مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

پارک جنگلی سیسنگان | تصاویر

پارک جنگلی سیسنگان کجاست؟

پارک جنگلی سیسنگان با مساحتی بالغ بر 602 هکتار در 27 کیلومتری جاده نوشهر_نور استان مازندران قرار دارد و طراحی آن توسط مهندس سعید آشتیانی صورت گرفت.این پارک جنگلی یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین پارک های شمال کشور محسوب میشود.زیرا کمتر کسی است که از زیبایی های محل تلاقی بین جنگل و دریا بگذرد.البته لازم به ذکر است که جدای از زیبایی چشمگیر پارک جنگلی سیسنگان،این پارک تنها ذخیرگاه بزرگ و مهم شمشاد در سطح کشور و خاورمیانه،و همینطور یک منطقه ی حفاظت شده برای انواع نادر و کمیاب گونه های گیاهی و جانوری بشمار میرود.

پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه فرمایید:

مکان های دیدنی شهرستان نور

 

اینستاگرام

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

نام گذاری پارک جنگلی سیسنگان

داستان های بسیاری درمورد پارک جنگلی سیسنگان وجود دارد اما جذابترین آن داستان ملکه چهل گیس است.در سال های خیلی دور ملکه ای به نام شیمای چهل گیس بر سرزمین فرش وادگر (سبزه،کوه،دریا)حکومت میکرد.پادشاه توران افراسیاب که درآن زمان درحال جنگ با یاران بود زمانی که به این منطقه میرسد با ملکه پیمان دوستی میبندد.منوچهر تازی فرزند ایرج بعد از ماجراجویی های و گرفتن انتقام خون پدر ش به سرزمین خود یعنی فرش وادگر برمیگردد.زمانی که او داستان این پیمان دوستی که میان مله چهل گیس  و افراسیاب بسته شد را متوجه میشود بسیار خشمگین شده و سد مازکجور را شکسته و آب آن را رها میکند.سیلابی با سنگ و گل رودخانه به راه میافتد و تمام لشگریان افراسیاب و همینطور ملکه را باخود برده و تعدادی را در دریا غرق میکند.از آنجا بود که برای مدتها آثار سنگ و گل در این مکان باقی ماند و از آن پس این منطقه  را سیل و سنگان (سی سنگان ) میخواندند.

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

تنوع گیاهی و جانوری در پارک جنگلی سیسنگان

در پارک جنگلی سیسنگان تنوع فراوانی از گونه های گیاهی و جانوری دیده میشود.این پارک جذاب دارای پوشش گیاهی وسیعی است که به سه بخش ساحلی،غربی وجنوبی جنگل تقسیم میشود.

بخش ساحلی :درختان و درختچه هایی مانند توسکا، لرگ، بلوط، آزاد، لیلکی، انجیر، داغداغان، انار، ازگیل، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، توت، سیاه تلو، سیاه ال و سیاه اربه، توسکای قشلاقی، نمدار، شب خسب، ازگی، پوشش گیاهی بخش ساحلی هستند.

بخش غربی جنگل:جامعه بلوط- ممرزستان، در حد انتهای غربی و قسمتی از جنوب پارک و جامعه انجیلی- ممرزستان، قسمتی دیگر از پوشش گیاهی پارک را شامل می شود. گیاهان بوته علفی شامل بنفشه سه رنگ، پونه، پرسیاوشان، نگون سار (سیکلامن)، داردوست، پامچال، سرخس، زنگی دارو، متامتی (گل راعی)، جگن (کارکس)، ازملک، تیره گندمیان، کنگر، پنیرک، پیچک، همیشک، شبدر، کوله خاس، نیلوفر، یونجه و تمشک، درختان این بخش را تشکیل می دهند.

بخش جنوبی:درقسمت جنوبی درختان شمشاد قرار دارد.

اگر زمانی قصد سفر به این منطقه ی زیبا را دارید حتما در هنگام گشت و گذار در دل جنگل سیسنگان از دیدن حیواناتی نظیر:شوکا، مرال، خرس قهوه ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال غافل نشوید.

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

پیشنهاد میکنم از این مطلب بازدید نمایید:

پارک جنگلی شهید زارع

امکانات تفریحی و رفاهی موجود در پارک جنگلی سیسنگان

در مورد پارک جنگلی سیسنگان همین بس که شما در یک روز میتوانید تجربه ی قدم زدن در کنار ساحل دریای خزر به همرا اسب سواری در میان جنگل درختان بلند قامت سیسنگان را داشته باشید به تمام اینها قایق سواری و عکاسی در میان رنگ های جادو کننده ی جنگل  و ارامش فراوان صدای جنگل و نسیم دریا را هم اضافه کنید.

همانطور که قبلا گفته شد این پارک یکی از قدیمی ترین و پر بازدید ترین پارک ها شمال کشور به شمار میرود ودارای امکانات بسیار زیادی در بخش ساحلی و جنگلی میباشد.

امکانات ساحلی همچون:

_پیست کارتینگ ساحلی

_موتورهای چهارچرخ

_جت اسکی

_قایق سواری و شاتل دریایی

ساحل

پارک جنگلی سیسنگان _ ساحلی

پارک جنگلی سیسنگان _ ساحلی

پارک جنگلی سیسنگان _ ساحلی

پارک جنگلی سیسنگان _ ساحلی

پارک جنگلی سیسنگان _ ساحلی

پارک جنگلی سیسنگان _ ساحلی

از امکانات جنگلی هم نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

_اسب سواری                             _شهربازی

_رستوران جنگلی چوبی                _سفره خانه

_قطارتفریحی                             _سوپر مارکت

_پیست دوچرخه سواری              _نمازخانه

_سرویس بهداشتی                   _نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شمال

_کافی شاپ                            _آلاچیق

و…بسیاری دیگر

علاوه برتمام این امکانات تفریحی،برنامه های خاص دیگری  نیز مانند:اجرای رقص و موسیقی محلی ،تماشای سریال های تلویزیونی در سینمای روباز،برگزاری مسابقات گوناگون و در انتها آتش بازی های تماشایی برای لذت بردن بیشتر گردشگران در دسترس میباشد.

پارک جنگلی سیسنگان _ جنگلی

پارک جنگلی سیسنگان _ جنگلی

پارک جنگلی سیسنگان _ جنگلی

پارک جنگلی سیسنگان _ جنگلی

اقامت در پارک جنگلی سیسنگان

بسیاری از افرادی که از داخل یا خارج از استان به این منطقه میآیند علاقه مند هستند که مدت زمان بیشتری را در این مکان بگذرانند.مجموعه ی پارک جنگلی سیسنگان امکانات لازم از قبیل سویت های دو خوابه و چند خوابه ، ویلاهای مشرف به ساحل و واحد های مسکونی کاملا مجهزی را برای استفاده ی گردشگران دراختیار متقاضیان قرار میدهد.

آدرس و مسیر دسترسی

مازندران_شهرستان نور_30 کیلومتری جاده ی نوشهر به نور _پارک جنگلی سیسنگان

 

 

مطالب پیشنهادی :

_پارک جنگلی چالوس 

_پارک جنگلی نمک آبرود

 

                                       ایران کجاست : سایت جامع گردشگری 

 *اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این مناطق دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

نوشتهٔ قبلی
مکان های دیدنی شهرستان نور | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
پارک جنگلی نور | تصاویر

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست