مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جنگل هلی دار | تصاویر جنگل هلی دار

 

جنگل هلی دار، بهشتی ناشناخته در سوادکوه

جنگل هلی دار در شهرستان سوادکوه استان مازندران واقع شده است.  این جنگل یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران به شمار می رود.

اهالی بومی سوادکوه در زبان محلی خود به جنگل هایی که  دارای مسیرهای سخت و دشوار بوده و بکر است پرتاس می گویند. این جنگل ها اغلب در ارتفاع قرار دارند و به همین بابت همواره در پوششی از مه قرار گرفته اند و مناظری زیبا و بدیع پدید می آورند.

جنگل هلی دار

اینستاگرام

اگر می خواهید یک روز مفرح و به یاد ماندنی را در میان درختانی سرسبز و بلند قامت و هوایی تمیز و خنک پشت سر بگذارید جنگل هلی دار به شما پیشنهاد می شود.

جنگل هلی دار دویست و بیست کیلو متر با تهران فاصله دارد. برای اینکه بتوانید راحت تر مسیر جنگل هلی دار را پیدا کنید پیشنهاد می شود که بعد از رسیدن به پل سفید از بومیان منطقه کمک بگیرید.

در این جنگل که اغلب مه گرفته است پیاده روی و جنگل پیمایی بین دو تا چهار ساعت زمان می برد. سوادکوه دارای جنگل های بکر زیادی است. در واقع بخش وسیعی از سوادکوه را این جنگل ها تشکیل داده اند . اگر به سوادکوه رفته باشید حتما این جنگل ها را دیده اید . پوشش گیاهی این جنگل ها شامل درخت هایی مانند : توسکا، افرا ، راش و سرخدار یا سردارمی شود.

در این جنگل ها علاوه بر هوایی لطیف و سرشار از اکسیژن ناب میتوانید دره، نهر، چشمه و حتی آبشارهایی را ببینید. اکثر افرادی که به طبیعت علاقه دارند عاشق جنگل نوردی و عکاسی در میان درختان سر به فلک کشیده هستند. جنگل هلی دار را بیشتر بومیان منطقه می شناسند پس برای نفوذ به دل آن باید از بومیان کمک بخواهید. به هر حال اگر موفق شوید به اعماق این جنگل برسید در واقع خود را به بهشتی رسانده اید که دل کندن از آن دشوار است.

در جنگل فوق العاده هلی دار  منظره ای بکر از انبوهی از درختان کمیاب در هاله ای از مه و نسیمی خنک به همراه آواز پرندگان در انتظار شماست.

جنگل هلی دار

در این جنگل می توانید گونه هایی از گیاهان و درختان را ببینید که در جنگل های دیگر یافت نمی شود و دلیل آن هم قدمت جنگل هلی دار است.

در ماه اردیهشت جنگل هلی دار به  نهایت سرسبزی و زیبایی خود می رسد. در آبان ماه جنگل هلی دار مانند شعرهای عاشقانه است یا تابلوی نقاشی پر از رنگ های گرم و زنده.

جنگل هلی دار

جنگل هلی دار

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم ببینید: آبشار گزو ،  قلعه کنگلو،  ورسک،   پارک جنگلی جوارم

 

نوشتهٔ قبلی
ارفع ده، سرزمین درختان در هم تنیده | قله ارفع کوه |
نوشتهٔ بعدی
روستای فیلبند | بام شرقی مازندران | همه چیزدرباره روستای فیلبند

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست