مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

پارک جنگلی نور | تصاویر

پارک جنگلی نور کجاست؟

پارک جنگلی نور در 5 کیلومتری جاده نور به محمود آباد در استان مازندران قرار گرفته است. این پارک با داشتن مساحتی بالغ بر حدود 4000 هزار هکتار،یکی از بزرگترین پارک های خاورمیانه وهمینطور جزو اخرین باقی مانده ی جنگل های جلگه ای در ایران به حساب میاید.پارک جنگلی نور را ، پارک جنگلی سعیدی آشتیانی نیز مینامند،زیرا در سال 1351 این پارک با کمک و طراحی مهندس حسین سعیدی آشتیانی ، که یکی از بنیان گذاران پارک های جنگلی در ایران است احداث گردید. در این پارک مسیری آسفالت قرار دارد که تجربه ای متفاوت از رانندگی را میتوانید تجربه کنید. لازم به ذکر است که پارک جنگلی نور با دریا فاصله ای به اندازه ی 4 کیلومتر دارد و شما میتوانید با رفتن سفر به این پارک با یک تیر دو نشان بزنید هم از طبیعت پارک لذت ببرید و هم از نسیم خوش دریا استفاده کنید.

پیشنهاد میکنم از این مطلب دیدن فرمایید:

مکان های دیدنی شهرستان نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

اینستاگرام

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

تنوع گیاهی و جانوری در پارک جنگلی نور

 تنوع گیاهی :

باتوجه به وسعت زیاد پارک جنگلی نور و داشتن تنوع گیاهی بسیار زیاد اما در حدود 270 هکتار تنها درخت «سفید پلت» که بومی خود ایران است وجود دارد. و همینطور درختان دیگری همچون :بلوط، ممرز، توسکا، انجیلی، لرگ، لیلکی، افرا، شب خسب، ون، نمدار و اوجا نیز در این پارک دیده میشود.

تنوع جانوری:

اگر به این منطقه سفر کردید و در جنگل در میان آغوش باز طبیعت در حال قدم زدن بودید امیدوارم شانس دیدن یکی از کمیاب ترین پرندگان مازندران به نام قرقاول ایرانی را داشته باشید.جانوران دیگری هم نیز در این پارک دیده میشود نظیر:شغال ،تشی،روباه و گرگ.جالب است با توجه به وسعت زیاد این پارک اما گونه های کمی درحال زیستن در این منطقه میباشند و مهمترین علت آن نداشتن چشمه ها و آبگیر هایی در دل این جنگل است.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

امکانات تفریحی موجود در پارک جنگلی نور

در پارک جنگلی نور امکانات  تفریحی و اقامتی مناسبی برای راحتی گردشگران و طبیعت دوستان فراهم شده است. از جمله امکانات رفاهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:آلاچیق، رستوران ، قهوه خانه،سوپر مارکت ، سرویس های بهداشتی و مسجد.

و اما امکانات تفریحی :مسیر مناسب رانندگی (برای علاقه مندان به رانندگی و سرعت)،پارک بازی کودکان،اسب سواری ، دوچرخه سواری و موتور چهار چرخ.

اقامت در پارک جنگلی نور 

در نزدکی این پارک شهر نور و محمود آباد قرار دارند.که دارای هتل، ویلا و مهمان سرا های مناسبی میباشند. البته لازم به ذکر است که روستای سیاهکلا درست در وسط این جنگل زیبا واقع شده است و اهالی آنجا برای اقامت یک الی چند روزه خانه های را باقیمت مناسب اجاره میدهند.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

آدرس و مسیر دسترسی به پارک جنگلی نور

1_از سمت تهران:تهران_جاده ی هراز _جادهی آمل-چمستان _جاده ی ساحلی نور _پارک جنگلی نور(214 کیلومتر)

2_از سمت ساری :ساری _قائمشهر_بابل_آمل _جاده ی آمل – چمستان_جادهی ساحلی نور_ پارک جنگلی نور(112 کیلومتر)

3_جاده ی نور به محمود آباد که در میانه ی راه تابلوی پارک جنگلی نور نمایان است و ورودی غربی پارک از جاده ی اصلی جدا میشود.

 

مناطق پیشنهادی :

_پارک جنگلی سیسنگان

_پارک جنگلی چالوس

_پارک جنگلی نمک آبرود

 

                                             ایران کجاست : سایت جامع گردشگری 

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این مناطق دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

نوشتهٔ قبلی
پارک جنگلی سیسنگان | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
دریاچه الیمالات | تصاویر

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست