مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جنگل انجیلی | تصاویر جنگل های انجیلی | مسیر دسترسی

جنگل انجیلی

جنگل انجیلی از جاذبه های بکر و جذاب شهرستان سوادکوه استان مازندران می باشد. اگر که قصد سفر به سوادکوه را دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما لذت این جنگل پیمایی را تجربه کنید. جنگل های آنجیلی در تمامی فصول زیبایی خاص خود را دارد. نام این جنگل ها از درخت انجیلی گرفته شده است. درخت انجیلی باعث زیبایی وصف نشدنی و سرسبزی این جنگل ها شده است. درخت انجیلی درختی بلند قامت است. ارتفاع درخت انجیلی حدودا بیست و پنج متر می شود. این درخت عجیب بیشترین وسعت جنگل های منطقه سوادکوه را به خود اختصاص داده است.

جنگل انجیلی

تنه درخت انجیلی بسیار جذاب و دیدنی است. این درخت در فصل های مختلف رنگ های متنوعی به خود می گیرد و برای تماشاگران بسیار جذاب است. چون چوب تنه انجیلی خیلی سفت است در زبان خارجی به آن چوب آهن می گویند. برگ های این درخت زیبا در پاییز به رنگ های زرد و نارنجی و قرمز در می آید و فضای جنگل را بسیار گرم و عاشقانه نشان می دهد. در بهار این برگ ها به رنگ بنفش و مایل به قرمز می باشند. در تابستان نیز رنگ سبز تیره ای به خود می گیرند.

 

اینستاگرام

 

جنگل انجیلی

جنگل انجیلی

از مناظر طبیعی بسیار زیبا در این جنگل ها این است که چند درخت مجزای انجیلی از تنه به هم جوش می خورند و یکی می شوند و یک تنه بزرگ و زیبا را تشکیل می دهند. مسیر پیاده روی در جنگل انجیلی راحت و لذت بخش است. اما اگر باران آمده باشد این مسیر گلی و لغزنده می شود. اگر در این مواقع برای پیاده روی به این جنگل می روید باید حتما از کفش مناسب استفاده کنید.

حیوانات درنده و خطرناک در این جنگل وجود ندارد و تنها انواع خزندگان را در لا به لای گیاهان خودرو و درختان زیبا می بینید.

مسیر دسترسی به جنگل انجیلی

برای رفتن به جنگل انجیلی و لذت بردن از این طبیعت بکر باید به سمت جاده فیروزکوه  و از آنجا به سمت شهر زیراب بروید. بعد از میدان زیراب به سمت روستای اتو بروید. بعد از عبور از روستای اتو یک دو راهی خاکی می بینید. راه مستقیم به طرف روستای لاجیم می رود که برج تاریخی وزیبای لاجیم آنجا واقع شده است. راه سمت چپ را باید بروید تا به روستایی به نام ولیلا برسید. در روستای ولیلا یک مسجد وجود دارد که جاده خاکی روبروی آن شما را به جنگل انجیلی می رساند.

جنگل انجیلی

 پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بینید: جنگل هلی دار ، ارفع ده ، آبشار گزو

نوشتهٔ قبلی
آبشار ورسک | آبشار آبعلی | تصاویر آبشار فصلی ورسک
نوشتهٔ بعدی
شهرستان قائم شهر کجاست | جاهای دیدنی قائم شهر | تصاویر گردشگری

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست