مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جنگل و آبشار پلنگ دره | تصاویر پلنگ دره | مسیر دسترسی آبشار پلنگ دره

 

جنگل و آبشار پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری در شهرستان سوادکوه استان مازندران می باشد.جنگل و آبشار پلنگ دره مکانی زیبا و سرسبز در شمال شرقی شیرگاه، از جذاب ترین مکان های دیدنی این شهر می باشد که سالانه تعداد زیادی از علاقمندان به طبیعت را به سوی خود جذب می کند.  مسیرجنگل و آبشار پلنگ دره از نگاه گردشگران خصوصا گردشگران خارجی از زیبا ترین و جذا بترین مسیرهای طبیعت گردی و گردشگری می باشد.  اگر به این منطقه زیبا بروید شاهد رودخانه ای زیبا و زلال و آبشاری هشت متری که حوضچه ای زیر آن تشکیل شده است می باشید.

پلنگ دره

جنگل پلنگ دره زیبایی های فروان دیگری نیز دارد که از جمله آن می توان رودخانه ای کم عمق، تمیز و زیبا و همچنین چشمه های متعدد را نام برد.

اینستاگرام

لازم به ذکر است که این جنگل از جنگل های بکر و دست نخورده به شمار  می  آید اما با این وجود حیوانات خطرناک در این جنگل وجود ندارند و می توانید با خیال آسوده در آن گردش کنید و از طبیعت لذت ببرید.

این جنگل برای علاقمندان به دوچرخه سواری در طبیعت بسیار مناسب می باشد زیرا شیب آن تند و نفس گیر نیست.

مسیری که ازابتدای جاده شما را به آبشار پلنگ دره می رساند بیشتر از سیزده کیلومتر نیست و در هر شرایط آب و هوایی می توانید آن را طی کنید.

از خوبی های این مکان گردشگری این است که با هر سن و سالی می توانید هم سفر شوید چرا که پیاده روی دشواری ندارد و مسیر رسیدن به آن صعب العبور نیست.

این مسیر یک رودخانه نوردی و آب بازی هم برای شما دارد چرا که برای رسیدن به آبشار پلنگ دره باید یک بار از عرض رودخانه ای که پانزده متر می باشد به عمق نیم متر عبور کنید. به همین علت توصیه می شود لباس اضافه هم به همراه داشته باشید.

پلنگ دره

در پلنگ دره امکانات خدماتی و رفاهی وجود ندارد بنابراین سعی کنید با خود امکاناتی را به همراه داشته باشید. وسایلی که پیشنهاد می کنیم به همراه داشته باشید : چراغ قوه، لباس و کفش مناسب و جعبه کمک های اولیه و اگر امکان همراه داشتن دوچرخه را دارید و به دوچرخه سواری در کوهستان علاقمندید رکاب زدن در این مسیر را از دست ندهید چرا که پلنگ دره شیب تندی ندارد و از مسیرهای مناسب دوچرخه سواری در دل جنگل می باشد.

رفتن بهجنگل و آبشار پلنگ دره یک طبیعت گردی خیس و خنک را برای شما به ارمغان می آورد. مسیرجنگل و آبشار پلنگ دره مسیری خاکی است که همین بهانه ی خوبی است که در دل جنگل آرام و آهسته  پیش بروید و از تماشای این جنگل بکر و زیبا نهایت استفاده را ببرید.

جنگل و آبشار پلنگ دره در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد اما برای سفر به این منطقه بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. در تابستان و روزهای گرم سال می توانید در این منطقه رودخانه نوردی جذابی را تجربه کنید.

 پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم ببینید: تالاب قادی کلا،  آبشار درازکش  ، شیرگاه

هرچه از زیبایی های پلنگ دره بگوییم تمامی ندارد. جنگلی سرسبز و بکر که در آن آوای رودخانه و صدای آواز پرندگان با هم شنیده می شود. از دیگر ویژگی های مثبت این مسیر آن است که از جاذبه های طبیعی نزدیک به تهران محسوب می شود و برای دیدن و لذت بردن از آن یک مسافرت یک روزه کافی است. اگر صبح زود تهران را به نیت رسیدن به پلنگ دره ترک کنید و به سمت فیروزکوه حرکت کنید قبل از ظهر به آنجا می رسید و رودخانه نوردی مهیجی را تجربه خواهید کرد.

احتمال گم شدن در مسیر رسیدن به آبشار بسیار کم است چرا که مسیر رودخانه مشخص است. این جنگل برای طبیعت دوستان بسیار محبوب است چرا که زیبایی های زیادی دارد مانند : آبشار معروف پلنگ دره، رودخانه ی کم عمق ولی زلال، هوایی تازه و پر از اکسیژن خالص و ناب و صخره هایی پوشیده شده از خزه. و البته بدون شک آبشار پلنگ دره مهم ترین جاذبه گردشگری جنگل پلنگ دره  است.

مسیر دسترسی آبشار و جنگل پلنگ دره

برای دسترسی به پلنگ دره باید به استان مازندران، شهرستان سوادکوه و شهر شیرگاه سفر کنید. از شیرگاه باید به طرف روستایی به نام نفار بروید و ازنفار جاده ای سیزده کیلومتری و خاکی را طی کنید. ( طی این مسیر با ماشین حدود یک ساعت طول می کشد.) به جنگل زیبای پلنگ دره که رسیدید برای دیدن آبشار باید از میان رودخانه ای زلال در دل جنگلی سرسبز عبور کنید.

پلنگ دره

 پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم ببینید: آبشار گزو،  ورسک ، قلعه کنگلو

اگر خاطره ای از مسافرت به این منطقه  زیبا و جذاب دارید بسیار خوشحال می شویم که ما را هم با آن شریک کنید.

 

نوشتهٔ قبلی
مسجد محدثین | جمکران دوم | همه چیز درباره ی مسجد محدثین
نوشتهٔ بعدی
امام زاده قاسم بابل | آستانه | همه چیز درباره ی امام زاده قاسم بابل

برچسب ها

, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست