مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

راهنمای رفتن به دریاچه فراخین

دریاچه فراخین کجاست؟

فراخین قطعه ای از بهشت  که برای رفتن به این دریاچه وارد استان زیبای مازندران و بخش کجور نوشهر ( حد فاصل جنگل های کجور تا نوشهر ) شوید. این دریاچه که یکی از دریاچه های زیبای مازندارن محسوب می شود که نزدیک روستای ویسر و روستای توریستی کندلوس قرار گرفته است. از جاده رویایی چالوس برای رسیدن به این مقصد گذر خواهید کرد و فاصله آن تا تهران 220 کیلومتر است. دریاچه فراخین در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار گرفته است و در دل جنگل های پهن برگ هیرکانی که ثبت جهانی شده قرار گرفته است. مسیر این دریاچه پر و پیچ و خم کمتر شناخته شده برای شما مکانی بکر و هوایی تمیز و محیطی آرام و ساکت را به دنبال خواهد آورد، پس حتماً به این دریاچه زیبا سفر کنید.

 

تفریحات دریاچه فراخین

تفریحات فراخین

  • دریاچه فراخین در جنگل

پوشش گیاهی مجاور دریاچه فراخین یکی از زیباترین و با ارزشترین پوشش های گیاهی ایران است. با قدم زدن در اطراف آن می توانید این زیبایی ها را کشف کنید و تصاویر تازه ای را از طبیعت ببینید.

اینستاگرام

لذت بودن دریاچه فراخین

  • ماهیگیری در دریاچه فراخین

سفر به شهرهای شمالی ایران همیشه یادآور ماهی و لدت ماهی گیری و ماهی خوردن است. در دریاچه فراخین هم می توانید ماهی گیری رو تجربه کنید. اگر به قایق سواری علاقه دارید می توانید با بردن قایق بادی لذت بودن داخل دریاچه و دیدن مناظر فوق العاده زیبای اطراف دریاچه را ببینید.

دریاچه فراخین

  • دوچرخه سواری ، قایق سواری و شنا در دریاچه فراخین

دوچرخه سواری تا رسیدن به این دریاچه ی زیبا هم می تونه جذاب باشه. اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید با گذشتن از جنگل زیبا و طبیعت بکر می توانید خود را به این دریاچه زیبا برسانید. شنا کردن آن هم در طبیعتی بکر و هوایی فوق العاده علاقمندان خاص خود دارد. البته در فصول گرم سال امکان شنا در این دریاچه زیبا وجود دارد. جالب است بدانید در فصل‌های گرم سال بیشترین حجم از آب را در دل خود دارد.

قایق سواری در فراخین

 

بهترین زمان رفتن به دریاچه

فصل زمستان برای رفتن به دلیل مسیر گل و لای توصیه نمی شود، اما بهترین زمان سفر به دریاچه فراخین فصول بهار و تابستان است. هر چند پاییز هم سفر به این دریاچه خالی از لطف نیست، با برگهای زرد رنگ زیبا که گویی نقاشی از خداوند در دل طبیعت ترسیم شده است.

طبیعت دریاچه فراخین

مسیر نوشهر به دریاچه فراخین

از نوشهر به سمت کوه های البرز رفته و بعد از حدود 20 کیلومتر در جاده ای جنگلی و زیبا می توان به این دریاچه رسید . راه دیگر رسیدن به این دریاچه از سمت بالای کوه های البرز است که از روستاهای ویسر و دلسم شروع می شود .

صبحونه لذیذ در دریاچه فراخین

نقشه دریاچه فراخین

دریاچه های دیدنی مازندران

جاهای دیدنی نوشهر

جاهای دیدنی مازندران

عکس: ونوس صالحی

   ایران کجاست : سایت جامع گردشگری 

 *اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این مناطق دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

فهرست