاست | نام های قدیم قائم شهر | قائم شهر در گذر تاریخ
نوشتهٔ بعدی
تالاب قادی کلای بزرگ | بزرگترین روستای قائم شهر

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست