مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستاهای خمام حوزه بوم گردی

دو روستای خمام جزو روستاهای حوزه بوم گردی ( ecotourism ) معرفی شده اند. روستای جیرسرباقرخاله (jire_sare_bagherkhaleh) و روستای توریستی دهنه سرشیجان جزو روستاهای دیدنی شهر خمام رشت محسوب می شود. این دو روستا با توجه به قابلیت های بالای گردشگری دارای مناطق جذاب و دیدنی هستند. در ادامه عکس های جذاب این دو روستا را حتماً نگاه کنید.

روستای بوم گردی جیرسر

یکی از دو روستای خمام جزو روستاهای حوزه بوم گردی جیرسرباقرخاله است. گردشگری در جیرسر قطعاً برای شما خاطرات فوق العاده ایی را به همراه خواهد داشت. روستای جیرسرباقر خاله علاوه بر داشتن طبیعت بکر و وجود شالیزارهای برنج و ….. دارای یکی از مناطق دیدنی به نام مرکز  اکوتوریستی جیرسرباقرخاله است که صحنه ایی فراموش نشدنی را برای مسافران به همراه دارد. طرح طبیعت گردی در این مرکز با همکاری ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن صورت گرفته است.

روستاهای بوم گردی خمام

مرکز اکوتوریستی جیرسرباقرخاله

مرکز اکوتوریستی در دل طبیعتی بکر در روستای جیرسرباقرخاله خمام رشت و استان سبز گیلان ساخته شده است. وجود دشت های وسیع که اسب ها در آن در حال تاختن هستند ، نزدیکی به شالیزارها برنج، غذاهای لذیذ این منطقه که حاکی از تنوع غذایی مردمان این دیار است و امکانات تفریحی و … توانسته توجه گردشگران را به خود جلب نماید. مطالب بیشتر درباره جیرسرباقرخاله ….

اینستاگرام

روستای بوم گردی جیرسرباقرخاله

روستای توریستی دهنه سر شیجان

یکی دیگر از دو روستای خمام جزو روستاهای حوزه اکوتوریسم، روستای توریستی دهنه سر شیجان است که به عنوان روستای نمونه گردشگری و بوم گردی معرفی شده است. این روستا در دهستان چاپارخانه و در کناره های تالاب بین المللی انزلی قرار دارد، که گردشگران می‌توانند از طریق اسکله‌ی موجود در داخل روستا از تالاب زیبای انزلی و جنگل‌های اطراف آن دیدن کنند. به دلیل ظرفیت بالای از آن به عنوان روستای بدون بیکار در سالهای اخیر نام برده شده است، که رشد چشمگیری را نشان می دهد. قدمت این روستا 120 سال است و قبل از آن کاملاً زیر آّب بوده است. میانگین دمای هوا در این روستا 15 درجه است و به دلیل رطوبت بالا از سرماهای شدید زمستان در امان است. مطالب بیشتر درباره روستای توریستی …..

روستای دهنه سر آلاچیق درختی

روستای توریستی دهنه سر شیجان

نقشه خمام

همچنین بخوانید:

روستاهای دیدنی خمام

جاهای دیدنی خمام

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
پل خشتی لنگرود | عکس پل خشتی
نوشتهٔ بعدی
راهنمای رفتن به دریاچه فراخین

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست